Skindet af de satans peberfrugter
Fra : Robert Hansen

Dato : 05-03-05 20:41

Hej alle!

Har igen igen ødelagt min planlagte salat pga. skind på peberfrugter....:(

Det jeg plejer at gøre er at ligge dem i en kold oven og skrue op på max
(ikke grill men ca. 275 og det er ikke en varmluftsovn). Når de så er meget
sorte og brankede tager jeg dem ud og lader dem køle af på en tallerken (har
hørt noget om at de skal i en plastic pose, men prøvede en gang med det
resultat at posen smeltede og satte sig som et ekstra lag skind på
frugten).......

Sidste ting er at hive stilken samt den korn koloni der hænger ved op af
frugten...og så er det slut! Skindet klæber fast og det bliver en gang
underlig mos :(

Er der en nem metode til at gøre peberfrugterne dejligt bløde og samtidig
fjerne det skind??

VH
Robert

Fra : martin

Dato : 05-03-05 21:38

"Robert Hansen" <dsl72550@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Hej alle!
>
> Har igen igen ødelagt min planlagte salat pga. skind på peberfrugter....:(
-----------
Hej Robert,
Prøv evt. at give peberfrugterne lidt lavere varme. Tricket med at "brænde"
dem over et gasblus er aldrig lykkedes for mig, men omkring 250 grader i ovn
i en halv time - derefter ud, og lidt efter i en frysepose. Det virker hver
gang her...
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 22:35

"Robert Hansen" <dsl72550@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en nem metode til at gøre peberfrugterne dejligt bløde og samtidig
> fjerne det skind??
>
> VH
> Robert
Hej

Jeg plejer at smide dem i ovnen under grill til de er sorte. Ned i en skål
og "wita wrap" over i ca 15 min. "Kondensen" i skålen gør at skindet løsner
sig yderligere, og det virker ihvert fald for mig

Hilsen Fint

ps. Have grillen kan også bruges....

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 06-03-05 13:04

Jeg stikker dem henover åben flamme på gassen eller direkte på
gløderne i grillen. Når der er helt sorte (kan dårligt få "for
meget) kan du lige skylle dem med koldt vand og så lægge dem i
plastikposen eller som en anden skriver, dække af med madfilm, så er
de klar til nem pilning efter få minutter.

Min mamma i Rom, som altid havde røde pebre tilberedt på italiensk
manér på de store middagsborde brugte såmænd, ja, tro det eller lad
være: En ganske almindelige brødrister. Altså sådan en med en stor,
åben flade. Tænd den og drej en smule på frugten ca. hvert minut.
Skal også her blive helt sort.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : morten.b.johansen@gm~

Dato : 07-03-05 10:21

Når man skyller dem med vand skyller man meget af smagen væk!

Ellers bruger jeg samme metode, under grill til de er helt sorte, og
så i en frysepose ca 10 min, det er lidt federi at få skinnet af men
hvor smager det godt :) Syntes røde pebre er langt de bedste at
grille, syntes ikke grønne elelr gule bliver så lækre.

Prøv også at gøre det med chilier...mums

Fra : Nette

Dato : 07-03-05 13:46

"Robert Hansen" skrev

> Har igen igen ødelagt min planlagte salat pga. skind på peberfrugter....:(

> Er der en nem metode til at gøre peberfrugterne dejligt bløde og samtidig
> fjerne det skind??

Er jeg virkelig den eneste for hvem dette er et helt nyt begreb?
Plejer alle I andre at afskinde pebrefrugter til en gang salat?
Er det en ny trend?
Hvad er formålet med det?

Jeg kan se, I er en del der åbenbart gør det.

Fortæl endelig.

Nette

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 07-03-05 16:22

Nette wrote:

> Er jeg virkelig den eneste for hvem dette er et helt nyt begreb?
> Plejer alle I andre at afskinde pebrefrugter til en gang salat?

Jeg kunne aldrig drømme om at komme peberfrugt i en salat. Skulle jeg
absolut gøre det, ville jeg imidlertid bruge de pillede, som beskrevet her i
tråden.

> Er det en ny trend?

Måske i Danmark. I Italien har man "altid" gjort sådan.

> Hvad er formålet med det?

Jeg bruger det som regel, når jeg ønsker rød peber i varme retter. Man
slipper for skindet og peberfrugten smager langt bedre. En klassisk
italiensk tilberedning er at strimle de pillede peberfrugter og stege dem i
olivenolie på panden med masser af skivet hvidløg og sorte oliven (som
naturligvis skal udstenes og hakkes).

Pizzafyld er en anden oplagt mulighed.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 08-03-05 16:54

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> skrev:

> Er jeg virkelig den eneste for hvem dette er et helt nyt begreb?

Helt sikkert ikke
"De fleste" kender intet til grillede peberfrugter.

> Plejer alle I andre at afskinde pebrefrugter til en gang salat?
> Er det en ny trend?

Næh ikke rigtigt.

> Hvad er formålet med det?

Peberfrugterne bliver meget sødere ved at blive grillet og man kan
slippe for skindet der kan være sejt.

--
Morten http://miljokemi.dk