Bedste scooter til prisen
Fra : baunesbrevkasse@gmai~

Dato : 15-04-05 14:39

Hej, er denne gruppe ikke det tætteste man kommer på at diskutere
scootere?

Jeg forsøger at undersøge hvilken scooter som er den bedste til
prisen, både indkøbspris og hvor langt den kører på literen.

Jeg kigger på den billige ende for tiden, såsom Texas, PGO Comet og
Peugeot VivaCity, men hvis man kommer op i 15.000 kr klassen og
kvaliteten følger med prisen, så ville det også være ok.

Fra : Ole Pagh

Dato : 15-04-05 18:45

baunesbrevkasse@gmail.com wrote:
> Hej, er denne gruppe ikke det tætteste man kommer på at diskutere
> scootere?

Ja, det skulle jeg mene, ellers er der dette forum:
http://www.billig-scooter.dk

> Jeg forsøger at undersøge hvilken scooter som er den bedste til
> prisen, både indkøbspris og hvor langt den kører på literen.

4 takt "Kina scooter", som der er mange der er glade for.

http://lindbergmotor.dk/index.php?id=66

--
hilsen Ole

Fra : Chipmand

Dato : 16-04-05 00:20

On Fri, 15 Apr 2005 19:44:57 +0200, "Ole Pagh" <olepagh[fjern_dette_og
sæt_et .efter_ole]@mail.tele.dk> wrote:

>Ja, det skulle jeg mene, ellers er der dette forum:
>http://www.billig-scooter.dk

>4 takt "Kina scooter", som der er mange der er glade for.
>
>http://lindbergmotor.dk/index.php?id=66

Kan kun give Ole Pagh ret. det er sq en fed scooter.

Mvh
Chipmand
www.listo45.trucksims.dk

Fra : RpR

Dato : 16-04-05 08:49

> Kan kun give Ole Pagh ret. det er sq en fed scooter.

Nu kunne jeg godt tænke mig at vide, fra en der ved lidt om den kina sjover:

Det er en 4-takts med vario, men når det nu er en kina ting, og næsten alt
4-taks på 50cc fra Kina er jo i større eller mindre grad en kopi af Honda's
gamle C50 motor, passer den så cylinder op topstykke med Honda's C50 motor?
Dax, CD50, osv?

--

- RpR
~=[ www.MopedGallery.dk ]=~

Fra : Nighthawk

Dato : 16-04-05 09:42

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> wrote in

> [...]
> alt 4-taks på 50cc fra Kina er jo i større eller mindre grad en kopi
> af Honda's gamle C50 motor, passer den så cylinder op topstykke med

Motoren på en Listo EU45 km/t er en Yamaha motor bygget på Licens.
Det er en 50cc motor med enkelt kædetrukken OHC med 2 ventiler.

Såvidt jeg husker er Dax'en af stødstangstypen (f.eks. Jincheng/Jensen)
chopperne kører med denne model.

Umiddelbart mener jeg at de er inkompatible.

Chip & Ole har så helt ret - Listoen er suveræn. Jeg skal never ever
tilbage på en 2-takter.

/Nighthawk
Listo - Riding the winds of change.

Fra : Hekto

Dato : 16-04-05 10:09

In article <Xns963A6CEAF73AENighthawkxxxxxxxxxxx@212.242.40.170>,
nighthawk@no.valid.email says...
> Såvidt jeg husker er Dax'en af stødstangstypen (f.eks. Jincheng/Jensen)
> chopperne kører med denne model.

Kædetrukken knast!
Mange af de kinesiske motorer anvender stødstænger; men ikke alle.
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650 - Suzuki LS650 Savage

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 17-04-05 21:39

"Hekto" <urxgb@urxgb.qx> skrev i en meddelelse

> Kædetrukken knast!

Dobbeltsaltvandsindsprøjtet gevindforlænger! :)
Har en Dax kædetrukket knast?

Fra : Henning Lund

Dato : 18-04-05 17:49

Brian Axelgaard skrev:

> Dobbeltsaltvandsindsprøjtet gevindforlænger! :)
> Har en Dax kædetrukket knast?

Ja.

Henning Lund
icq 18805021 - mail: hl@lite.dk
http://sitecenter.dk/freespace hvor vi bla. har lidt til salg

Fra : Ole Pagh

Dato : 16-04-05 18:38

RpR wrote:

> [...]
> en kopi af Honda's gamle C50 motor, passer den så cylinder op
> topstykke med Honda's C50 motor? Dax, CD50, osv?

Nu er min 4T scooter ikke en Listo, men Piaggio Zip II 4T.
Den produceres tilsyneladende ikke længere
Motoren ligner, set ud fra billeder, motorerne på Listo (Kina) scootere.
Vil det så sige (læs: er der nogen der ved) om Zip'ens motor er en kopi af
en japansk (Honda / Yamaha eller ??)

--
hilsen Ole