hacker ?
Fra : Finn

Dato : 06-05-05 19:53

I min log fil kan jeg se at en bestemt ip-adresse konstant forsøger lidt af
hvert.
Eks.: 18:20:03 68.142.249.142 GET /robots.txt 404

Jeg tror ip-adrssen optræder 30 gange fra kl. 3 i nat til nu, men kan jeg
gøre noget ved det og hvad betyder robots.txt filen. Jeg ved at 404 betyder
det ikke lykkedes for ham, men hvad prøver han på med lige den der ting.

mvh finn

Fra : 15kw

Dato : 06-05-05 20:22

"Finn" <No@mail.dk> skrev i
> [...]
betyder
> det ikke lykkedes for ham, men hvad prøver han på med lige den der ting.

Det ser ud til at være en søgemaskine du har haft besøg af.

lj2132.inktomisearch.com

--
Hilsen
Peter N Petersen

Fra : Dino

Dato : 06-05-05 20:47

Den 6-5 2005 skrev 15kw i dk.edb.sikkerhed:

> "Finn" <No@mail.dk> skrev i

> Det ser ud til at være en søgemaskine du har haft besøg af.
>
> lj2132.inktomisearch.com

Det er Yahoo's robot, de ejer Inktomi...
<http://www.inktomi.com/>
<http://www.inktomi.com/slurp.html> som redirecter til
<http://help.yahoo.com/help/us/ysearch/slurp/index.html>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Jens G

Dato : 07-05-05 07:40

On Fri, 6 May 2005 20:52:31 +0200, "Finn" <No@mail.dk> wrote:

>I min log fil kan jeg se at en bestemt ip-adresse konstant forsøger lidt af
>hvert.
>Eks.: 18:20:03 68.142.249.142 GET /robots.txt 404

Som andre har skrevet, er det Yahoos søgerobot.
Du har en hjemmeside, som der bliver linket til fra et eller andet
sted som Yahoo kender, eller som du selv har tilmeldt en søgemaskine.

Derfor kommer søgerobotten på besøg hos dig, og da det er en
søgemaskine der følger reglerne, kigger den efter robots.txt for at
finde ud af om du har angivet steder den skal kigge og ikke kigge.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært

Fra : Finn

Dato : 08-05-05 19:31

Tak til jer alle.

Jeg har godt nok et site, men ikke offentliggjort det på nogen måde, så
hvordan yhaoo har fået den må stå hen i det uvisse

Fra : Kent Friis

Dato : 08-05-05 19:54

Den Sun, 8 May 2005 20:31:00 +0200 skrev Finn:
> Tak til jer alle.
>

> Jeg har godt nok et site, men ikke offentliggjort det på nogen måde, så
> hvordan yhaoo har fået den må stå hen i det uvisse

Du har nok fortalt det til en af dine kammarater, som så har puttet et
link på sin egen hjemmeside. Eller du har nævnt det i en nyhedsgruppe.

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.

Fra : Anders Lund

Dato : 08-05-05 21:11

Kent Friis wrote:
> Du har nok fortalt det til en af dine kammarater, som så har puttet et
> link på sin egen hjemmeside. Eller du har nævnt det i en nyhedsgruppe.

Eller brugt et eller andet plugin til din browser i form af Yahoo bar /
MSN bar / Google bar / andet og givet den lov til at sende infomationer
om hvilke sider man besøger, tilbage til sin ejermand.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!

Fra : Kasper Dupont

Dato : 08-05-05 22:52

Kent Friis wrote:

> Du har nok fortalt det til en af dine kammarater, som så har puttet et
> link på sin egen hjemmeside. Eller du har nævnt det i en nyhedsgruppe.

Det kan også være Finn selv har linket til
et site, der offentliggører referers.

Note to self: Don't try to allocate 256000 pages
with GFP_KERNEL on x86.