Kan CDI'en dø af det...?
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-04-05 09:56

Hejsa,

Kan det passe at en CDI dør af at man tager den ene af de to ledninger, som
skal kortsluttes for at at slå tændingen fra, og forbinder direkte til
stel-polen på batteri?

Ved tændingslåsen kortsluttes en sort og en sort/hvid for at slå tændingen
fra når scooteren stoppes. Måler man fra den sorte til stel er der direkte
forbindelse med en gennemgangstester. Den sort/hvide er mere "levende",
altså noget der kilder hvis man rører ved den :) Kortsluttes denne til stel
stopper motoren. Jeg havde så lavet en knap under sædet som kortsluttede
denne til stel-polen på batteriet, men nu er scooteren helt død = ingen
tænding. Er det CDI'en som er død?

Fra : Hekto

Dato : 25-04-05 10:39

In article <426cb089$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, ask@for.it
says...
> Kan det passe at en CDI dør af at man tager den ene af de to ledninger, som
> skal kortsluttes for at at slå tændingen fra, og forbinder direkte til
> stel-polen på batteri?

Du ved jo ikke hvad der sidder inden i boxen!
Elektroniken har det måske ikke godt med lange ledninger, eller der
sker måske mere oppe i tændingslåsen end du lige har overskuet.

Så, det kan godt tænkes at den er død!!!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-04-05 11:24

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
> Du ved jo ikke hvad der sidder inden i boxen!
> Elektroniken har det måske ikke godt med lange ledninger, eller der
> sker måske mere oppe i tændingslåsen end du lige har overskuet.
> Så, det kan godt tænkes at den er død!!!

Tændingslåsen var allerede erstattet af en knap som gjorde det jeg beskrev.
Men der må ofres de 199,- til en ny CDI, så tager vi den derfra...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 25-04-05 16:53

> [...]
> sker måske mere oppe i tændingslåsen end du lige har overskuet.
>
> Så, det kan godt tænkes at den er død!!!

....og det var den så :( Prøver sgu at skille den gamle cdi af, vil se hvad
der kan gemme sig inde i sådan en lille dims :)