"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message news:<426fd604$0$165$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> "nejtilspam" <nejtilspam@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:7758cdd8.0504270957.106f19e8@posting.google.com...
> > nejtilspam@sol.dk (nejtilspam) wrote in message
> > news:<7758cdd8.0504260759.6f80cb1d@posting.google.com>...
> >> Hej,
> >> jeg har brugt 4 tændrør nu, 3 nye og 1 der sad på da jeg købte
> >> knallerten.
> >> Mønsteret er det samme; med nyt tændrør starter den med det samme og
> >> uden choker, selv i koldt vejr. Efter 1-10km dør den, og kan ikke
> >> startes igen, heller ikke efter nogle dage.
> >
> > Hej begge der har spurgt efter flere oplysninger.
> > Jeg har kun netadgang en gang imellem, så det bliver lidt sparsomt.
> > Det er en Aprilia RS50 årgang 2001 med Airsal 70cc cylinder, Dell'Orto
> > PHBG21cs karb, MetraKit?, tændspole Ducati (original?)
> > Jeg købte den og kørte den 10km hjem i snestorm på et Denso Iridium
> > IW27 tændrør, siden kunne den ikke starte. Andre tændrør er NGK BP8ES,
> > B8ES, RBR9ES.
> >
> > Mulige årsager kan være: silikone i tændspole (dumt?), tændrør
> > afbrændes af for meget benzin (tjekkes med gnist)
> >
> > Nå, nu blir jeg smidt ud af biblo.
>
> Skift til Champion N2C eller Champion N1C, da NGK har det med overhovedet
> ikke at kunne tåle at blive våde.
> Det hjælper selvf. kun hvis der ikke er tændings/karburator problemer!
>
> Allan Riise
Tak skal I have. Har I nogen ideer til hvordan jeg kan lave mere
fejlsøgning?
Der er gnist på alle tændrørene, og jeg kan ikke lige se forskel på
gnisten på et brugt og et nyt tændrør.
Mine tændrør viser tegn på for rig blanding, ligesom billede 2
herunder:
http://www.motocross.com/motoprof/moto/mcycle/plug2/plug2.htm
-og billederne i THansen-katalogerne. Men at det skulle kunne være nok
til at den ikke vil starte selv efter jeg har renset tændørene med
sprit så de ser næsten nye ud, det kan jeg ikke forstå. Med helt nyt
tændrør starter den som sagt med det samme.
Luftfilteret ser fint ud, og problemet er der stadig selvom filteret
slet ikke er i.
Hvad laver de to blå slanger her på billedet? Dem har jeg ikke på min
karb :
http://www.kgi.dk/?page=31556
Jeg har kigget rundt omkring på nettet og fundet disse ressourcer, men
jeg kan ikke forbinde dem til min maskine og hitte ud af hvad der er
hvad.
F.eks kan jeg ikke finde ud af at justere de to skruer på
karburatoren.
DellOrto :
http://www.dellorto.it/_Inglese_/documentazione.asp
http://www.greenflag.net/dell/dellorto.html
http://www.racecar.co.uk/dellorto/motorcyclecarburettors/phbg.htm
http://www.motorcyclecarbs.com/dellorto/products/PHBG.htm
Billeder :
http://www.50ccmotocross.com/catalog/product_info.phpcPath=31_33&products_id=507
Justering :
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&threadm=uoim47cbo2odf840corp.supernews.com&rnum=10&prev=/groups%3Fq%3Dairsal%2Bkurt%26hl%3Dda
http://204.71.0.3/motoprof/moto/mcycle/carb101/carb101.html
http://www.motorcyclecarbs.com/support.htm
Kan I hjælpe mig bare lidt videre, så blir jeg så glad !