Erfaring med for lavt stofskifte og vægtta~
Fra : Alsøe

Dato : 14-03-05 14:57

Hej NG

Jeg har i årevis kæmpet med min vægt. Jeg tog ca 25 kg på da jeg tog
antidepressiver. Jeg har fået to børn og har siden i sommers været træt træt
træt. Det fik min læge til at få taget et komplet blodbillede af mig. Der
kom en masse frem. Jeg har blandt andet en anelse forhøjet blodsukker (ikke
sukkersyge endnu, men hvis ikke der sker noget, kan det ende med det). Men
det der slog mig mest ud var at jeg har for lavt stofskifte. Jeg har før
tænkt tanken om jeg måske havde det, da uanset hvad jeg gjorde - spiste
supersundt og trænede 5 dage om ugen ikke gjorde noget ved min vægt. Jeg tog
ikke på, men jeg tabte mig heller ikke. Det er SÅ demotiverende!

Lige nu skal jeg have taget nogle yderligere tests, for at afgøre om det er
vedvarende eller forbigående.

Jeg har søgt rundt på nettet og fundet en masse information om for lavt
stofskifte, og har blandt andet læst at det næsten er umuligt at tabe sig
når man har det. Men kan det virkelig være sandt? Er der nogen herinde som
selv har det, eller kender nogen der har det og som har haft held til at
tabe sig? Hvis man får den medicin (eltroxin hedder den vist) mod for lavt
stofskifte - er det så muligt? Jeg ved det er en masse spørgsmål, men det er
virkelig en sørgelig situation at befinde sig i, for hvis ikke jeg taber
mig, så risikerer jeg sukkersyge og andre ting.

Jeg kender alle de gode kostråd og lever meget sundt og spiser varieret. Jeg
spiser 4-6 gange om dagen og mit liv er desværre for tiden indrettet på en
sådan måde at motion i et center er umuligt, men jeg går meget, leger vilde
lege med mine børn og gør så mange andre ting som forbrænder flere kalorier
i min hverdag som overhovedet muligt.

Hvis der er nogen der ved noget om det her, så ville jeg være glad for svar!

På forhånd tak

/GA

Fra : Tommy Fer

Dato : 15-03-05 09:41

Alsøe wrote:
> [...]
> i min hverdag som overhovedet muligt.
>
> Hvis der er nogen der ved noget om det her, så ville jeg være glad for svar!

Hej GA

Prøv at læse Atkins kostrevolution, han beskæftiger sig meget med folk
der har problemer med at tabe sig pga lavt stofskifte.

Mvh Tommy Fer