Skifte ruller?
Fra : Tomas Jensen

Dato : 10-05-05 19:20

Hej

Drivremmen er sprunget på min 45'er, så i den forbindelse kom jeg ind i
nærheden af rullerne og ville lige tjekke dem:

1) Når de nu ikke er helt runde, men der er nogle "flade" steder på dem,
bør man så skifte dem?

2) Skal nogle sådanne monteres tørt og rent, eller skal variatoren
fyldes med fedt/olie/andet?

Mvh Tomas

Fra : Myt

Dato : 10-05-05 19:32

"Tomas Jensen" <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærheden af rullerne og ville lige tjekke dem:
>
> 1) Når de nu ikke er helt runde, men der er nogle "flade" steder på dem,

Ja, de skal være helt runde

> 2) Skal nogle sådanne monteres tørt og rent, eller skal variatoren fyldes
> med fedt/olie/andet?

Der skal ikke fyldes noget på, der skal være tørt og rent.

> Mvh Tomas

Myt

Fra : Tomas Jensen

Dato : 10-05-05 19:50

Myt skrev:
> "Tomas Jensen" <hatofjern@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, de skal være helt runde

> Der skal ikke fyldes noget på, der skal være tørt og rent.
>

> Myt

Takker mange gange - vil købe nogle nye i morgen sammen med remmen.
Og når jeg spurgte om smørring, er det fordi, at de gamle ruller + huset
var fyldt med noget sejt-flydende sort stads.

Tomas

Fra : GOnZo

Dato : 10-05-05 20:00

Der er nogle få variatorer der skal have lidt fedt, (skal kunne tåle høj
varme),
disse er som regel samlet med en gummipakning så fedtet ikke komme ud.
jeg mener at Peugeut bruger disse variatorer men jeg er ikke helt sikker

Hilsen Gonzo

Fra : Tomas Jensen

Dato : 10-05-05 20:30

GOnZo skrev:
> [...]
> disse er som regel samlet med en gummipakning så fedtet ikke komme ud.
> jeg mener at Peugeut bruger disse variatorer men jeg er ikke helt sikker

Ok så: Den er faktisk samlet med en gummipakning (en stor O-ring), men
det er nu en Honda Vision godt oppe i årene.
Dét med varmen hænger måske sammen med, at der ikke er de
køle-/blæselameller på den yderste skive, jeg kan se rundt om på nettet,
at andre har?

Må hellere give den lidt fedt så.

Mvh Tomas

Fra : Hekto

Dato : 10-05-05 20:32

In article <42810a9e$0$708$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
hatofjern@jensen.tdcadsl.dk says...

> [...]
> Dét med varmen hænger måske sammen med, at der ikke er de
> køle-/blæselameller på den yderste skive, jeg kan se rundt om på nettet,

Honda Vision-motoren er en Peugeot, og er der en 'dåse' omkring varioen
skal den have en smule fedt.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Tomas Jensen

Dato : 10-05-05 21:10

Hekto skrev:

> Honda Vision-motoren er en Peugeot, og er der en 'dåse' omkring varioen
> skal den have en smule fedt.

Takker mange gange for svarene.

mvh Tomas

Fra : Mikkel Lund

Dato : 10-05-05 22:42

> [...]
> bør man så skifte dem?
>
> 2) Skal nogle sådanne monteres tørt og rent, eller skal variatoren

Tjek lige om krumtap akslen er lige. En bekendt har lige skiftet den, efter
flere sprungende remme.

Hilsen Mikkel