Hvor mange skylle kanaler?
Fra : Ulf

Dato : 04-05-05 08:54

Hej ng..

Hvor mange skylle kanaler er der i en 30 km/t cpi popcorn's cylinder?
Og er der forskel på en 30km/t og en 45km/t model?

+

Er der nogen der har et nogenlunde forstilling af hvad en popcorn 03,
vil køre med en Malossi 47mm sport Cylinderkit, som kan købes hos
scooter-shoppen.dk til 690 kr. ( Det er pt. udsolgt ), + en 80 eller
100 dyse + en TKR Orginal knæk udstødning. Den kører 70-75km/t nu, med
std. motor, dog med skiverne ude + TKR orginal knæk på.

Ville være meget glad for, hvis der var noget der i det mindste kunne
svare på det første spg. med cylinder.. osv.

Nr. 2 ville også bringe glæde.. :P

Hilsen Ulf

Fra : Charlotte

Dato : 04-05-05 11:32

Er det ikke 3 skyllekanaler der er i en 30ér? mener det og så 5 i en 45ér
men er ikke helt sikker.. men jo der er forskel, det er også derfor at
mange
smider en 45 cylle på en 30 scooter..

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-05-05 06:23

On 4 May 2005 00:53:52 -0700, atagu@gmx.net (Ulf) wrote:

> [...]
>100 dyse + en TKR Orginal knæk udstødning. Den kører 70-75km/t nu, med
>std. motor, dog med skiverne ude + TKR orginal knæk på.

Hej Ulf

Ikke for at virke som den løftede pegefinger men siger du at du har en
alm knallert 30 der kører 70-75 og nu vil du gerne vide hvor meget
stærkere den kunne komme til at løbe hvis du "piller" mere ved den ?

Hvis det er korrekt forstået så må jeg sgu sige at det lyder ret
uansvarligt at du får din 30'er til måske at løbe 100 KM/T når den er
godkendt til 30. Håber sgu ikke der ryger andre med i faldet den dag
du kører galt på det fartmonster..

PS. Hvis det er normalen i DK at knallert 30'ere kører de hastigheder
så forstår man jo sagtens hvorfor regeringen vil have nummerplader på
dem så de er nemmere at få "knaldet"..

Husk forresten også lige at du ligeså godt kan afmelde din forsikring
på den der knallert for de vil aldrig dække en skade alligevel hvis
den er så tunet som du beskriver du vil gøre den..(Sidder og
forestiller mig du planter den ind i siden på en sprit ny BMW, hold
fast du kan komme til at betale af på sådan en skade i mange år når
forsikringen har anlagt regress sag)..

Henrik

Fra : RpR

Dato : 06-05-05 15:44

> [...]
> uansvarligt at du får din 30'er til måske at løbe 100 KM/T når den er
> godkendt til 30. Håber sgu ikke der ryger andre med i faldet den dag

Samtlige scootere du kan købe idag er godkendt til 60 - 70km/t i de lande de
blir fremstillet, det er kun EU regulativerne der fastsætter hastighederne
på 25 og 45km/t.

> PS. Hvis det er normalen i DK at knallert 30'ere kører de hastigheder
> så forstår man jo sagtens hvorfor regeringen vil have nummerplader på
> dem så de er nemmere at få "knaldet"..

~80% af knallerterne herhjemme er afdroslede, så de kører 60 - 70km/t. 10%
af dem er decideret tunede så de typisk kører 80 - 90km/t, 1% af dem er
ombygget til rigtige racere med 18 - 20hk som snildt render 130 - 140km/t
(og dem ser du ikke på vejene eller cykelstierne, nej) og resten vil jeg
vurdere til at være lovlige.

> [...]
> forestiller mig du planter den ind i siden på en sprit ny BMW, hold
> fast du kan komme til at betale af på sådan en skade i mange år når

Det er ikke helt korrekt. De forsikringsselvskaber jeg har snakket med (Alm.
Brand, GF og Tre Kroner) dækker selvom knallerten er ulovlig, hvis uheldet
kunne være sket uanset hastighed. Og når man se endelig ser i trafikken så
er det gerne knalleristerne der BLIR kørt ned, ikke knalleristerne der KØRER
ned

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : RpR

Dato : 06-05-05 15:45

> [...]
> 100 dyse + en TKR Orginal knæk udstødning. Den kører 70-75km/t nu, med
> std. motor, dog med skiverne ude + TKR orginal knæk på.

Krumtappen på CPI'en holder slet ikke til et cylinderkit større end org.
Skift tappen først, så kan du snakke om større cylinderkit.

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~