Mail Server Domain (SMTP server)
Fra : J@N

Dato : 30-05-01 13:12

Hej NG

Jeg har fundet mig en gratis OCX, så jeg kan sende en mail vedhæftet et
eller andet. Ganske smart.

Men man skal angive SMTP server og afsender email. Det ville være smart, om
man bare kunne snuppe den direkte fra Windows via API ell. lign., så
brugeren ikke skulle tage stilling til dette. Det har man jo gjort i ens
Outlook/Outlook Express.

Nogen der har en god ide ????

Jan

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 30-05-01 14:20

"J@N" <Nowhere@InSpace.Com> skrev i melding
> [...]
> man bare kunne snuppe den direkte fra Windows via API ell. lign., så
> brugeren ikke skulle tage stilling til dette. Det har man jo gjort i ens

Mailoppsett (adresse, smtp-server etc.) er jo avhengig av hvilket
mailprogram det gjelder. Men man finner mye med å "snuse rundt" i Registry

--
Snutten

Fra : J@N

Dato : 31-05-01 06:39

"Helge Bjørkhaug" <snutten@techie.online.no> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mailoppsett (adresse, smtp-server etc.) er jo avhengig av hvilket
> mailprogram det gjelder. Men man finner mye med å "snuse rundt" i Registry

Tro mig, jeg HAR sniffet rundt i Registry FØR jeg skrev herud. Man har vel
sin stolthed.

Jeg har også prøvet hos MSDN, men uden held.

Men hvis det kan afhjælpe sitautionen, tror jeg at 90 % af mine brugere har
Outlook/Outlook Express. Og resten er selv "ude" om det og må manuelt
indtaste SMTP server.

Jan

Fra : J@N

Dato : 31-05-01 09:55

"J@N" <Nowhere@InSpace.Com> skrev i en meddelelse

> [...]
har
> Outlook/Outlook Express. Og resten er selv "ude" om det og må manuelt

Fandt lige løsningen.

Istf at bruge OCX, kan man jo bare bruge MAPISESSION og MAPIMESSAGE
controllerne

MAPISession1.Action = 1
MAPIMessages1.SessionID = MAPISession1.SessionID
MAPIMessages1.Action = 6
MAPIMessages1.MsgSubject = "Dette er en test"
MAPIMessages1.MsgNoteText = "Vedhæftet fil virker"
MAPIMessages1.AttachmentPosition = 0
MAPIMessages1.AttachmentType = ATTACHTYPE_DATA
MAPIMessages1.AttachmentName = "test.txt"
MAPIMessages1.AttachmentPathName = "C:\dokumenter\test.txt"
MAPIMessages1.RecipAddress = "TEST@MAIL.DK"
MAPIMessages1.Action = 13
MAPIMessages1.Action = 3
MAPISession1.Action = 2

Det fungerer uden problemer.

Jan

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 01-06-01 22:11

J@N <Nowhere@InSpace.Com> skrev i news:9f5123$pnu$1@news.inet.tele.dk

> [...]
> MAPIMessages1.AttachmentName = "test.txt"
> MAPIMessages1.AttachmentPathName = "C:\dokumenter\test.txt"

Har laget ett lite "prosjekt" som henter
"Default Mail Account" fra "Software\Microsoft\Internet Account Manager" i registry.
Har ikke testet denne på forskjellige OS/versjoner av OE.

http://www.hbsoft.com/files/oeadresse.zip

--
Snutten

Fra : J@N

Dato : 06-06-01 15:20

"Helge Bjørkhaug" <helge@techie.online.no> skrev i en meddelelse

> [...]
registry.
> Har ikke testet denne på forskjellige OS/versjoner av OE.

Jeg takker mange gange.

Der er nemlig en svaghed med MAPI, nemlig hvilket mailprogram man bruger
(OE/Outlook)

Men med hjælp fra dit eksempel, fandt jeg SMTP serveren, både til OE og
Outlook. Og så tager jeg bare den som kommer først og bruger sammen med den
OCX jeg nævnte tidligere og dermed kommer helt uden om MAPI.

Jan