Light cola
Fra : Peter Jensen

Dato : 28-03-05 10:49

Hej,

Feder light cola? Eks. Coca Cola Light og Pepsi max?

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 28-03-05 12:03

"Peter Jensen" <peter1969@removemeofir.dk> wrote in news:4247d31c$0$73800
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Feder light cola? Eks. Coca Cola Light og Pepsi max?

Nej, energiindholdet er nær umåleligt, så hvis du groft tilsidesætter
hensynet til dine bisser, kan ovennævnte drikke indtages i store mængder :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-03-05 14:01

[Peter Jensen | Mon, 28 Mar 2005 11:49:17 +0200]

>Feder light cola? Eks. Coca Cola Light og Pepsi max?

Nej, de er sødet med sødemidler der ikke indeholder energi, og feder derfor
ikke.

René
www.rene.hjorth.com
www.lowcarb.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 02-04-05 14:43

Peter Jensen skrev den 28-03-2005 11:49:
> Hej,
>
> Feder light cola? Eks. Coca Cola Light og Pepsi max?

Nej, men når du bruger cola'en til at skylle en pose chips ned, så gør
den Men så er det ikke cola'en.

Der skal mere til end kun at skifte cola'en ud med light.
Men alt har en begyndelse.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Jacob

Dato : 04-04-05 16:50

Feder alt ikke, hvis man indtager mere end man forbruger? eller er jeg bare
helt lost pga. alt det arbejde jeg sidder med?

Hvad indeholder en cola light helt præcist?

Fra : Sune Vuorela

Dato : 04-04-05 17:47

On 2005-04-04, Jacob <jacob@got-it.org> wrote:
> Hvad indeholder en cola light helt præcist?

vand, kulsyre
farve, aroma, sødestoffer, colanødekstrakt, konververing, koffein
sådan cirka...

--
Sune

Fra : Frandsen

Dato : 05-04-05 08:45

"Jacob" <jacob@got-it.org> skrev i en meddelelse
> Feder alt ikke, hvis man indtager mere end man forbruger? eller er jeg
bare
> helt lost pga. alt det arbejde jeg sidder med?

Hvis du indtager flere kalorier end du forbrænder, så skal det nok sætte
sig, og det er nok ligemeget hvor de kalorier stammer fra.

Fra : Jacob

Dato : 05-04-05 16:33

"Frandsen" <DetKanDuGlemme@invalid.kd> skrev i en meddelelse
> "Jacob" <jacob@got-it.org> skrev i en meddelelse
> bare
>
> Hvis du indtager flere kalorier end du forbrænder, så skal det nok sætte
> sig, og det er nok ligemeget hvor de kalorier stammer fra.

Det jeg mente ;) Så må cola light vel i teorien også fede? i voldsomme
mængder, men alligevel..

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 05-04-05 18:50

"Jacob" <jacob@got-it.org> wrote in

> Det jeg mente ;) Så må cola light vel i teorien også fede? i
> voldsomme mængder, men alligevel..

I mængder på mange hundrede liter kan du måske risikere at indtage en
energimængde der svarer til et gram sukker :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-04-05 19:04

Jacob skrev den 04-04-2005 17:50:
> Feder alt ikke, hvis man indtager mere end man forbruger?

Jo jo.

Men for colalights vedkommende, så skal man vist indtage en unaturlig
stor mængde før man kan kalde det for /fedende/.

> eller er jeg bare
> helt lost pga. alt det arbejde jeg sidder med?

Det tror jeg.

Fra : Jacob

Dato : 05-04-05 20:11

"Carsten Riis" <.@.> skrev i en meddelelse

> Jo jo.
>
> Men for colalights vedkommende, så skal man vist indtage en unaturlig
> stor mængde før man kan kalde det for /fedende/.

> Det tror jeg.

Tak =) .. ja, ved godt der skal en stor mængde til, men egentligt også bare
i teorien? - havde som sagt ikke undersøgt hvad cola light indeholder..

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-04-05 21:00

Jacob skrev den 05-04-2005 21:10:

> Tak =) .. ja, ved godt der skal en stor mængde til, men egentligt også bare
> i teorien? - havde som sagt ikke undersøgt hvad cola light indeholder..

Der hvor man kan tage fejl er (og hvad jeg ville sige med
chips-sætningen), at selv om man drikker cola light, så skal der altså
også andet til før man smider kiloene.

Det er da rigtigt, at man ikke får kalorier ind med colalight, men det
hjælper jo altså ikke, hvis man samtidig æder løs af kartoffelchips.