Netværksproblem efter installation af Ghos~
Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-04-05 20:03

Efter at have installeret Ghost 9.0 med tilhørende Microsoft .NET kan maskinen
ikke længere tilgås fra de øvrige 3 maskiner. Den anden vej er der ingen problemer
og mellem de øvrige maskiner indbyrdes er der heller ingen problemer.

Maskinen er værtsmaskine og kører Win XP - netværket kører via en Linksys befsr41.

Jeg har prøvet lykken i netværksgruppen uden held - så derfor prøver jeg her, da jeg
mener problemet er opstået efter installation af Ghost 9.0.
Har andre haft samme problem ?

Kim

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-04-05 20:25

Kim Schroeder wrote:
> Efter at have installeret Ghost 9.0 med tilhørende Microsoft .NET kan maskinen
> ikke længere tilgås fra de øvrige 3 maskiner. Den anden vej er der ingen problemer

Definere "tilgås".

Svare de ikke på arp, ping, microsoft fildeling (med eller uden
hostnavn). Hvordan resolver dine maskiner hinanden.

> Jeg har prøvet lykken i netværksgruppen uden held - så derfor prøver jeg her, da jeg
> mener problemet er opstået efter installation af Ghost 9.0.

Jeg har ikke rodet med version 9...hvilke services/protokoller
installere den?

--
Mvh.
Christian E. Lysel

Fra : Kim Schroeder

Dato : 20-04-05 20:49

Problem løst - det er NAV der er synderen.

Læs her http://netvaerk.notlong.com/
under Windows XP Networking Snafus Fixed.

Kim