pommes frites sovs
Fra : H. Olesen

Dato : 30-05-01 09:58

Jeg kan godt lide Mac Donalds pommes frites sovs. Er der nogen steder
man kan købe denne, eller noget der ligner, på flaske?

Eller måske endnu bedre, lave den selv.

Vi skal vel over i noget der ligner bearnaise sauce men med en mere
cremet/fast konsistens. Og så skulle den gerne kunne holde sig et
stykke tid, så jeg er fri for at skulle lave en ny portion hver gang.

Har I nogen gode ideer, opskriftsforslag?

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Hauge

Dato : 30-05-01 10:18

Hejsa

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message
> Jeg kan godt lide Mac Donalds pommes frites sovs. Er der nogen steder
> man kan købe denne, eller noget der ligner, på flaske?

Det smager da bare som majonæse med extra meget edikke i, er det ikke bare
det det består af?

Men i Metro findes noget der kaldes PF-sovs, så prøv der, ved ikke hvem der
ellers sælger det.

Mvh Hauge

Fra : Mimi

Dato : 30-05-01 11:35

Hej
Jeg er også helt vild med pommesfritessovs, og er træt af at det ikke er
ret mange steder man kan få det på flaske. Men det findes faktisk, og jeg
har engang imellem stødt ind i det helt tilfældigt hos en almindelig
købmand som foreksempel Spar. Jeg tror også en enkelt gang jeg har set
det i Føtex eller Kvickly, men jeg tror desværre ikke det er noget de har
fast.
Vi gjorde iøvrigt det engang, da vi skulle have pommesfrites, at vi kørte
ind til en MC Donald og spurgte om vi kunne købe sådan et stort
sodavandsbæger fyldt med pommesfritessovs, og det fik vi for en tyver.
vh Mimi

Fra : Winnie Henriksen

Dato : 30-05-01 22:33

Hej
On Wed, 30 May 2001 10:57:33 +0200, H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> wrote:

>Jeg kan godt lide Mac Donalds pommes frites sovs. Er der nogen steder
>man kan købe denne, eller noget der ligner, på flaske?

Når vi skal bruge pommesfritesovs sender jeg manden ned hos mac D og
så køber han ca. 20 pakker, de glor lidt men..... her i kbh. skal
vi betale 1 kr. pakken

Men vi har også købt et salatmayonaise fra kraft den er ikke helt det
samme men ok.

MVH

Winnie

Med venlig hilsen

Winnie Henriksen

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 01-06-01 17:53

Winnie Henriksen <winnie@bitnisse.dk> wrote in
> Men vi har også købt et salatmayonaise fra kraft den er ikke helt det
> samme men ok.

Hvis jeg ikke tager meget fejl er det den de bruger hos konkurrenten
Burger King.

Carsten Sørensen

Fra : Hans Pedersen

Dato : 04-06-01 08:40

On Fri, 1 Jun 2001 16:53:20 +0000 (UTC), surfsmurf@rift.dk.invalid
(Carsten Sørensen) wrote:

>Hvis jeg ikke tager meget fejl er det den de bruger hos konkurrenten
>Burger King.

Og Sunset Boulevard. Stedet, med Danmarks bedste fritter!

--
Hans Pedersen
ICQ# 9178476

Fra : Hejdemann Nielsen

Dato : 31-05-01 09:14

Dagli´ Brugsen i Overlade sælger Pommes frites sovs som AH salater laver.
Den er super og ligner og smager som McDonald´s

Hejdemann Nielsen

Fra : H. Olesen

Dato : 31-05-01 10:58

On Thu, 31 May 2001 10:13:38 +0200, "Hejdemann Nielsen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Dagli´ Brugsen i Overlade sælger Pommes frites sovs som AH salater laver.
>Den er super og ligner og smager som McDonald´s

Nu kommer jeg ikke sådan liiige forbi Overlade, jeg ved ikke engang
hvor det ligger

Men med reference til dette vil jeg få fat i uddeleren i min lokale
brugs og spørge om han vil bestille det hjem. Som det fremgår af
tråden her, er der tilsyneladende flere end mig, der gerne vil kunne
købe det.

--
mange hilsener

Fra : Kristina Søndergaard

Dato : 31-05-01 11:20

Man kan købe noget i bilka, men hvordan det smager ved jeg ikke...

Kristina

Fra : H. Olesen

Dato : 01-06-01 20:32

On Thu, 31 May 2001 11:58:16 +0200, H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> wrote:

>Men med reference til dette vil jeg få fat i uddeleren i min lokale
>brugs og spørge om han vil bestille det hjem.

Æv, den gik ikke
Jeg fik en forklaring om, at det handlede om hvorvidt Brugsen var en A
eller en B butik, dvs. en selvejet eller ejet af FDB. Er Brugsen
selvejet, så kan den handle hvor den vil, er den FDB-ejet er den mere
bundet af et vist sortiment. Hans bedste forslag var at prøve en
Kvickly, hvor de har større sortiment.

Så måske, jeg skal en tur til Overlade alligevel, hvis jeg bare lige
kan få et vide hvor det ligger

Jeg mener det faktisk alvorligt; måske kender jeg nogen der bor i
nærheden og som kan købe et par flasker til mig. Jeg vil gå udfra det
kan fryses [1], any objections?

Jeg har godt set, at Metro og Bilka også har været nævnt. Grunden til
at jeg hæftede mig specielt ved pommes frites sovsen fra AH salater
var, at Hejdemann Nielsen skrev at den smagte ligesom Mc Donalds, og
jeg ved at der kan være stor forskel på smagen. Er der nogen der har
en smagsanmeldelse af pommes frites sovserne fra Metro og Bilka?

[1] hvis det er på glasflaske, kan det omhældes til plastikflaske.

Fra : H. Olesen

Dato : 03-06-01 10:01

On Thu, 31 May 2001 10:13:38 +0200, "Hejdemann Nielsen"
<info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

>Dagli´ Brugsen i Overlade sælger Pommes frites sovs som AH salater laver.

Er du sikker på at det hedder AH salater? De supermarkeder jeg var i
havde aldrig hørt om det.

Jeg kan heller ikke finde det på degulesider, hverken ved søgning på
AH salat eller salatfabrikker.

Det jeg er ude efter er et telefonnummer til dem, så jeg kan ringe og
spørge dem, hvor det forhandles i København.

Fra : Calle

Dato : 03-06-01 23:52

Hej

Der er ihvertfald et fabrikat der hedder AH, men hvad det hedder mere kan
jeg ikke huske. Jeg ved at der var mange af madstederne på Midtfyns
Festivalen der brugte mærket. PF sovsen var ganske god.

Calle

Fra : Hejdemann Nielsen

Dato : 04-06-01 06:18

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> skrev i en meddelelse
//Klip//

> Er du sikker på at det hedder AH salater? De supermarkeder jeg var i
> havde aldrig hørt om det.

(Kigger lige på flsken)

> Jeg kan heller ikke finde det på degulesider, hverken ved søgning på
> AH salat eller salatfabrikker.

Jo den er god nok Der står AH Caterin. Måske det kan hjælpe dig på vej??.
Ellers står der noget om Denja??. Måske det er den som laver AH Salater. De
laver forresten også verdens bedste ketchup og remulade

> Det jeg er ude efter er et telefonnummer til dem, så jeg kan ringe og
> spørge dem, hvor det forhandles i København.

Telf.: 87 82 75 00. Nummeret står på flasken.

Held & Lykke

Hejdemann Nielsen

Fra : Anders And

Dato : 04-06-01 08:02

Jeg mener at AH oprideligt kommer fra Aarhus.
Har en kammerat fra Aarhus som kun vil have AH ketchup. Her i Esbjerg er det
hos slagteren de sælges.

TDC Oplysning
Denja A/S Tlf.
Smedevænget 4, Øster Bjerregrav
8900 Randers
87 82 75 00
michaelgjesing@denja.dk

Kim

Fra : H. Olesen

Dato : 14-06-01 12:46

X-post til dk.forbruger og dk.kultur.mad+drikke hvor tråden startede

Jeg efterlyste i dk.kultur.mad+drikke et sted man kunne købe pommes
frites sovs gerne med smag som Mac Donalds, da jeg godt kan lide
denne.

En person anbefalede pommes frites sovs fra AH salater, da den efter
hans mening var supergod.

Efter forgæves at have været i mange butikker fik jeg telefonnummeret
til fabrikken, hvor jeg kom igennem til deres konsulent, som fortalte
mig at den ikke solgtes i detailhandelen på Sjælland (og iøvrigt
heller ikke ret mange andre steder i detail).
Og så kommer det fantastiske, han tilbød at forære mig en flaske så
jeg kunne smage den og ville personligt komme forbi og aflevere den
til mig.

Nu har han så lige været her og jeg sidder med en stor flaske pommes
frites sovs, som jeg glæder mig til at smage, så jeg bliver nødt til
at lave pommes frites i aften

PS. Ovenikøbet fik jeg også en flaske ketchup, da den jyske smag i
ketchup skulle være meget forskellig fra den sjællandske.

Så stort tak til konsulenten fra AH salater (Denja), jeg er imponeret

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 14-06-01 13:06

> PS. Ovenikøbet fik jeg også en flaske ketchup, da den jyske smag i
> ketchup skulle være meget forskellig fra den sjællandske.

Noget jeg som pølsevognsgænger har bemærket, er at i København får man som
standard det der i Jylland bliver kaldt karryketchup, hvorimod man i Jylland
som standard får tomatketchup.

Tomatketchuppen er helt rød, og "flydende", hvorimod karryketchuppen er
"mørkerød" og tykkere end tomatketchuppen.

Ved dog ikke hvorfor denne forskel eksisterer?

--
Anders Vind Ebbesen
Web Developer

Fra : Kvan

Dato : 14-06-01 15:00

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> writes:

> Noget jeg som pølsevognsgænger har bemærket, er at i København får
> man som standard det der i Jylland bliver kaldt karryketchup,
> hvorimod man i Jylland som standard får tomatketchup.

Der er i København væsentlig forskel på alm. ketchup og
karryketchup. Er det virkelig den almindelige, københavnske ketchup
man kalder "karryketchup" i det jyske? Hvad kalder de i så fald det vi
forstår ved begrebet, altså en ketchup med en stærk smag af karry?

- Kvan.

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 14-06-01 16:20

"Kvan" <kvan@spamcop.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> man kalder "karryketchup" i det jyske? Hvad kalder de i så fald det vi
> forstår ved begrebet, altså en ketchup med en stærk smag af karry?

Det er efterhånden lang tid siden jeg har fået en fransk i Jylland, så jeg
kan ikke stå 100% fast på det.

Bare mærkværdigt at folk i København foretrækker sandwichketchup, visse
steder har de ikke engang rigtigt tomatketchup.

Fra : Claus MC

Dato : 14-06-01 15:18

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> Noget jeg som pølsevognsgænger har bemærket, er at i København får man som
> standard det der i Jylland bliver kaldt karryketchup, hvorimod man i
Jylland
> som standard får tomatketchup.

Det er ikke helt rigtigt....

Ketchuppen i København, som også bliver kaldt "Københavner-ketchup" er
det der sælges som sandwich-ketchup.

Karryketchup er noget helt andet - det kan man *vælge* at få i sin franske
hotdog f.eks. (Hmmm, der hedder vist en Haps-dog på Sjælland)

/Claus

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 14-06-01 16:18

"Claus MC" <clausmc@usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jylland
>
> Det er ikke helt rigtigt....
>
> Ketchuppen i København, som også bliver kaldt "Københavner-ketchup" er

Arh, okay.

> Karryketchup er noget helt andet - det kan man *vælge* at få i sin franske
> hotdog f.eks. (Hmmm, der hedder vist en Haps-dog på Sjælland)

Haps-dog er et DSB begreb, og bliver svjv brugt over hele landet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-06-01 22:13

On Thu, 14 Jun 2001 17:17:55 +0200,
Anders Ebbesen <anders@ebbesen.org> wrote:
>Haps-dog er et DSB begreb, og bliver svjv brugt over hele landet.

Nope. Det holder ikke i Jylland, her er det en fransk.
Og så fatter jeg ikke de spørger hvilken dressing man vil have i.
EN fransk hotdog skal vel have fransk hotdog dressing.

--
Povl H. Pedersen - I hate spam, and so does abuse@whitehouse.gov
Position: N 56 09 37 - E 010 12 29

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-06-01 22:25

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> Nope. Det holder ikke i Jylland, her er det en fransk.

DSB i Århus sælger haps dogs

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 15-06-01 02:32

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9gba0r$130$2@news.inet.tele.dk...
> "Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
>
> DSB i Århus sælger haps dogs

Det samme gøre DSB i Kolding.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-01 04:03

Fri, 15 Jun 2001 03:32:07 +0200, skrev "Anders Ebbesen"
<anders@ebbesen.org>:

>Det samme gøre DSB i Kolding.

og hovedkontoret for DSB Kiosker, minibarer og rastauranter
ligger i Århus.

Så hapsdog er en jysk opfindelse, da sikkert er deres
marketingafdeling, der har fundet på den hos DSB skal hedde
hapsdog.

Og for en ordens skyld DSB Kiosker m.v. har intet med
jernbaneselskabet DSB at gøre udover at de har lejet sig ind i
stationsbygningerne.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Claus MC

Dato : 14-06-01 23:22

"Povl H. Pedersen" <pope@home.terminal.dk> skrev i en meddelelse
> EN fransk hotdog skal vel have fransk hotdog dressing.

Nej! Det skal karryketchup i !!!

/Claus

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 15-06-01 02:33

> [...]
> Og så fatter jeg ikke de spørger hvilken dressing man vil have i.
> EN fransk hotdog skal vel have fransk hotdog dressing.

Nej, der skal tomatketchup i.

Fra : Niels Henriksen

Dato : 19-06-01 13:34

"Anders Ebbesen" <anders@ebbesen.org> wrote in message

> Nej, der skal tomatketchup i.

Prøv med sennep... Den trækker tænder ud

--
Niels Henriksen
-------------------------------

Fra : Deaster

Dato : 15-06-01 07:25

> [...]
> Og så fatter jeg ikke de spørger hvilken dressing man vil have i.
> EN fransk hotdog skal vel have fransk hotdog dressing.

Yeeeesss, en meningsfælle jeg har også altid undret mig over at de spørger.
Hvis jeg har bestilt en fransk hotdog, ja så har jeg bestilt en fransk
hotdog og der hører selvfølgeligt fransk hotdog dressing til, ellers ville
det jo bare være en pølse i flute.

Jesper (Deaster)
Bare fordi man er paranoid og bange kan
man godt have ret i, at der er nogen efter en.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-01 10:58

Deaster skrev:

>Yeeeesss, en meningsfælle jeg har også altid undret mig over at de spørger.

Det undrer mig. Pølsemænd spørger om alt tilbehøret uanset hvad
man skal have. Hvorfor skulle en fransk hotdog dog behandles
anderledes?

Den dag alle danskere vil have præcis det samme hver gang, vil de
nok holde op med at spørge.

>Hvis jeg har bestilt en fransk hotdog, ja så har jeg bestilt en fransk
>hotdog

Men hvis det franske er placeringen og ikke dressingen, så er det
jo logisk nok at man spørger om dressingen.

--
Bertel

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 15-06-01 18:41

pope@home.terminal.dk (Povl H. Pedersen) wrote in
> EN fransk hotdog skal vel have fransk hotdog dressing.

Det skal der i hvert fald ikke! Som meget andet mad bliver en hot dog
bedst med et skvæt chili (chili-dressing i mangel af bedre). De bedste
hot dogs (danske og franske) fås på Axeltorv i Kbh ved siden af Palads,
selv om det er pickled jalapeñoer, men det er skam heller ikke at kimse
af. En hot dog med jalapeño og guacamole lyder måske specielt, men det
virker og får de "varmeste" anbefalinger herfra.

Måske skal man bare være chili-fan :)

Carsten Sørensen

Fra : Frank Ronnie Hansen

Dato : 16-06-01 22:46

Carsten Sørensen skrev

[snip]
>De bedste hot dogs (danske og franske) fås på Axeltorv i Kbh ved siden
>af Palads,

De bedste hot dogs fås hos en hvilken som helst pølsekræmmer. Man
skal blot være svært beruset og klokken skal være over 2 om morgenen.

Venlig hilsen
Frank

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 16-06-01 23:46

"Frank Ronnie Hansen" <fever@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Carsten Sørensen skrev
> [snip]
>
> De bedste hot dogs fås hos en hvilken som helst pølsekræmmer. Man
> skal blot være svært beruset og klokken skal være over 2 om morgenen.

Ay, omend jeg i semi-ædru tilstand vil anbefale den bøf-sandwich de har i
pølsevognen ved Borgergade/Gothergade (lige ved siden af 7-eleven), den er
go'!

Hmmm, tror jeg frekventerer de vogne lidt for meget..

Fra : H. Olesen

Dato : 15-06-01 13:52

On Thu, 14 Jun 2001 16:18:13 +0200, "Claus MC" <clausmc@usa.net>
wrote:

>Ketchuppen i København, som også bliver kaldt "Københavner-ketchup" er
>det der sælges som sandwich-ketchup.

Ifølge konsulenten fra AH skulle ketchuppen i Jylland være mere sød.

Han fortalte også at når de leverede til f.eks festivaller, så ville
de have en slags ketchup på den ene side af Storebælt og en anden
slags på den anden side. Sjællænderne ville ikke have den 'jyske'
ketchup som jyderne åbenbart er helt pjattede med.

Fra : ole larsen

Dato : 15-06-01 14:48

For nogen tid siden skulle vi have gæster med stor ekspertise på det
kulinariske.
I den lokale specialforretning, Nettop, købte jeg nogle okseburgere, der
blev
marineret i
Jensens kærnemælkskoldsål ( fra Århus) drysset med lidt smagsforstærker fra
en Hollandsk kemikaliefabrik.
Derefter 5 min. på hver side af mikroovnen. Dertil Panadiso dåse-bønner
og -shampignons samt en årgang 95 Føn læskedrik.
Til dessert flækkede franks-hotdogs-brød fra Pinsebrød med ristede, knuste
tandstikkere
(Jormans med mentolsmag) og ananassmelteost med et strejf af afklippet græs
fra parken ( så er Kbh. også tilgodeset ).
Alle, både Klaus Mein, Ejvind Lautundbein og Soren Gerikt var forbløffede
over kvaliteten af det, de kaldte
madKULTUREN og drikke, dk

Ole
En pølse skal serveres med...........
Åh, undskyld - jeg glemte en vigtig smiley...

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 14-06-01 23:01

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> skrev:
> Nu har han så lige været her og jeg sidder med en stor flaske pommes
> frites sovs, som jeg glæder mig til at smage, så jeg bliver nødt til
> at lave pommes frites i aften

Du må lige meddele os, hvordan den så smagte. Under alle omstændigheder
lyder det, som om du er blevet ydet en fremragende service!

Mvh.
Peter

Fra : H. Olesen

Dato : 15-06-01 13:31

On Fri, 15 Jun 2001 00:00:46 +0200, "Peter Bjerre Rosa"
<Peter.rosa@mobilixnet.dk> wrote:

>Du må lige meddele os, hvordan den så smagte. Under alle omstændigheder
>lyder det, som om du er blevet ydet en fremragende service!

Da jeg fik gæster måtte jeg omlægge mine planer med at få den smagt i
går. Men jeg skal nok vende tilbage med en smagsanmeldelse.

Fra : H. Olesen

Dato : 18-06-01 20:46

On Fri, 15 Jun 2001 14:30:44 +0200, H. Olesen
<helle@fjernhavesiden.dk> wrote:

>Men jeg skal nok vende tilbage med en smagsanmeldelse.

Nu har jeg så fået smagt både Pommes Frites dressing og Ketchup, og
jeg må indrømme, at de begge er for søde efter min smag.

Så er vi igen tilbage til at jyderne vil have det sødere end
sjællænderne. Jeg har filosoferet lidt over det faktum og er nået frem
til, at vi sjællændere er søde nok i os selv, hvorimod jyderne må
tilføre sødme udefra

Fra : Frank Ronnie Hansen

Dato : 19-06-01 18:11

H. Olesen skrev

> [...]

>sjællænderne. Jeg har filosoferet lidt over det faktum og er nået frem
>til, at vi sjællændere er søde nok i os selv, hvorimod jyderne må

Du er sød.

Hva' så med mig - jeg er amagerkaner og jeg vil altså osse have den
gode sjællandske ketchup!

Ellers bliver jeg sur

Venlig hilsen
Frank

Fra : Bess

Dato : 15-06-01 06:57

> [...]
> denne.
>
> En person anbefalede pommes frites sovs fra AH salater, da den efter
[SNIP]

Flot service. Jeg har lige opdaget at de i mit supermarked sælger Pommes
Frites Sauce fra Gråsten Salater. Jeg har ikke smagt den (endnu), men
hvis det er samme standard som deres burgerdressing, thousand island
dressing og creme fraice dressing er der en "stor" oplevelse til gode.
Så vidt jeg husker er der omkring en liter i en flaske til ca. 24-25 kr.

mvh
Bess

Fra : Hanzen

Dato : 15-06-01 13:08

"Bess" <bess@nielsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dressing og creme fraice dressing er der en "stor" oplevelse til gode.
> Så vidt jeg husker er der omkring en liter i en flaske til ca. 24-25 kr.

,
,
Og Gråsten salater er verdensmestre i remoulade.

hilzen
Hanzen

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 15-06-01 07:53

> [...]
>
> Jeg efterlyste i dk.kultur.mad+drikke et sted man kunne købe pommes
> frites sovs gerne med smag som Mac Donalds, da jeg godt kan lide

Arhhh. Det lyder helt fantastisk.

[klip]

> Så stort tak til konsulenten fra AH salater (Denja), jeg er imponeret

Også her.

Fik du oplyst, hvor sovs (eller hvad vi nu skal kalde det) kan købes i
detailhandlen?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-06-01 08:27

"Peter Grauslund Christensen" <peter@FJERNDETTEgrauslund.com> skrev i

> Arhhh. Det lyder helt fantastisk.

At han kan lide pommes frites sovsen fra MacDonalds?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Mere miljøkemi: http://www.environmental-chemistry.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-01 08:40

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev i en meddelelse
> At han kan lide pommes frites sovsen fra MacDonalds?

Måske der skulle stå "fanatisk"

Fra : H. Olesen

Dato : 15-06-01 13:29

On Fri, 15 Jun 2001 09:39:52 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

>Måske der skulle stå "fanatisk"

Så er det godt I to

Det fantastiske gik på at konsulenten uopfordret tilbød mig at forære
mig en flaske og personligt komme og levere den til mig.

hilsen HENDE
(mit fornavn står i min sig)

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 15-06-01 14:50

> hilsen HENDE

Det forklarer jo, hvorfor han personligt gerne ville aflevere en flaske

Fra : H. Olesen

Dato : 15-06-01 15:04

On Fri, 15 Jun 2001 15:50:29 +0200, "Anders Ebbesen"
<anders@ebbesen.org> wrote:

>Det forklarer jo, hvorfor han personligt gerne ville aflevere en flaske

Tjaaa...... ))

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 16-06-01 13:28

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> wrote in message

[klip]

> At han kan lide pommes frites sovsen fra MacDonalds?

Fedtøre.

Skal du ikke læse til eksamen?? <<<løftetpegefinger.avi>>>

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : H. Olesen

Dato : 15-06-01 13:37

On Fri, 15 Jun 2001 08:52:47 +0200, "Peter Grauslund Christensen"
<peter@FJERNDETTEgrauslund.com> wrote:

>Fik du oplyst, hvor sovs (eller hvad vi nu skal kalde det) kan købes i
>detailhandlen?

Jeg kalder det sovs, på flasken står der Pommes Frites Dressing

AH (Denja) sælger ikke til detailhandelen. Såvidt jeg forstod, var det
et spørgsmål om, at det var for dyrt at markedsføre sig.

Og det gør de så alligevel, da jeg jo blev gjort opmærksom på pommes
frites sovsen her på usenet af en der havde købt en flaske i
Dagli'Brugsen i Overlade. Konsulenten mente at det så måtte være en af
deres grossister der havde aftaler med nogle små købmænd.

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 16-06-01 13:30

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message

[klip]

> [...]
> Dagli'Brugsen i Overlade. Konsulenten mente at det så måtte være en af
> deres grossister der havde aftaler med nogle små købmænd.

Tak til Fr. Helle Olsen for det venlige svar

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ole Mogensen

Dato : 01-06-01 15:21

"H. Olesen" wrote:

> [...]
> Helle
> http://www.havesiden.dk
> Ved mail, fjern ordet "fjern" fra min email adresse

Mit bud ville være 1/5-1/4 Miracel wip (?) og resten salatmayonaise

Ole

Fra : Henrik Egholm

Dato : 02-06-01 16:26

-Eller måske endnu bedre, lave den selv.

Der var da et tip i kok@live hvor de sagde hvordan man skulle lave pommes
frites sauce. Det var noget med almindelig mayo tilsat estragon og balsamico
eddike. Kan det passe?

Hilsen Henrik