ja, Atkins igen..
Fra : Jan

Dato : 29-03-05 21:09

Hej Atkins folk og kendere..

Jeg har lige et spørgsmål, om de tidligere omtalte Aldi pølser i glas, 8
stk.
Er det Ok hvis man tager 2-3 stykker af dem som aftensnack?

Hvis ja, så kunne jeg godt tænke mig en lille streg ketchup til, når jeg
nu
ikke spiser brød til
Er det ok stadigt som aftensnack?
Tvivlen går måske mere på forbrænding før, og under sengetid..

Ketchuppen siger pr 100 gram:
Energi 430 kj

Protein 1 gram

Kulhydrater 24 gram

Fedt 0-1 gram

På forhånd tak

Jan

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-03-05 23:21

J> Er det ok stadigt som aftensnack?
> Tvivlen går måske mere på forbrænding før, og under sengetid..

> [...]
Hvad med at prøve koncentreret tomat pure i stedet? Personligt er jeg
begyndt at bruge en god sennep istedet

mvh Tommy Fer

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 31-03-05 16:55

[Tommy Fer | Wed, 30 Mar 2005 00:21:17 +0200]

>Hvad med at prøve koncentreret tomat pure i stedet? Personligt er jeg
>begyndt at bruge en god sennep istedet

Jeg vil sige - god sennep OG sukkerfri ketchup (fås i de fleste større
supermarkeder).

Evt. hjemmelavet sukkerfri/lowcarb remoulade ligeså?

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Jan

Dato : 31-03-05 21:09

Ok, det havde jeg ikke lige tænkt på, sukkerfri varianter, men selvfølgelig.

Prøver lige de kommende dage, at spise løbende hen over dagen, med et eller
to æg, dog ikke to æg, hver dag, samt ost, skinke, salat og evt noget bøf
med champinon eller kylling.
- det holder vel forbrændingen igang hele tiden?

Iøvrigt... 50 gram flæskesvær af den "rigtige slags".. hvor tit?

Tak for input, til alle, også kommende.

Jan

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 01-04-05 12:08

[Jan | Thu, 31 Mar 2005 22:08:46 +0200]

>Prøver lige de kommende dage, at spise løbende hen over dagen, med et eller
>to æg, dog ikke to æg, hver dag, samt ost, skinke, salat og evt noget bøf
>med champinon eller kylling.

Jeg mener nu godt at du kan tillade dig 2 æg hver dag? Men husk naturligvis
også massere af grønne grøntsager.

De "fede" flæskesvær er tilladt, men selve fedtstoffet er af en type der
ikke er alt for godt for kroppen og hjertet, så alt med måde.

Fra : Jan Hansen

Dato : 29-03-05 23:39

"Jan" <spam@away.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Atkins folk og kendere..
>
> Jeg har lige et spørgsmål, om de tidligere omtalte Aldi pølser i glas, 8
> stk.
> Er det Ok hvis man tager 2-3 stykker af dem som aftensnack?

Det kan man nok ikke svare helt entydigt på. Som du selv er inde på lidt
længere nede i dit indlæg, spiller ens forbrænding om aftenen også ind her.
Fokuserer du udelukkende på kulhydraterne, indeholder pølserne næsten ingen,
og ud fra den betragtning kan du sagtens spise et par stykker.
Men det hænger jo også sammen med hvor du er i din kostomlægning ? om du er
i induktionsfasen eller længere fremme ? Hvis du er længere fremme og måske
har nået et punkt hvor vægttabet er gået lidt i stå, ja så mener jeg du skal
tænke dig om inden du guffer et par pølser, hver aften.
Du er nok også nødt til at se samlet på hvad du spiser resten af dagen, og
som før nævnt om du er inde i en fase hvor du taber dig hurtigt eller
langsomt

> Hvis ja, så kunne jeg godt tænke mig en lille streg ketchup til, når jeg
> nu
> ikke spiser brød til
> Er det ok stadigt som aftensnack?

Hvis du fokuserer på kulhydrater, bør du begrave din ketchupflasker og synge
et par salmer
Det er noget du bør fravælge og erstatte med for eksempel en sennep med lavt
indhold af kulhydrat.

Mvh JH

Fra : Jan

Dato : 30-03-05 09:51

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> wrote in message

> [...]
> synge et par salmer
> Det er noget du bør fravælge og erstatte med for eksempel en sennep med

Nu er det ikke Atkins jeg er startet på.
Jeg har lige afsluttet den hårde og meget meget kedelige 13 dages kur den
med hårdkogte æg hver anden dag og ditto engelsk bøf langt hen ad vejen og
men har tabt 7 kilo,

Nu vil jeg så gerne slå over på Atkins, da jeg har det Ok med ikke at
spise
brød, ris, og pasta, jeg kan sagtens spise masser af kød.

Jeg har købt Atkins bogen og skal bare starte på den.
Jeg kan se der er en masse nyttig baggrundsviden, til at starte med.
Er der noget specielt jeg skal være opmærksom på?

Jeg må så tænke på det med aftensnacken.. og kunne godt bruge sennep i
stedet.
Men jeg er desværre håbløs til salmer *SS*

Jan

Fra : Morten

Dato : 02-04-05 14:14

> [...]
> med hårdkogte æg hver anden dag og ditto engelsk bøf langt hen ad vejen og

Du har tabt 7 kg på 13 dage? ...

Kender ikke den kur - kan man finde den noget sted?

/Morten

Fra : Jan

Dato : 02-04-05 15:26

"Morten" <REMOVE_post@simonsen.mail.dk> wrote in message
> Du har tabt 7 kg på 13 dage? ...
>
> Kender ikke den kur - kan man finde den noget sted?
>
> /Morten

Ja, jeg har tabt 7 kilo denne gang, og jeg tog samme kur i 1999 som 39 årig,
og tabte der 10 kilo.
Men der var jeg jo det yngre... og forbrændingen er så vidt jeg ved højre
som ung og falder så løbende..
Den gang "glemte" jeg bagefter, hvad man spiste, og tog det hele på igen
plus 6 kilo..

Jeg ved ikke om den findes på Nettet, og det papir jeg havde om kuren, har
jeg smidt væk, den er ikke sund, er det nævnt flere steder, og hvis man ikke
følger en ny kurs for at spise sundere, så er de taget på, sikkert lige så
hurtigt.

Jeg holder vægten endnu, men har også fortsat med at skære ned på
kulhydraterne, meget lig Atkins.

Jan