> Hvis det er korrekt forstået så må jeg sgu sige at det lyder ret
> uansvarligt at du får din 30'er til måske at løbe 100 KM/T når den er
> godkendt til 30. Håber sgu ikke der ryger andre med i faldet den dag
> du kører galt på det fartmonster..
Samtlige scootere du kan købe idag er godkendt til 60 - 70km/t i de lande de
blir fremstillet, det er kun EU regulativerne der fastsætter hastighederne
på 25 og 45km/t.
> PS. Hvis det er normalen i DK at knallert 30'ere kører de hastigheder
> så forstår man jo sagtens hvorfor regeringen vil have nummerplader på
> dem så de er nemmere at få "knaldet"..
~80% af knallerterne herhjemme er afdroslede, så de kører 60 - 70km/t. 10%
af dem er decideret tunede så de typisk kører 80 - 90km/t, 1% af dem er
ombygget til rigtige racere med 18 - 20hk som snildt render 130 - 140km/t
(og dem ser du ikke på vejene eller cykelstierne, nej) og resten vil jeg
vurdere til at være lovlige.
> Husk forresten også lige at du ligeså godt kan afmelde din forsikring
> på den der knallert for de vil aldrig dække en skade alligevel hvis
> den er så tunet som du beskriver du vil gøre den..(Sidder og
> forestiller mig du planter den ind i siden på en sprit ny BMW, hold
> fast du kan komme til at betale af på sådan en skade i mange år når
> forsikringen har anlagt regress sag)..
Det er ikke helt korrekt. De forsikringsselvskaber jeg har snakket med (Alm.
Brand, GF og Tre Kroner) dækker selvom knallerten er ulovlig, hvis uheldet
kunne være sket uanset hastighed. Og når man se endelig ser i trafikken så
er det gerne knalleristerne der BLIR kørt ned, ikke knalleristerne der KØRER
ned
--
- RpR
~=[
www.MopedGallery.dk ]=~
~=[
www.PhotoBlog.dk ]=~
--