"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:426ba044$0$176$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "KubikH" <kallehauge@SLETemail.dk> skrev i en meddelelse
> news:d4g3ro$gqj$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "klaus nielsen" <klaus(vækmeddet)vfr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:426b71eb$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>>> hej
>>> nogen her der ved noget om hvad der skal til før at en knallert kan type
>>> godkendes, så den kan komme til at køre på vejene.. det findes jo mange
>>> sjove maskiner som endnu ikke er på vejene i DK. der er feks vildt fede
>>> pocketbikes som er ret fine med gode bremser osv... men som feks bare
>>> mangler at få sat lys på for at den er ligeså god som en almindelig
>>> knallert eller som 45 knallert
>>> tanken gik også lidt på at bygge sin egen. men bruge visse standart
>>> dele, som feks bremser osv.. og det er jo intet problem at bygge et stel
>>> som man ønsker det. og med den påkrævede styrke i materialer,
>>> svejsninger osv
>>> men hvor får man dem godkendt ? hvad koster det osv ?
>>>
>>> på forhånd tak
>>> venlig hilsen klaus nielsen
>> Hej Klaus
>> Det kan godt lade sig gøre.
>> Kig på FStyrs side på nettet.
>> Der er MEGET stor forskel på at få typegodkendt en motorkøretøj og så en
>> knallert.
>> For øvrigt er der ikke krav om at motorkøretøjer skal typegodkendes.
>> Når man laves sig et Stel / Chassi, er det naturligvis et eksisterende
>> der er ombygget
>> Når så køretøjet er færdigt skal det så til Teknologisk Institut, og
>> prøvekøres.
>> Det er en almindelig køretest, og det bliver ikke ødelagt.
>> Der er efterhånden en del Hot Rods i Danmark der har været gennem den
>> mølle.
>
> Ja, når det bygger på en eksisterende frame, ellers ikke!
>
> Allan Riise
Ja og det er det da altid ...ikk!!!
Der er ingen krav om at det skal være en ramme med papirer
Man skal jo alligevel betale afgift bagefter.
mvh
niels