Søndagens menu - hvad fik I?
Fra : MAG

Dato : 07-03-05 13:48

Hejsa....

Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

Selv fik vi pizza, agurke og gukerods stave....og sodavand....

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Max

Dato : 07-03-05 13:54

Hej

> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

Stegt kalvelever med bløde løg, brun sovs og kartofler.

Mvh Max

Fra : Spirrevip

Dato : 07-03-05 13:58

Hos os fik vi chili con carne og ris
venlig hilsen
Grethe

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-03-05 14:52

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse

> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

Efter inspiration fra Morten Wartou stod den på frankfurtere fra Aldi.
Pølserne har min varmeste anbefaling. De fik 1½ time på grillpanden og var
perfekt sprøde uden at sprække. Jeg lavede også nogle på en alm. pande. De
flækkede og blev spist af konen, der foretrækker dem sådan.

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/26/05)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-05 15:03

> [...]
> perfekt sprøde uden at sprække. Jeg lavede også nogle på en alm. pande. De
> flækkede og blev spist af konen, der foretrækker dem sådan.

1½ time ????
Det ville næsten have været billigere at købe dem ved den lokale pølsevogn
hvis du regner strømmen og tiden med.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Max

Dato : 07-03-05 15:42

Hej

> 1½ time ????
> Det ville næsten have været billigere at købe dem ved den lokale pølsevogn
> hvis du regner strømmen og tiden med.

Husk at her i vintermånederne er ovnen og komfuret meget billig
at bruge, det spare jo på varmen.

Mvh Max

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 07-03-05 15:47

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in message
> Hej

> Husk at her i vintermånederne er ovnen og komfuret meget billig
> at bruge, det spare jo på varmen.

Meget billig ?
Elvarme er dyr varme.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-03-05 16:48

> 1½ time ????

Jeps, men på meget svagt blus.

> Det ville næsten have været billigere at købe dem ved den lokale
> pølsevogn hvis du regner strømmen og tiden med.

Tja, men penge er jo ikke alt her i tilværelsen.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-03-05 11:49

[Jens Bruun | Mon, 7 Mar 2005 14:52:00 +0100]

> [...]
>perfekt sprøde uden at sprække. Jeg lavede også nogle på en alm. pande. De
>flækkede og blev spist af konen, der foretrækker dem sådan.

Fedt med et lille dagligdags eksperiment!

Jeg ser frem til at gøre dig kunsten efter - da jeg elsker pølser der er
ordentligt stegt, og helst ikke-flækkede.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-03-05 15:02

MAG wrote:

> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i
går!

> Selv fik vi pizza, agurke og gukerods stave....og sodavand....

Kalveschnitzel med flødestuvet spidskål. Det var sidste gang vi
lavede mad i vores gamle køkken. I dag (mandag) er håndværkerne
gået i gang med at rive det hele ud og om otte uger kan vi tage vores
spritnye køkken i brug.

Ebbe

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 07-03-05 16:50

> [...]
> lavede mad i vores gamle køkken. I dag (mandag) er håndværkerne
> gået i gang med at rive det hele ud og om otte uger kan vi tage vores

8 uger! Bliver det transporteret til fods fra Italien eller hvad? :)

--
Mvh.
Jeppe Vestergaard, Aalborg

Fra : Spirrevip

Dato : 07-03-05 15:49

Hej

Vi fik chili con carne med ris.

med venlig hilsen

Grethe

Fra : Mette Svangren Gutte~

Dato : 07-03-05 15:47

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> Hejsa....
>
> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

Farsbrød med rød peber og ost, dertil ovnkartofler med timian og en fyldig
grøn salat.

MVH Mette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 07-03-05 15:14

[MAG | Mon, 7 Mar 2005 13:47:41 +0100]

>Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

2 mennesker - drikkevarer var vand:

Forret: Confiterede svinekæber på et leje af krydderurtesalat med en sød
vinagrette dressing.

Hovedret: Wokret med kylling og grøntsager i en kokos/chilli sauce med
massere af sød basilikum.

Desserter: Grappa-Chokoladekage (skulle have været hjertevafler, men det var
blevet for sent på aftenen).

Og det hele var lowcarb, naturligvis :)

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 07-03-05 16:50

"Rene' Hjorth" <rhjorth@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> Hovedret: Wokret med kylling og grøntsager i en kokos/chilli sauce med
> massere af sød basilikum.

Sød basilikum styrer! Dyrker du den selv eller køber du hos en Thai-pusher?
Jeg har dyrket den selv de sidste par sæsoner, men bladene bliver meget
grove og kraftige på friland, så indtil jeg lærer tricket, bliver den købt
hos min Thai-pusher.

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 09-03-05 11:53

[Jens Bruun | Mon, 7 Mar 2005 16:49:58 +0100]

>Sød basilikum styrer!

Afgjort!

>Dyrker du den selv eller køber du hos en Thai-pusher?

Phffff... hér ude på landet (i nordsjælland) er de eneste grøntsager og
krydderurter vi kan få, de kedelige slatne fra supermarkedet. Det er kun
jér byboer der har den slags spændende leverandører :)

Men en lille tyrkisk indvandrebutik 10 km. herfra har sød thai-basilikum
syltet i chiliolie, og med en meget ægte og lækker smag til følge, så det må
jeg nøjes med.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Peter Westh

Dato : 07-03-05 18:14

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> Hejsa....
>
> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

Hjemmelavet tempeh omviklet med hanegal bacon og stegt i Lehnsgaard
koldpresset rapsolie. Dertil rodfrugter stegt i ovnen med timian,
korianderfrø, æbleeddike og samme olie, og pure af belle de boskop-æbler
tilsmagt med peberrod. Ledsaget af godt brød og Semper Ardens Winter Rye.

/Peter

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-03-05 18:30

> [...]
>
> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!
>
> Selv fik vi pizza, agurke og gukerods stave....og sodavand....

Apotekergryde med kartoffelmos. MUMS

Fra : Q

Dato : 07-03-05 19:46

"Linda Hedegaard Jensen" <FJERNDETTEteddymis@stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:422c8f97$0$22689$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> Apotekergryde med kartoffelmos. MUMS

Apotekergryde?

Er det noget med en masse piller i ?

/peter

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 07-03-05 20:19

"Q" <Q@Q.Q> skrev i en meddelelse
> Apotekergryde?
>
> Er det noget med en masse piller i ?
>
> /peter

Nix, det er det her:
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=14180&Apotekergryde

Linda

Fra : Q

Dato : 07-03-05 19:45

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> Hejsa....
>
> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

Lammemørbrad fra gårdslagteri m. svitsede rodfrugter, ovnstegte kartofler og
et par små stykker ristet rugbrød m. div. franske oste..

Idag står den på stegt kalvelever med bagte kartofler ( hvilket minder mig
om at jeg skal have tændt ovnen )

/peter

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-03-05 10:23

Jeppe Vestergaard wrote:

> 8 uger! Bliver det transporteret til fods fra Italien eller hvad? :)

Hæ! Det er næsten lige før man skulle tro det

Det kommer sig dels af at vi har håndværkere til det hele, inklusive
nedrivning af det gamle, dels at der er tale om en totalrenovering fra
gulv til loft (bogstavelig talt). Og så er der liiige de to uger der
går fra at alle elementerne er sat op til bordpladen bliver leveret.
For det er jo først når det hele er sat op at man kan udmåle
præcist hvordan bordpladen skal skæres. Og da denne koster på den
forkerte side af 30 KKr er alle interesserede i at der kun skal skæres
én gang.

Ebbe

Fra : Andreas Paulsen

Dato : 08-03-05 10:43

> [...]
>præcist hvordan bordpladen skal skæres. Og da denne koster på den
>forkerte side af 30 KKr er alle interesserede i at der kun skal skæres

Av for dasse, hvad er den lavet af ?

hilsen
andreas

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 08-03-05 11:10

Andreas Paulsen wrote:

> Av for dasse, hvad er den lavet af ?

Noget der hedder Caesarstone:

<http://www.spekva.dk/default.asp?show=frame&id=80>

Det bliver vist ikke mere problemfrit end dette

Ebbe

Fra : Nette

Dato : 08-03-05 13:25

"MAG" skrev

> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!
>
> Selv fik vi pizza, agurke og gukerods stave....og sodavand....

tja, sundere end vores: Pandekager, efter ungernes eget ønske.

Nette

Fra : -V-

Dato : 08-03-05 14:02

MAG wrote:
> Trænger til noget inspiration, så fortæl hvad i fik til middag i går!

Bøffer skåret af argentisk oksefilet, med bløde løg og persillesmør.
Ovnbagte kartoffelfritter og tomatsalat med oceaner af hvidløg.

Pannetone med sauternes og Summerbird til.

-V-

Fra : Carlsen

Dato : 09-03-05 09:05

Indbagt kalkun med pikantost og smørstægte champs samt tomatsalat og
"flødekartofler" - se tråden et par hoveder oppe

-LC

--
Ved svar fjern "FJERN" i e-mailadressen.

"Nogen har alt,
men det er også alt hvad de har".