rodfrugtefad
Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 16-03-05 11:43

Hejsa,

Jeg har to rødbeder og to persillerødder (og en grønthandler i nærheden).
Jeg har tænkt mig at lave et rodfrugtefad ... men det har jeg sgu aldrig
prøvet før. Hvordan gør man? Altså ud over at skære tingene i mindre stykker
og smide det i ovnen?

Og hvad skal jeg spise til?

ras

Rasmus Carlsen
www.carlsenskontor.dk

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 16-03-05 12:17

Rasmus Carlsen wrote:
> Hvordan gør man? Altså ud over at skære tingene i mindre stykker

Vi plejer at skære dem i stave, gulerødder er også lækre deri og med
nogle fed hvidløg med skal. lidt olie og groft salt og birkes over og
mixer godt

> og smide det i ovnen?

ja indtil de er lækre gyldne og lettere sprøde

> Og hvad skal jeg spise til?

Lige hvad du har lyst til, fra fiskedeller til culotte.

MVh
Kasper Malmberg

Fra : Max

Dato : 16-03-05 13:03

Hej

> og smide det i ovnen?

Da alle rodfrugter skal have lige meget varme
foretrækker jeg en stor pande.

Mvh Max

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 16-03-05 13:09

> Da alle rodfrugter skal have lige meget varme
> foretrækker jeg en stor pande.

- ok... de kommer i ovnen i et lag ... hvor længe mon? 30 minutter?
Krydderier?

ras

Fra : Max

Dato : 16-03-05 13:19

Hej Rasmus

Jeg skrev forkert, der skulle havde stået:

Da alle rodfrugter "IKKE" skal have osv.

Sorry

Max

Fra : Rasmus Carlsen

Dato : 16-03-05 13:28

> Da alle rodfrugter "IKKE" skal have osv.

- ja det ændrer jo situationen en smule. Hvad skal have længst? Bør man lige
blanchere gulerødder og den slags først?

ras

Fra : Max

Dato : 16-03-05 14:11

Hej Rasmus

> - ja det ændrer jo situationen en smule. Hvad skal have længst? Bør man
lige
> blanchere gulerødder og den slags først?

Nu afhænger det jo meget af hvordan man foretrækker sine
rødder, jeg foretrækker f.eks. gulerødder med meget bid i.
F.eks. selleri og persillerod bliver hurtigere noget sjask i
forhold til gulerødder. Men det forekommer mig at det tager
en 10 min. tid at lave en pandefuld rødder.

Mvh Max