AUTOMATISKE fotofælder og MC'er
Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 30-05-01 10:12

Hvordan bliver MCer fanget i automatiske, ubemandede fotofælder? Der er jo
kun nummerplade bagpå.
Tager den så billedet når man først er kørt forbi?

Fra : Lisbeth Louring & An~

Dato : 30-05-01 11:05

> Hvordan bliver MCer fanget i automatiske, ubemandede fotofælder? Der er jo
> kun nummerplade bagpå.
> Tager den så billedet når man først er kørt forbi?

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men sådan som de ser ud her i Århus tror jeg
ikke de kan fotografere den anden vej. Jeg tror ikke Mc'er bliver fanget
overhovedet, men hvis du wheelier forbi med 160 tilstrækkelig mange gange
sender de nok en betjent ud tilsidst

Anders, som iøvrigt ikke synes det er forsvarligt at køre for stærkt i
byområder. På de små krogede landeveje er sagen dog lidt anderledes

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 30-05-01 13:44

> Anders, som iøvrigt ikke synes det er forsvarligt at køre for stærkt i
> byområder. På de små krogede landeveje er sagen dog lidt anderledes

Så på brede dobbeltoptrukne veje med cykelsti og fortov er det uforsvarligt
at køre 60, men 80 på små krogede landeveje uden cykelsti, lys etc. er alt
for lidt?

OK - det var bare af interesse. Jeg har ikke en MC endnu, men hvis det
forholder sådan med de automatiske fotofælder, så....

Fra : Jacob og Mette

Dato : 30-05-01 20:14

> Jeg ved det ikke med sikkerhed, men sådan som de ser ud her i Århus tror
jeg
> ikke de kan fotografere den anden vej. Jeg tror ikke Mc'er bliver fanget
> overhovedet,

Det er også hvad jeg har hørt. Desuden forhindrer styrthjelmen jo (skulle
man tro, jvf. Uffe) at man med tilstrækkelig tydelighed kan se førerens
ansigt.

/Jacob
Bandit 600

Fra : Benjamin Pjedsted Pe~

Dato : 30-05-01 11:06

Er de også ubemandende?? Kender en der lige har fået en bøde på 500kr for
59km/t i byen, bøden kom med posten sammen med et billede, hvor de havde
zoomet helt ind på hjelmen. Og man kunne godt se hvem det var...

--
Benjamin -Z400
Birger Stanford Mondeo <rerstesdrtdrst@sdrtsredtsdrtsdret.com> skrev i en

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 30-05-01 13:47

> Er de også ubemandende?? Kender en der lige har fået en bøde på 500kr for

Ja, dem jeg spørger om er ubemandede - jeg måtte starte en ny tråd for at få
folk til at forstå det. Har i nogensinde set de der "Hvis du kører for
stærkt (så får du et kamera med blitz)" skilte? Er de ikke kun i byområder
med de små bokse på pæle? Bokse hvor der ikke er plads til en politimand.

Fra : Niels S.

Dato : 30-05-01 13:54

Birger Stanford Mondeo skrev

> Ja, dem jeg spørger om er ubemandede - jeg måtte starte en ny tråd for at

> folk til at forstå det.

Så må du jo tale om dem der er sat op i (var det 7?) lyskryds i Århus.

> Har i nogensinde set de der "Hvis du kører for
> stærkt (så får du et kamera med blitz)" skilte? Er de ikke kun i byområder
> med de små bokse på pæle? Bokse hvor der ikke er plads til en politimand.

Nope! Her i Kbh. har vi disse skilte ved alle indfaldsveje og ikke _et_
eneste ubemandet kamera! (endnu) Og her vender betjenten sig blot om i bilen
og aflæser numerpladen efter mc'en er passeret.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Birger Stanford Mond~

Dato : 30-05-01 14:01

KLIP

> [...]
bilen
> og aflæser numerpladen efter mc'en er passeret.

Jeg bor i Storkøbenhavn. Men er der ikke nogen i gladsaxe eller gentofte
eller deromkring? Det skal nok passe at der ikke er nogen inde i selve
København.

Fra : N/A

Dato : 30-05-01 15:40

Fra : Fætter Højben

Dato : 30-05-01 15:40

"Niels S." <HondaVFR@TheRaceTrack.com> wrote in message
> Birger Stanford Mondeo skrev

> AFAIK så er det kun i Århus at der er indført fuldautomatiske kontroller.

OK, men jeg har i hvert fald helt sikker set et "hvis du kører for stærk
kamera" skilt på Sjælland. Betyder det parkerede kassevogne med
poltifotografer forude?

Fra : Niels S.

Dato : 31-05-01 06:27

Fætter Højben skrev

> OK, men jeg har i hvert fald helt sikker set et "hvis du kører for stærk
> kamera" skilt på Sjælland. Betyder det parkerede kassevogne med
> poltifotografer forude?

Jep, det er jo det jeg skriver. Skiltet findes ved alle indfaldsveje og det
betyder kassevogn!

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Fætter Højben

Dato : 30-05-01 15:47

"Niels S." <HondaVFR@TheRaceTrack.com> wrote in message
> Birger Stanford Mondeo skrev

> AFAIK så er det kun i Århus at der er indført fuldautomatiske kontroller.

Citat fra fartkontrol.dk: "Hvis du bor i Københavnsområdet eller på Fyn er
din chance for at blive fanget i fælden nu endnu større end tidligere. På
flere strækninger har vi sat dobbelt så mange kameraer op."

se
http://www.fartkontrol.dk

Fra : Niels S.

Dato : 31-05-01 06:32

Fætter Højben skrev

> Citat fra fartkontrol.dk: "Hvis du bor i Københavnsområdet eller på Fyn er
> din chance for at blive fanget i fælden nu endnu større end tidligere. På
> flere strækninger har vi sat dobbelt så mange kameraer op."

Og endnu et citat fra samme: "Det er små kameraer som meget enkelt kan
skjules i bagruden på en parkeret bil." Og prøv lige at kigge på alle
billederne på fartkontrol.dk. På dem alle står/sidder der en betjent bag
kameraet og styrer det!

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Mich@el H.

Dato : 30-05-01 17:07

> Er de også ubemandende?? Kender en der lige har fået en bøde på 500kr for
> 59km/t i byen, bøden kom med posten sammen med et billede, hvor de havde
> zoomet helt ind på hjelmen. Og man kunne godt se hvem det var...

Der er inde på det der sted hvor de sender bøderne ud fra, at de forstørrer
billedet op, så man kan se nummerplade og ansigt osv.

Fra : Rasmus Rosenquist

Dato : 30-05-01 19:31

> hvor de havde zoomet helt ind på hjelmen. Og man kunne godt se hvem det
var...

Et godt argument for for at køre med solbriller og integralhjelm med næb ...
Eller lade være med at køre for stærkt....

Rasmus

Fra : boe

Dato : 30-05-01 14:03

"Birger Stanford Mondeo" <rerstesdrtdrst@sdrtsredtsdrtsdret.com> wrote in
message news:dP2R6.59$2U3.7828@news.get2net.dk...
> Hvordan bliver MCer fanget i automatiske, ubemandede fotofælder? Der er jo
> kun nummerplade bagpå.
> Tager den så billedet når man først er kørt forbi?

Se her: http://www.sikker-by.dk/

Jeg mener, at der var et indlæg på et tidspunkt, som gjorde opmærksom på, at
ét af kameraerne i Århus (som er den enenste by, hvor aut. fotofælder er
opsat) tager et billede bagfra. Det fremgår bare ikke af "sikker-by" siten.

Bo, VF1000F