Atkins til hurtigt vægttab?
Fra : Morten

Dato : 04-04-05 16:29

Hej

Så vidt jeg har forstået går Atkins kur ud på at spise mad med lavt
indhold
af kulhydrater, og ikke nødvendigvis fedt og kalorie fattigt .. men kan
denne kus også bruges hvis man ønsker at tabe sig lidt hurtigt (f.eks. 3+
kg
om måneden) eller er det ment som en levevej for at undgå at blive
overvægtig?

/Morten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Stefan Holm

Dato : 04-04-05 17:31

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> writes:

> [...]
> indhold af kulhydrater, og ikke nødvendigvis fedt og kalorie fattigt
> .. men kan denne kus også bruges hvis man ønsker at tabe sig lidt

Sagtens. Generelt er kulhydratreducerede kure som Atkins hurtigere end
fedtreducerede kure - i hvert fald i starten.

> (f.eks. 3+ kg om måneden)

Jeg har tabt 27 kilo på ca. 8 måneder, hvilket giver et gennemsnit
lige over 3 (og det havde formentlig været mere, hvis ikke jeg havde
været meget stillestående i hele januar). Men hastigheden af vægttabet
afhænger selvfølgelig, som med alle kure, i høj grad af hvor meget
overvægtig man er.

> eller er det ment som en levevej for at undgå at blive overvægtig?

Det er begge dele.

--
Stefan Holm
"You're not the first naked engineer to use that story."

Fra : Jan Hansen

Dato : 05-04-05 23:27

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kg
> om måneden) eller er det ment som en levevej for at undgå at blive

Hej der er ingen tvivl hos mig - Det gælder for begge muligheder - Atkins
siger selv i bogen at det er en kostomlægning og ikke en slankekur - Men for
nogle, deriblandt mig selv er det rigtig rigtig effektivt - Jeg har tabt 30
kg på lidt mere end 7 måneder - Helt uden sult og afsavn.
Det er en fantastisk god måde at tabe sig på

hilsen Jan

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 16-04-05 11:56

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
30
> kg på lidt mere end 7 måneder - Helt uden sult og afsavn.
> Det er en fantastisk god måde at tabe sig på

Hej Jan,

Hvad er det for en bog I snakker om ? Og jeg er meget interesseret i at høre
noget mere om atkins. Hvor finder jeg det nemmest ?

Hilsen
Tine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 16-04-05 17:06

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det for en bog I snakker om ? Og jeg er meget interesseret i at
høre
> noget mere om atkins. Hvor finder jeg det nemmest ?

Folk taler om en bog og om Atkins - og alligevel spørger du, hvor du nemmest
finder mere om Atkins? Jeg vil mene, at det er oplagt, at du prøver
boghandleren og/eller biblioteket, når det handler om BOG. Og ellers tager
det sekunder at søge på nettet og findes massevis om emnet.

Du kan eksempelvis starte her med at læse om "atkins og slankekur":
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Atkins+slankekur&meta=

Og her kan du læse om "Atkins og bog"
http://www.google.dk/search?hl=da&q=Atkins+bog&meta=

De link, der er nævnt øverst, er dem, der besøges flittigst. Så det kan
anbefales at starte der.

Mvh. Lisbeth

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 19-04-05 20:42

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen@hotmail_com.invalid> skrev i en
meddelelse news:4261398a$0$646$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
> http://www.google.dk/search?hl=da&q=Atkins+bog&meta=
>
> De link, der er nævnt øverst, er dem, der besøges flittigst. Så det kan

Hej Lisbeth,

Du må da være en dejlig person at kende med det fantastiske svar du gav !!
Det er virkeligt pænt og venligt !

Nu kunne det være at der var skrevet flere bøger om emnet og derfor spørger
jeg til hvilken bog det drejer sig om......

Og tit så er der nogen som kender en hjemmeside som beskriver emnet på en
god og nem måde, så man får alle informationer på en gang. Derfor spurgte
jeg om det, så jeg fandt oplysningerne nemt. Der er nemlig mennesker som
hjælpe hinanden....

Men jeg beklager meget at jeg spurgte (hvorfor overhovedet have en
nyhedsgruppe, hvis man bare skal søge på google efter svaret ????)

Og til din information, så havde jeg kun Jan Hansen' svar stående, så jeg
ved ikke hvad snakken var om tidligere.

Igen mange tak

Tine

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 19-04-05 21:34

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> wrote in

> Men jeg beklager meget at jeg spurgte (hvorfor overhovedet have en
> nyhedsgruppe, hvis man bare skal søge på google efter svaret ????)

Her kan du stille komplicerede spørgsmål som det er vanskeligt at google
efter svar på, eller du kan spørge andre personer om deres erfaringer med
et eller andet.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 20-04-05 18:14

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter svar på, eller du kan spørge andre personer om deres erfaringer med

Hej Simon,

Jeg troede også det var det jeg gjorde ;0) Men Lisbeth henviste mig til en
boghandler eller google, som jeg ikke tror nødvendigvis er eksperte på
Atkins.
Jeg gik ud fra at der var nogen her som kunne svare på mit spørgsmål, men
jeg fik kun en sur kommentar om at søge på google. Lidt trist, men jeg må
spørge en boghandler til råds om min slankekur ;0)

Tine

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-04-05 19:20

Tine Kristiansen wrote:

> men jeg fik kun en sur kommentar om at søge på google. Lidt trist,
> men jeg må spørge en boghandler til råds om min slankekur ;0)

Det var da godt nok dig der skrev: "Hvad er det for en bog I snakker om ?"?

vh
Jan

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-04-05 23:11

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kunne det være at der var skrevet flere bøger om emnet og derfor
spørger
> jeg til hvilken bog det drejer sig om......

Der ER skrevet flere bøger om emnet. Men der er én grundlæggende og
boghandleren/biblioteket/internet vil kunne hjælpe dig på sekunder. Prøv!

> Men jeg beklager meget at jeg spurgte (hvorfor overhovedet have en
> nyhedsgruppe, hvis man bare skal søge på google efter svaret ????)

Du er velkommen til at spørge. Og du fik mit svar på, hvor du kan finde mere
viden om emnet. Så jeg vil tro, at du allerede nu har fundet svaret på dit
spørgsmål.

Mvh. Lisbeth

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 20-04-05 18:11

> spørger
>
> Der ER skrevet flere bøger om emnet. Men der er én grundlæggende og
> boghandleren/biblioteket/internet vil kunne hjælpe dig på sekunder. Prøv!

Du skriver netop at der ER skrevet flere bøger om Atkins og derfor stiller
jeg spørgsmålet: "hvilken bog snakker I om ?"

Som de fleste ved, så er der skrevet både gode og dårlig bøger og tit så ved
dem som har læst dem bedst om de er gode eller ej. Du vil vel ikke fortælle
mig at en boghandler har læst alle bøgerne på hylderne ???

Men igen, så beklager jeg meget at jeg spurgte og vil fremover søge alle
mine informationer på google el. lign

Tine

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-04-05 18:23

Tine Kristiansen wrote:

> [...]
> mig at en boghandler har læst alle bøgerne på hylderne ???
>
> Men igen, så beklager jeg meget at jeg spurgte og vil fremover søge alle

Tine du skal endeligt ikke lade dig skræmme af to personer herinde.

Newsgroups er til at folk kan stille spørgsmål, desværre har ikke alle
lært at svare venligt igen.

Google er ganske god til at finde information på, men den kan ikke svare
på om de sider den linker til er gode eller dårlige, denne detalje
glemmer mange desværre.

Så endelig bare spørg løs, desværre kunne jeg ikke lige hjælpe dig i din
situation, derfor svarede jeg ikke.

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 20-04-05 18:43

"Søren Reinke" <soren@fjern.reinke.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Søren,

Jeg har normalt heller ikke oplevet problemer i de andre nyhedsgrupper, men
jeg synes bare det var utroligt, at det var sådan nogen svar man fik.

Jeg ved godt at der findes sure og søde mennesker herinde ligesom i det
virkelig liv ;0)
Jeg var bare ved at være bange for at der kun findes sure, men det
modbeviste du ;0)

Det der undrede mig var, at især i denne gruppe, så sørger man råd blandt
ligestillet, og at så bare blive henvist til google synes jeg var noget
mærkeligt.

Tak for dit svar !

Tine

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 20-04-05 20:39

"Tine Kristiansen" <Nukleuz@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Du skriver netop at der ER skrevet flere bøger om Atkins og derfor stiller
> jeg spørgsmålet: "hvilken bog snakker I om ?"

Hold nu op med dit klynkleri, få fingeren ud og prøv at følg de link jeg gav
dig, så havde du opdaget, at jeg faktisk forærede dig svaret i allerførste
omgang.

> [...]
fortælle
> mig at en boghandler har læst alle bøgerne på hylderne ???

Vi taler om en bog om hvilken der stod "Atkins siger selv i bogen at det er
en kostomlægning og ikke en slankekur". Vi taler med andre ord en bog, der
er skrevet af Atkins selv og kan derfor udelukke bøger, der er skrevet af
andre. Vi kan også konkludere, at det er en bog, der handler om at lægge sin
kost om......

Jeg kan finde to bøger skrevet af Atkins (på dansk) og den ene er et oplagt
bud:

Dr. Atkins' nye kostrevolution
Dr. Atkins' hurtige og nemme kogebog

Kig eksempelvis her:
http://www.e-boghandel.dk/author.asp?id=38579

Vil du vide noget om Atkins principper siger det vist sig selv, at du skal
have fast i den
førstnævnte. Du havde kunnet finde svaret på mindre tid end du har brugt på
at jamre over, at folk er uvenlige, fordi du kun bliver puffet i den rigtige
retning i stedet for at blive båret i mål.

Jeg ved i øvrigt ikke, om det er dén Jan taler om!!!

Mvh. Lisbeth

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-04-05 21:23

Lisbeth Jacobsen wrote:

> Hold nu op med dit klynkleri, få fingeren ud og prøv at følg de link jeg gav
> dig, så havde du opdaget, at jeg faktisk forærede dig svaret i allerførste
> omgang.

Lidt om: netiketten
Vær sober

Overordnet handler det nok om at holde sig til netiketten og om at
skrive i et høfligt sprog som man kan være bekendt overfor fremmede,
ligesindede mennesker.

> Dr. Atkins' nye kostrevolution
> Dr. Atkins' hurtige og nemme kogebog

Tina jeg ved ikke om det er de bøger de andre snakkede om, da jeg ikke
har fulgt tråden fra starten.

Jeg har begge de nævnte bøger stående i min reol, og de er ganske
glimrende. Den første er om hele ideen og hvad man gør osv, den anden
har en masse opskrifter man senere kan bruge.

Hvis du gerne vil vide mere om Atkins kuren og gerne på dansk, er det
helt klart en god bog at læse.

Fra : Jan Hansen

Dato : 22-04-05 00:39

> [...]
> høre
> noget mere om atkins. Hvor finder jeg det nemmest ?

Hej Tine og velkommen i gruppen

Bogen hedder Dr. Atkins' nye kostrevolution
Den koster så vidt jeg husker 249,- Så det er ikke alverden - For mig var
det en guldrandet investering !

Jeg kan se du allerede har fået en masse svar på dit spørgsmål, men jeg
prøver alligevel med lidt yderligere.
Goggle er en god ting men der er også andre steder.
Hvis du er god til engelsk kan du bruge denne her
http://www.lowcarbfriends.com/
Der kan du oprette dig som bruger og tale med en masse amerikanere der er i
gang med kostomlægning.

Du skal endlig spørge her i gruppen hvis du stadig har lyst. Det er ikke os
alle der er lige fremkommelige. Men sådan er vi jo alle forskellige.

Mange hilsner Jan