|
| puch maxi start problem Fra : Knirke |
Dato : 26-04-05 16:26 |
|
hej
jeg har købt en puch maxi som har start problemer
plomben er pillet ud,stemplet er hakket.15 tands foran skiftet til 12 tands
kædehjul.
jeg har skiftet tændspole,platin,kondensator,tændrør,tændrørsledning
jeg har haft adskilt karburator og renset den.og når jeg afmontere benzin
slangen kommer der masser af benzin fra tanken.
når jeg afmontere tændrør er der en fed gnist.og det ser meget tørt ud som
om den mangler benzin
den er meget svær at starte,men når først den er igang kører den fint.
tomgangen er dog for høj og jeg kan ikke få den ned så den ikke trækker.
det er den firkantede karburator
nogen der har forslag til hvad der kan være galt.??????
Hilsen Rene
| |
Tonny Poulsen (26-04-2005)
| Kommentar Fra : Tonny Poulsen |
Dato : 26-04-05 17:07 |
|
"Knirke" <VINKELVEJ9FJERNESsxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:h4tbe.320$WK7.136@news.get2net.dk...
> nogen der har forslag til hvad der kan være galt.??????
Ja, utætte simmerringe i motoren (dem ved krumtappen). eller en revne i
krumtaphuset.
eller pakningen mellem studs og cylinder.
mvh tp, tror mest på den med simmerringen.
| |
Tonny Poulsen (27-04-2005)
| Kommentar Fra : Tonny Poulsen |
Dato : 27-04-05 15:55 |
|
"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:426e6737$0$278
> Ja, utætte simmerringe i motoren (dem ved krumtappen). eller en revne i
> krumtaphuset.
> eller pakningen mellem studs og cylinder.
>
En svarede så, (godt nok på min private mail, skulle vist havde været her
til gruppen
*Hej
*Af med stutsen, og læg en lineal hen over flangen.
*Den må ikke bue "skyde ryg", gør den det er det her *problemet er.
*Utætte simmerringe, giver ved svinghjulet "fedteri", og *kan bedst
*komtrolleres ved at trykprøve motoren.
*Mvh
*Niels
Jeg vil så lige nævne at jeg har haft maxier hvor simmeringen ved
svinghjulet ikke har lækket olie men hvor den i den anden sidde (mellem
krumtaphus og gearkasse) var gået død.
mvh tp
| |
Knirke (27-04-2005)
| Kommentar Fra : Knirke |
Dato : 27-04-05 16:28 |
|
jeg har fundet et problem med den.
jeg skulle transportere den hjem på trailer og lagde den lidt på skrå og så
kom motor olien væltende ud.
jeg vil gå i kælderen iaften og afmontere motor og splitte den i atomer og
udskifte
de defekte dele/få svejset motorblok hvis det er den der er istykker.
jeg takker foreløbigt og vender tilbage hvis jeg får flere props.
Rene Hansen
"Knirke" <VINKELVEJ9FJERNESsxxx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:h4tbe.320$WK7.136@news.get2net.dk...
> hej
> jeg har købt en puch maxi som har start problemer
> plomben er pillet ud,stemplet er hakket.15 tands foran skiftet til 12
> tands kædehjul.
>
> jeg har skiftet tændspole,platin,kondensator,tændrør,tændrørsledning
> jeg har haft adskilt karburator og renset den.og når jeg afmontere benzin
> slangen kommer der masser af benzin fra tanken.
> når jeg afmontere tændrør er der en fed gnist.og det ser meget tørt ud som
> om den mangler benzin
>
> den er meget svær at starte,men når først den er igang kører den fint.
> tomgangen er dog for høj og jeg kan ikke få den ned så den ikke trækker.
> det er den firkantede karburator
>
> nogen der har forslag til hvad der kan være galt.??????
>
> Hilsen Rene
>
| |
Tonny Poulsen (27-04-2005)
| Kommentar Fra : Tonny Poulsen |
Dato : 27-04-05 16:55 |
|
"Knirke" <VINKELVEJFJERNES9@snabelayahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:8cObe.73$hL2.18@news.get2net.dk...
> jeg har fundet et problem med den.
> jeg skulle transportere den hjem på trailer og lagde den lidt på skrå og
> så kom motor olien væltende ud.
> jeg vil gå i kælderen iaften og afmontere motor og splitte den i atomer og
> udskifte
> de defekte dele/få svejset motorblok hvis det er den der er istykker.
> jeg takker foreløbigt og vender tilbage hvis jeg får flere props.
Æeh her er der så noget jeg ikke lige kan huske, men på PUCH Monza og de
andre gear modeller er der et udluftningshul i motor blokken hvor olien godt
kan fise ud hvis den lægges på siden, måske maxien også har sådan et hul.
mvh tp
| |
Knirke (27-04-2005)
| Kommentar Fra : Knirke |
Dato : 27-04-05 19:06 |
|
jep det har den også
det sidder helt oppe i toppen og så meget lå den heller ikke ned (ca. 45
grader)
og der er ikke mange dråber olie tilbage i motor.
jeg har pillet motor ud og renset det værste olie af
nu skal jeg så lige have fundet det gamle indlæg hvor der er beskrevet noget
med en slange og så på studsen istedet for karburator .(Tryktest)
inden jeg skiller den mere ad.
hele motor er samlet med flydende pakning og den ser ikke for godt ud så det
er måske noget af problemet.
Rene
"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:426fb5ed$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Knirke" <VINKELVEJFJERNES9@snabelayahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:8cObe.73$hL2.18@news.get2net.dk...
>> jeg har fundet et problem med den.
>> jeg skulle transportere den hjem på trailer og lagde den lidt på skrå og
>> så kom motor olien væltende ud.
>> jeg vil gå i kælderen iaften og afmontere motor og splitte den i atomer
>> og udskifte
>> de defekte dele/få svejset motorblok hvis det er den der er istykker.
>> jeg takker foreløbigt og vender tilbage hvis jeg får flere props.
>
> Æeh her er der så noget jeg ikke lige kan huske, men på PUCH Monza og de
> andre gear modeller er der et udluftningshul i motor blokken hvor olien
> godt kan fise ud hvis den lægges på siden, måske maxien også har sådan et
> hul. mvh tp
>
| |
KubikH (27-04-2005)
| Kommentar Fra : KubikH |
Dato : 27-04-05 19:58 |
|
"Knirke" <VINKELVEJFJERNES9@snabelayahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:uwQbe.97$4N6.55@news.get2net.dk...
> jep det har den også
> det sidder helt oppe i toppen og så meget lå den heller ikke ned (ca. 45
> grader)
> og der er ikke mange dråber olie tilbage i motor.
>
> jeg har pillet motor ud og renset det værste olie af
> nu skal jeg så lige have fundet det gamle indlæg hvor der er beskrevet
> noget med en slange og så på studsen istedet for karburator .(Tryktest)
> inden jeg skiller den mere ad.
>
> hele motor er samlet med flydende pakning og den ser ikke for godt ud så
> det er måske noget af problemet.
>
> Rene
>
Hejsa
Det er mig der skrev det indlæg engang!
(Det var også mig der klumrede, og svarede Tonny direkte i stedet for
gruppen .. Undskyld Tonny)
Tryktest:
Sæt stempel i top.
Skru udstødningsrøret af, og læg noget imellen udstødsflange, og pakning.
rækkefølge: cylle, pakning, "noget", og udstødsflange. "noget" kan være en
20 eller 10 krone, eller et stykke fladjern.
Så er udstødningen proppet af.
Tag en cykelslange, klip den over lige modsat ventilen.
Slå en knude på den ene ende, og træk den anden ned over stutsen.
Sæt den fast med et slangebånd, eller et par strips.
Pump den op så den leger ballon.
Hvis lækagen er stor høres det straks.
Ellers prøver man med opvaskemiddel og vand i en sprayflaske.
Er den utæt, finder man det helt sikkert.
God fornøjelse
Niels
> "Tonny Poulsen" <topo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> news:426fb5ed$0$272$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> "Knirke" <VINKELVEJFJERNES9@snabelayahoo.dk> skrev i en meddelelse
>> news:8cObe.73$hL2.18@news.get2net.dk...
>>> jeg har fundet et problem med den.
>>> jeg skulle transportere den hjem på trailer og lagde den lidt på skrå og
>>> så kom motor olien væltende ud.
>>> jeg vil gå i kælderen iaften og afmontere motor og splitte den i atomer
>>> og udskifte
>>> de defekte dele/få svejset motorblok hvis det er den der er istykker.
>>> jeg takker foreløbigt og vender tilbage hvis jeg får flere props.
>>
>> Æeh her er der så noget jeg ikke lige kan huske, men på PUCH Monza og de
>> andre gear modeller er der et udluftningshul i motor blokken hvor olien
>> godt kan fise ud hvis den lægges på siden, måske maxien også har sådan et
>> hul. mvh tp
>>
>
>
| |
Knirke (01-05-2005)
| Kommentar Fra : Knirke |
Dato : 01-05-05 20:09 |
|
hej igen
nu har jeg fået den ene Puch knallert til at starte.
der var en utæt karburator studs ved cylinder.
som blev fundet med tryktesten
(Takker mange gange for den gode metode)
nu holder den trykket.
men den vil kun kører i tomgang
når man giver gas så sker der ikke en ret meget
der sidder en 56 dysse i og nålen sidder i næst nederste hak
har I forslag til hvad der kan være galt.???
den anden Puch er splittet i atomer
det var utæt simmering ved kobling og svinghjul.
samt den ved fortandhjul samt lejet var historie derfor det kraftige olie
spild
nu venter jeg på dele fra TH
de havde ikke delene på lager
samt det jeg har fået er forkert.
deres butik (i Søborg) burde tunes de kører godt nok ikke i særligt højt
gear.
er der andre steder hvor de har dele til Puch Maxi ???
Hilsen Rene Hansen
| |
|
|