Peugeot Vivacity
Fra : Lars Ibsgaard Olesen

Dato : 30-04-05 07:17

Hejsa prøver lige igen
Min dreng har købt en næsten ny Peugeot Vivacity hvordan kan man få den til
at køre lidt stærker.
Jeg har haft udstødningen af og der er ikke et rør i.
Jeg har kigget ind til skiverne og der er ikke en ring i.
Den kan max køre 40 km. og den er lovlig det ved vi.
Er der en der kan hjælpe mig.

Hilsen Lars Olesen

Fra : Thomas B

Dato : 01-05-05 08:51

"Lars Ibsgaard Olesen" <lio@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til
> at køre lidt stærker.
> Jeg har haft udstødningen af og der er ikke et rør i.

Udstødningen kan godt være plomberet helt inde i selve dæmperen.

> Jeg har kigget ind til skiverne og der er ikke en ring i.

Hvordan så rem skiven ud. Man kan tydligt se om den er plomberet der. Ved at
der bliver en farve skift hvis remmen ikke kan komme helt i top.

Mvh. Thomas

Fra : Lars Ibsgaard Olesen

Dato : 01-05-05 09:19

Hej Tomas
Det ser ud til at der er farver skift og at remmen ikke kan kommer helt i
top.
Jeg tror ikke den er plomberet der, for der er ikke en ring man kan pille
af.
Har haft en ung gut på 19år til at kigge på den og han siger den ikke er
plomberet med en ring,
men måske er den plomberet med noget el. jeg ved det ikke.
Findes der hjemmesider hvor man kan få hjælp.

Mvh. Lars

Fra : Henning Lund

Dato : 01-05-05 12:42

Lars Ibsgaard Olesen skrev:

> [...]
> er plomberet med en ring,
> men måske er den plomberet med noget el. jeg ved det ikke.
> Findes der hjemmesider hvor man kan få hjælp.

Er det forreste eller bagerste remskive du snakker om, hvis det er den
forreste sidder der vel en begrænsning bag på varioen som der gør i
andre "Pesjøér" ?
Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Lars Ibsgaard Olesen

Dato : 01-05-05 17:40

Hej Henning Lund
Der er ingen begrænser på den forreste eller bagerste remskive så det er
derfor
jeg tror der er lavet en begrænsning med el (tror jeg men ved det ikke) så
den ikke kan tage
omdr...
Mvh Lars Olesen

Fra : Thomas B

Dato : 02-05-05 15:48

> [...]
> derfor
> jeg tror der er lavet en begrænsning med el (tror jeg men ved det ikke) så

Sidder med et tysk scooter blad. Der står der under plombering af Peugeot
Vivacity (variomatikanschlag, Resonanzrhor) På min Peugeot Squab. Bestod
plomberingen af variatoren af en plade de havde monteret inde i selve
variatoren. sådan at rullerne ikke kunne slynges i top og derfor kunne
remmen ikke gå helt op. På Honda vision er selve gliderøret 2mm længer.
Udstødningen kan også være plomberet det sidste stykke ind imod selve
lyddæmpren. De begynder så småt at lave plomberingerne sådan at de ikke er
lige til at nuppe.

Hvis du ikke kan finde plumperne så køb en polini variator og en uorginal
udstødning. Og gem de urørte orginale stumper. Politiet kan nuppe de
orginale stumper hvis de er ændret.

Mvh. Thomas

Fra : Henning Lund

Dato : 02-05-05 16:27

Lars Ibsgaard Olesen skrev:

> [...]
> er derfor
> jeg tror der er lavet en begrænsning med el (tror jeg men ved det

Det var sært, er der ikke en plade bag på variatoren som sidder med 3
små skruer?

Fra : Lars Ibsgaard Olesen

Dato : 02-05-05 20:52

Hej Henning
Nej der ikke en plade bag på variatoren.
Vil lige prøve det Thomas B Skrev til mig når vi kommer til lørdag
Tak til Henning Lund og Thomas B for hjælpen.