Regler 9/10 pers. Stort/lille kørekort
Fra : JS

Dato : 12-05-05 16:22

Hvad skal der til for at måtte køre i nedenstående som 10 personers? Kan man
stadig blot skrive "privat buskørsel" på siden af den?
http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257705329&PP=1

Fra : Georg

Dato : 12-05-05 17:06

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvad skal der til for at måtte køre i nedenstående som 10 personers? Kan
> man stadig blot skrive "privat buskørsel" på siden af den?
> http://www.lindholmbiler.dk/nyebiler/visbil.asp?ID=257705329&PP=1
Du skal bare have stort kørekort, så må du køre med 9 pass.

Georg

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 12-05-05 17:37

> Du skal bare have stort kørekort, så må du køre med 9 pass.

Ja hvis han har haft stort kørekort før 1997 tror jeg det er, hvis det
store
kørekort er nyere dur det ikke til personbefordring.
Så skal man have buskørekort, så må du køre med lige så mange det skal
være,
bare der er sæder til dem.
Og hvis du skal køre med trailer skal du have anhængerkort til di

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 12-05-05 22:18

> [...]
man
> stadig blot skrive "privat buskørsel" på siden af den?

Hvis du falder for fristelsen skal du lige være klar over at der er et par
ting du skal være opmærksom på.

1: sælger skriver at der ikke er monteret fartbegrænser, fra januar 2006
skal alle busser med 10 sæder og derover være monteret med fartbegrænser når
du kører ud af landet. Men først januar 2007 hvis du holder dig inden for
landets grænser.

2: Med transport mærkning "privat buskørsel" må du ikke kører med andet end
din nærmeste familie.

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg