Hjælp, kan kun køre med helt nye tændrør
Fra : nejtilspam

Dato : 26-04-05 17:00

Hej,
jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
knallerten.
Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
startes igen, heller ikke efter nogle dage.

Fra : Mikkel Lund

Dato : 27-04-05 11:09

nejtilspam wrote:
> [...]
> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> startes igen, heller ikke efter nogle dage.

Hvad er dit spørgsmål?
Svaret på "hvad er der galt" er: Det er ikke tændrøret

Hilsen Mikkel

Fra : KubikH

Dato : 27-04-05 14:39

"nejtilspam" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> startes igen, heller ikke efter nogle dage.

Hej
Hvordan ser tændrøret ud bagefter??
Tænker mest på at start i koldt vejr, uden choker, tyder på meget at
"spise".
Hvad er det for en knallert?
Hvilken type choker.
Ny knallert .... gl. knallert??
Kom med flere oplysninger!
Mvh
Niels

Fra : nejtilspam

Dato : 27-04-05 18:57

nejtilspam@sol.dk (nejtilspam) wrote in message news:<7758cdd8.0504260759.6f80cb1d@posting.google.com>...
> [...]
> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> startes igen, heller ikke efter nogle dage.

Hej begge der har spurgt efter flere oplysninger.
Jeg har kun netadgang en gang imellem, så det bliver lidt sparsomt.
Det er en Aprilia RS50 årgang 2001 med Airsal 70cc cylinder, Dell'Orto
PHBG21cs karb, MetraKit?, tændspole Ducati (original?)
Jeg købte den og kørte den 10km hjem i snestorm på et Denso Iridium
IW27 tændrør, siden kunne den ikke starte. Andre tændrør er NGK BP8ES,
B8ES, RBR9ES.

Mulige årsager kan være: silikone i tændspole (dumt?), tændrør
afbrændes af for meget benzin (tjekkes med gnist)

Nå, nu blir jeg smidt ud af biblo.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-04-05 19:12

> [...]
>
> Mulige årsager kan være: silikone i tændspole (dumt?), tændrør
> afbrændes af for meget benzin (tjekkes med gnist)

Skift til Champion N2C eller Champion N1C, da NGK har det med overhovedet
ikke at kunne tåle at blive våde.
Det hjælper selvf. kun hvis der ikke er tændings/karburator problemer!

Allan Riise

Fra : nejtilspam

Dato : 03-05-05 17:08

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message news:<426fd604$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> ikke at kunne tåle at blive våde.
> Det hjælper selvf. kun hvis der ikke er tændings/karburator problemer!

Tak skal I have. Har I nogen ideer til hvordan jeg kan lave mere
fejlsøgning?
Der er gnist på alle tændrørene, og jeg kan ikke lige se forskel på
gnisten på et brugt og et nyt tændrør.

Mine tændrør viser tegn på for rig blanding, ligesom billede 2
herunder:
http://www.motocross.com/motoprof/moto/mcycle/plug2/plug2.htm
-og billederne i THansen-katalogerne. Men at det skulle kunne være nok
til at den ikke vil starte selv efter jeg har renset tændørene med
sprit så de ser næsten nye ud, det kan jeg ikke forstå. Med helt nyt
tændrør starter den som sagt med det samme.

Luftfilteret ser fint ud, og problemet er der stadig selvom filteret
slet ikke er i.

Hvad laver de to blå slanger her på billedet? Dem har jeg ikke på min
karb :
http://www.kgi.dk/?page=31556

Jeg har kigget rundt omkring på nettet og fundet disse ressourcer, men
jeg kan ikke forbinde dem til min maskine og hitte ud af hvad der er
hvad.
F.eks kan jeg ikke finde ud af at justere de to skruer på
karburatoren.

DellOrto :
http://www.dellorto.it/_Inglese_/documentazione.asp
http://www.greenflag.net/dell/dellorto.html
http://www.racecar.co.uk/dellorto/motorcyclecarburettors/phbg.htm
http://www.motorcyclecarbs.com/dellorto/products/PHBG.htm

Billeder :
http://www.50ccmotocross.com/catalog/product_info.phpcPath=31_33&products_id=507

Justering :
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=uoim47cbo2odf840corp.supernews.com&rnum=10&prev=/groups%3Fq%3Dairsal%2Bkurt%26hl%3Dda

http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html
http://www.motorcyclecarbs.com/support.htm

Kan I hjælpe mig bare lidt videre, så blir jeg så glad !

Fra : GK

Dato : 07-06-05 17:17

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke at kunne tåle at blive våde.
> Det hjælper selvf. kun hvis der ikke er tændings/karburator problemer!

har haft samme problem de NGK rør er noget lort Skift til Champion det
virker

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 07-06-05 18:01

"GK" <G@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> har haft samme problem de NGK rør er noget lort Skift til Champion det
> virker

jep NGK er noget bras til motorer der kan finde på at "vådte" lidt.

Har set det både på en voldtunet yamaha rd 350'er og på voldtunede Puch
Monza'er.

mvh tp