Hvilken kaffe?
Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-03-05 21:52

Jeg er typen der udelukkende drikker kaffe for koffeinens skyld. Men hvilken
kaffe giver mest koffein for pengene, uden at være alt for bitter?

Sidder her og er ved at dratte i søvn over tastaturet efter 2 kopper Gevalia
Instant, og det var ikke ligefrem planen...

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]

Fra : Thomas Widmann

Dato : 11-03-05 21:57

Lasse Jensen <relfaf@liamg.moc> writes:

> Jeg er typen der udelukkende drikker kaffe for koffeinens skyld. Men
> hvilken kaffe giver mest koffein for pengene, uden at være alt for
> bitter?

Var koffeinpiller ikke nemmere, hvis det er det eneste, du går efter?

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 3/2, 54 Mavisbank Gardens, Glasgow G51 1HL, Scotland, EU

Fra : John Sahl

Dato : 11-03-05 22:46

Thomas Widmann wrote:
> Var koffeinpiller ikke nemmere, hvis det er det eneste, du går efter?

De smager ikke specielt godt.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Torbenth

Dato : 11-03-05 22:54

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> De smager ikke specielt godt.

Ka' de ikke puttes i kaffen? *S*

Mvh.
Torben

Fra : Peter Westh

Dato : 11-03-05 23:01

"Lasse Jensen" <relfaf@liamg.moc> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gevalia
> Instant, og det var ikke ligefrem planen...

Min fornemmelse er at instant kaffe generelt er meget koffeinsvag. Jeg vil
tro noget af det billigste er at købe 5 poser blå Irmakaffe, når de er på
tilbud. Mal dem fint i butikken og put evt. poserne i fryseren, så de holder
sig. Lav stempelkaffe - det giver klart en stærkere bryg, især med fintmalet
kaffe. Mit speciale blev færdigt efter denne recept!

/P

Fra : Spangkuk

Dato : 12-03-05 04:20

> [...]

> Gevalia
> Instant, og det var ikke ligefrem planen...

TIP (jeg er selv kaffedrikker).:

Kaffedrikkere kan få STOR glæde af koffeinen i te, især Grøn Te
har et ualmindeligt højt indhold af koffein. I modsætning til alm. te,
er bladene ikke fermenterede og kunstigt tørrede, så det naturlige
koffeinindhold er intakt. (det er ristningen og tørringen der fjerner
det meste koffeinindhold i instant-kaffen).

Når du laver te'en er det vigtigt at vandet ikke koger, da det vil
ødelægge koffeinen. Den grønne te bliver ikke bitter, så mok bare
rigeligt med blade i.

Efter indtagelsen kan der s'følig skylles efter med kaffe og jeg
garanterer at du ikke dratter i søvn så let!

Spang