parkeringsafgift
Fra : Jan Hansen

Dato : 30-05-01 11:55

Hvordan forholder det sig med subj. for MC'er?

En ven mener at man skal trække en billet og have den i lommen.
Jeg mener at man er fritaget.

Der er en kasse øl på spil

jan

--
Livet er for kort til Netscape...

Fra : Thomas

Dato : 30-05-01 12:16

Man er fritaget for billet.. og man skal (i sagens natur) heller ikke stille
p-skiven.
Man må dog ikke holde længere end skiltningen viser, hvilket de kan opdage
at du gør, hvis de kommer forbi flere gange.

Øllerne er dine

Fra : Flemming

Dato : 30-05-01 12:27

On Wed, 30 May 2001 13:15:59 +0200, "Thomas" <Felling@home.now> wrote:

> [...]
>Man må dog ikke holde længere end skiltningen viser, hvilket de kan opdage
>at du gør, hvis de kommer forbi flere gange.

Ja? Hvilken lov / paragraf? Er det ikke reguleret i politivedtægten,
og derfor forskelligt fra sogn til sogn?

Fra : Thomas

Dato : 30-05-01 12:46

> Ja? Hvilken lov / paragraf? Er det ikke reguleret i politivedtægten,
> og derfor forskelligt fra sogn til sogn?

Lov? Hvad er det? Det er noget man får, ik?

Husker fra min teoriundervisning da jeg tog mc kortet.. og det er ikke så
længe siden endda.
Tror det, der er reguleret af politivedtægten, er HVOR man må parkere.. om
man må i p båse som ikke er specielt til mc, om man skal vær mindst to mc i
een bil bås, om man må holde på fortorv ect.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 30-05-01 12:49

> Tror det, der er reguleret af politivedtægten, er HVOR man må parkere.. om
> man må i p båse som ikke er specielt til mc, om man skal vær mindst to mc
> een bil bås, om man må holde på fortorv ect.

jeg har lidt et problem med det, for jeg arbejder i Hundige storcenter (hvis
nogen kender det) og jeg ser tit folk holde helt ved indgangen på mc og ikke
i de alm båse..

er dette lovligt, jeg mener det er vel på en eller anden måde et slags
fortov..

men som sagt jeg ser tit folk parkere der og en arbejder der endda, så hans
er parkeret hele dagen udenfor....
vi har et nær politi i centret, så man skulle mene at de ville gøre noget
ved det hvis man ikke måtte..

Kim

Fra : Niels S.

Dato : 30-05-01 13:37

Kim Jørgensen skrev

> [...]
ikke
> i de alm båse..
>
> er dette lovligt, jeg mener det er vel på en eller anden måde et slags

Hundige Storcenter ligger i Greve kommune og derved i Roskilde amt. I
Roskilde politidistrikt gælder det at motorcykler ikke må parkere i båse
beregnet til personbiler og derfor i stedet henvises til feks. fortov, dog
skal der være plads til at en tvillinge barnevogn kan passere - og det er
der jo ihvertfald ved storcenteret

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Poul Ladefoged

Dato : 30-05-01 19:26

> [...]
> man må i p båse som ikke er specielt til mc, om man skal vær mindst to mc
> een bil bås, om man må holde på fortorv ect.

I Randers siger politi-vedtægten at man på MC må parkere på fortov hvis ikke
man holder i vejen, hvis man holder i P-Bås for bil skal man holde 2 stk MC,
så snart en af MC'rne køre holder den anden ulovligt.

Parkeringen er gratis.

Jeg kunne forstille mig at dette gælder i de fleste politikredse, men spørg
eksempelvis en af de altid nærværende P-Vagter

Fra : Flemming

Dato : 31-05-01 09:21

On Wed, 30 May 2001 20:26:16 +0200, "Poul Ladefoged"
<poul@ladefoged.dk> wrote:

[Snip-Snap-P-snak]

>Jeg kunne forstille mig at dette gælder i de fleste politikredse, men spørg
>eksempelvis en af de altid nærværende P-Vagter

....og sådan kan man så hurtigt komme galt afsted, når man kører en tur
i det danske land. Specielt, når man standser igen, for hvem kender
den lokale bekendtgørelse for parkering i de politikredse, man
besøger? Endsige, hvilken politikreds man nu er havnet i?

....man skal holde sig orienteret om reglerne, står der vist i
færdselsloven. Men det er sgu ikke nemt, når en lokal bekendtgørelse
blot skal offentliggøres når den træder i kraft. I Sønderborg var det
- så vidt jeg er orienteret - engang i halvfjerdserne, at
bekendtgørelsen vedr. parkering i Sønderborg Politikreds blev
offentliggjort i en eller anden lokal sprøjte....

Tænk hvis hastighedsgrænserne også var reguleret via en lokal
bekendtgørelse. Ingen skilte, no nothing... Ny politikreds: "øøhh..
hvad er grænsen nu? <blitz-blitz>.. nå, det får jeg snart at vide med
posten...". Og anderledes er det jo ikke med parkeringen.

Det eneste, jeg tror kan ændre på dette utålelige forhold er faktisk,
at vi alle skriver, og spørger, og beder om bekendtgørelsen... Altså,
ALLE. Når hver af de 54 politikredse skal besvare en halv million
henvendelser om året, så er der nok nogen der gør et eller andet ved
sagen så vi får nogle ensartede regler vi kan forholde os til. Eller i
det mindste sørger for at vi almindelige dødelige mennesker får nem
adgang til denne information.

--
Flemming - XJ600S
....der bliver irriteret over underlige regler, og endnu mere irriteret

Fra : Bodil Nielsby

Dato : 30-05-01 12:45

Er der ikke noget om, at man slet ikke må parkere sådan nogle steder, men
skal benytte specielle MC-pladser?

bodil

Fra : Adam Christensen

Dato : 30-05-01 12:55

> [...]

> Hvordan forholder det sig med subj. for MC'er?
>
> En ven mener at man skal trække en billet og have den i lommen.

Here we go again...

En søgning på www.dejanews.com på parkering (i gruppen dk.fritid.motorcykel
selvfølgelig) gav 3220 hits - mon ikke svaret findes deriblandt?

Kig f.eks. på Snorre's korespondance med Kbh's Politi her:
http://groups.google.com/groups?q=parkering&hl=en&lr=&safe=off&rnum=2&ic=1&s
elm=37258898.24C3A413%40bigfoot.com

--
Adam
SV650S

Fra : Jan Hansen

Dato : 30-05-01 13:32

Mange tak - og undskyld min uduelighed
Naturligvis skal man tjekke deja først!!!

jan

--
Livet er for kort til Netscape...

Fra : boe

Dato : 30-05-01 13:44

"Jan Hansen" <a@b.c> wrote in message news:9f2p8m$7t1$1@news.inet.tele.dk...
> Mange tak - og undskyld min uduelighed
> Naturligvis skal man tjekke deja først!!!

Tjah, omvendt skulle du så have gennemsøgt 3220 hits efter svaret.
Jeg ville også have valgt "skideballen" fra Adam i stedet

Bo, VF1000F

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 30-05-01 14:50

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så bliver det der afgør hvem der vinder,
hvor i landet I bor. Så denne tråd kan blive meget lang af forskellige svar,
hvor det måske viser sig at alle har ret

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail

Fra : Morten Dahl

Dato : 31-05-01 14:04

Man skal købe en billet og tage den med i lommen, for hvis så der kommer en
P- afgift skal man bare henvende sig på politigården og forevise billetten
og så bliver man fritaget for bøde. Men hvor længe man skal gemme den vides
ikke det kommer jo an på om "bøden" er 3 til 4 måneder under vejs.

--
Morten Dahl
FZS 600 S '00

Jan Hansen <a@b.c> skrev i en