Suzuki ap 50
Fra : Erik

Dato : 29-04-05 14:42

Hey

Min gamle scooter volder mig lidt kvaler, jeg har efter den havde kørt ca
11000 km. skiftet kilerem og hele varioen " tror jeg den hedder " den med
rullerne.
Men nu... når jeg holder i tomgang trækker den lidt, som den ikke kobler ud?
hvad kan det være? samt at, når man giver gas skal jeg lige give et lille
puf med foden, så den
kan få gang i nogle omdrejninger.

Erik

Fra : Thomas B

Dato : 29-04-05 21:02

"Erik" <erikkuhlman@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men nu... når jeg holder i tomgang trækker den lidt, som den ikke kobler
> ud? hvad kan det være? samt at, når man giver gas skal jeg lige give et

Passer kile remmen 100 %. Prøv at skrug dækslet af og se efter om remmen på
den foreste del af variatoren er helt i bund og bag på i top ved koblingen.

Mvh. Thomas

Fra : Contraventum Minquit

Dato : 29-04-05 22:22

Problemet må ligge i, at kileremmen måske er for bred, når den ikke helt
vil
stoppe med at trække - den anden del kan være, at fjederen i den bageste
del
af varioen er for slap, så den ikke kan tage ved.

CM

Fra : Erik

Dato : 30-04-05 18:05

"Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> del
> af varioen er for slap, så den ikke kan tage ved.

Fjederen på den bagerste del er også skiftet, jeg købte et helt sæt med
vario og fjeder samt kilerem ved Thansen.
Det er selvfølgelig uoriginalt, det er måske det der er galt.
Nå.. jeg prøver lige at tage skærmen af igen og kigger.

Løsningen er altså at skifte til original kilerem?

Mange tak for hjælpen

Erik

Fra : Thomas B

Dato : 01-05-05 08:40

"Erik" <karinhvid@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Contraventum Minquit" <vir.prudens@dania.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hey
>
> Fjederen på den bagerste del er også skiftet, jeg købte et helt sæt med
> vario og fjeder samt kilerem ved Thansen.

Jeg vil starte med at skifte fjederen til den orginale.

Mvh. Thomas