Storebælt/bateri
Fra : Loke

Dato : 17-04-05 08:54

Hej,
hvordan kommer jeg lettets over storebælt på min knallert 45?
Jeg bor i Odense og skal til Nordsjælland. Det er jo noget af en omvej
at tage Spodsbjerg Tårs!
Da Storebæltsbroen i sin tid åbnede, havde DSB en service med transport
over broen i bus. Den eksisterer ikke mere.
Det er lidt fristende at tage broen i ly af mørket,(spændende og lidt
farligt) eller tage nummerpladen af, og få den med toget som en knallert
30.
Gode forslag modtages med tak.

Hvad er det der styrer opladningen af batteriet, på knallert 45?
Den vil nemlig ikke lade mere.

Mvh.
Loke

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Ole Pagh

Dato : 17-04-05 16:05

Loke wrote:
> Hej,
> hvordan kommer jeg lettets over storebælt på min knallert 45?
> Jeg bor i Odense og skal til Nordsjælland. Det er jo noget af en omvej
> at tage Spodsbjerg Tårs!

Ja, og der er faktisk kun mulighed for at komme over med en vognmand, som du
selv bestiller, hvis man altså ikke lige har egen trailer.

Jeg forespurgte for et par år siden hos Sund og Bælt, og de henviste til
DSB, som igen henviste til at ringe til en vognmand, eller at tage over
Odden - Ebeltoft eller Århus-Kalundborg (til Jylland)

Det er, synes jeg, lidt af en skandale at scooter og knallertfolket som de
eneste ikke har nogen mulighed for at krydse bæltet, uden dage i forvejen at
skulle bestille en vognmand til det (og det koster kassen).

> [...]
> Det er lidt fristende at tage broen i ly af mørket,(spændende og lidt
> farligt) eller tage nummerpladen af, og få den med toget som en
Det vil være en decideret dårlig ide, da der er kameraer på broen, og jeg
tror ikke du når mange kilometer ud, inden politiet er i hælene på dig.

> Hvad er det der styrer opladningen af batteriet, på knallert 45?
> Den vil nemlig ikke lade mere.

Det må være ensretter / laderegulator, som på min scooter sidder foran ude
under skjoldet.
Hvis der er lys i forlygten, når scooteren er i gang, er det nok laderelæet,
hvis ikke, generatoren.

Det kunne også være dårlige forbindelser eller et defekt batteri, der ikke
tager imod ladning.

--
hilsen Ole

Fra : Henrik Madsen

Dato : 18-04-05 22:07

On Sun, 17 Apr 2005 09:54:21 +0200, "Loke" <loke@mail.ru> wrote:

>Det er lidt fristende at tage broen i ly af mørket,(spændende og lidt
>farligt)

Seriøst, hvad tror du der så sker om ikke før så når du rammer
betalingsanlægget på Københavnssiden af broen ?

Tror du bare de lukker bommen op og bonner dig for en MC billet..

Så skal du hellere bøffe et par MC plader og sætte på den hvis den da
ellers findes i en MC version din 45'er..

Dog vil jeg selffølgelig gerne på det KRAFTIGSTE fraråde at gøre dette
da det også er knaldhamrende ulovligt..

Henrik

Fra : Loke

Dato : 19-04-05 00:34

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:s888615n6o4f4gf8ti71a3oh1u7l4iac86@4ax.com...

> Seriøst, hvad tror du der så sker om ikke før så når du rammer
> betalingsanlægget på Københavnssiden af broen ?
De vil vel bare have betaling......så er de vel tilfredse. De kan først
se det er en Scooter når jeg kører derfra (hvis de kigger den vej) og så
er det ligesom forsent...............
***********

> Tror du bare de lukker bommen op og bonner dig for en MC billet..
Ja!
******

> Så skal du hellere bøffe et par MC plader og sætte på den hvis den da
> ellers findes i en MC version din 45'er..
Nej, det er da kriminelt! Jeg er ingen tyv.
**********

> Dog vil jeg selffølgelig gerne på det KRAFTIGSTE fraråde at gøre dette
> da det også er knaldhamrende ulovligt..
Vel ikke så ulovligt som at opfordre mig til at stjæle nummerplade!
Så galt er det vel heller ikke. Det er da bare en trafikforseelse der
klares med bødeforlæg.

Det kan da gøres uden at genere trafikken. Jeg kan lægge mig foran eller
bagved en lastbil,
for jeg kan sagtens følge med.
Det er da også for dårligt at man ikke kan komme rundt i landet, fordi
man har en lille Scooter,
uden at skulle kører store omveje.
Det burde være muligt at få den med DSB fra Nyborg til Korsør og
omvendt. Ikke nøvendigvis
på alle afgange, men nogle hver dag.
Hvis jeg tager turen frem og tilbage, skal jeg nok vende tilbage med en
rapport.