Hvad kan en Peugeot 106 1,6 Ralley købes f~
Fra : Kim

Dato : 12-05-05 16:01

Min søn er interesseret i en Peugeot 106 Ralley 1,6 i den nye model fra 97.
Hvad må man give for f.eks en 97er med ca.130000 km. og alm. pæn og
velholdt??, han har 52K. men der skal måske lidt mere til

Mvh. Kim

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 12-05-05 16:11

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 97. Hvad må man give for f.eks en 97er med ca.130000 km. og alm. pæn og
> velholdt??, han har 52K. men der skal måske lidt mere til

iflg. bilbasen ligger de fra 64.900 til 79.900 i årg. 97. Men hvorfor ikke
en XSI'er ?? Den har flere heste, og er noget billigere.

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264200476&page=1

Så er der jo stadig plads til extra styling hvis det er det han vil have.

Jesper

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 12-05-05 16:12

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:428371f9$0$79458$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
>
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=264200476&page=1
>
> Så er der jo stadig plads til extra styling hvis det er det han vil have.

Så lige det var den gamle model.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-05-05 17:17

Det ligner nu ikke en XSi - men kun en XS - og den har ikke nær så mange
heste.

Fandtes XSi overhovedet i 1997 - det tror jeg egentlig ikke...?

/Jan W Nielsen

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-05-05 17:33

> Fandtes XSi overhovedet i 1997 - det tror jeg egentlig ikke...?

Manden er jo rablende gal - han har også Citroën Xantiaer til salg, der
aldrig har været produceret - og sjovt nok er fejlen aftid ensbetydende med
flere hestekræfter og dyrere bil..?!?

/Jan W Nielsen

Fra : Kim

Dato : 12-05-05 18:11

Vi har kig på denne bil
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showad.asp?id=632369

Ved i hvordan det er med forsikring ved bilkøb, jeg mener man normalt har 3
uger til at tegne forsikring i , men vi har haft ringet til manden , som
mener vi skal sørge for at tegne forsikring inden sønnen evt. overtager
bilen ( han er bange for at miste bonus , hvis der skulle ske uheld med
bilen)
Mvh. Kim

Fra : Brian

Dato : 12-05-05 18:24

Kim wrote:

> [...]
> manden , som mener vi skal sørge for at tegne forsikring inden sønnen
> evt. overtager bilen ( han er bange for at miste bonus , hvis der

Enten kan du/din søn medbringe et forsikringsbevis, og i kan tage på
motorkontoret
og omregistrere sammen - det må være det bedste.

Ellers har du 3 uger fra den dag bilen er omregistreret. Hvis der sker
skader i
den periode, tages det fra en "fælles pulje" så forrige ejer ikke
holdes ansvarlig.

/Brian

Fra : Rasmus

Dato : 12-05-05 18:36

"Kim" <kim014@mail.dk> wrote in message
> [...]
> mener vi skal sørge for at tegne forsikring inden sønnen evt. overtager
> bilen ( han er bange for at miste bonus , hvis der skulle ske uheld med

Han kan ikke mist noget bonus når bilen er solgt.
Men hvad er problemet i et medbringe et forsikringsbevis ??, det skal din
søn bare have udstedt af sit forsikringsselskab.

mvh
Rasmus

Fra : Kim

Dato : 12-05-05 18:50

"Rasmus" <SLETdetHERmaximreality@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> 3
>
> Han kan ikke mist noget bonus når bilen er solgt.
> Men hvad er problemet i et medbringe et forsikringsbevis ??, det skal din
> søn bare have udstedt af sit forsikringsselskab.

Problemet er at han kun er 19 år og at vi derfor først skal have fundet en
forsikringsselskab som vil forsikre bilen Kasko+ansvar Han har sendt en
mail til GF forsikring som han ifølge oplysning på deres hjemmeside skal
give ca 17000 for årlig med 2400,- kr i selvrisiko Tror ikke det kan gøres
billigere , alternativ kun ansvar til 7100 kr. Og så er der lige ,at vi
ikke lige har GF forsikring i byen , og at vi egenlig havde tid til at køre
op at se på bilen ca. 170 km.i morgen , men hvis vi skal ud og have tegnet
forsikring først , bliver det nok lidt sent inden vi kan komme afsted .
Mvh. Kim

Fra : Brian

Dato : 12-05-05 20:03

Kim wrote:

> [...]
> på bilen ca. 170 km.i morgen , men hvis vi skal ud og have tegnet
> forsikring først , bliver det nok lidt sent inden vi kan komme afsted

Se om du har mulighed for Bauta/Runa forsikring, eller FDM hvis du er
medlem der. Deres priser er forholdsvis rimelige.

Du behøves ikke tegne forsikringen (kan du nok heller ikke på en bil du
ikke ejer) men skal blot have forsikringsbeviset. Hvis det ene selskab ikke
vil udlevere sådan en, vil et andet nok. Ellers har autoforhandlere dem vist
også liggende.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-05 17:14

> [...]
> 97. Hvad må man give for f.eks en 97er med ca.130000 km. og alm. pæn og
> velholdt??, han har 52K. men der skal måske lidt mere til

Jeg kender en som lige har solgt en fra 99 som havde gået 110000 km. og den
røg for 68000 kr....

Den I har kigget på der er for dyr - den skal ned på 55000 kr....