DR.dk/netradio.
Fra : Bente Christensen

Dato : 15-04-05 08:36

Hej.

her i huset har vi på to computere i nogle dage forsøgt at kalde
netradiostationerne op, - men får meddelelsen om, at siden ikke kan
vises.

Vi bruger AVG7.

Er der eventuelt indstillinger i denne, som man skal være opmærksom på,
eller hvad kan årsagen være?

Hilsen Bente C.

Fra : Anders S..

Dato : 15-04-05 14:05

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi bruger AVG7.
>
> Er der eventuelt indstillinger i denne, som man skal være opmærksom på,

Det lyder mere som en firewall der blokere.

MVH
Anders S.

Fra : ///M

Dato : 15-04-05 14:21

Bente Christensen wrote:
> [...]
> vises.
>
> Vi bruger AVG7.
>
> Er der eventuelt indstillinger i denne, som man skal være opmærksom

Slå den fra og afprøv! Husk at slå den til igen.
Ellers fortæl lidt om hvilket operativsystem I bruger, hvilken
medieafspiller I har m.v.

///M

Fra : Bente Christensen

Dato : 15-04-05 16:04

Hej.
"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Slå den fra og afprøv! Husk at slå den til igen.
> Ellers fortæl lidt om hvilket operativsystem I bruger, hvilken
> medieafspiller I har m.v.

Firewall.en er ikke slået til.
Vi har en router.

Når vi kalder DR.-stationerne op åbnes en DR. netplayer.
Ellers bruger vi Windows medieplayer 10, hvor det kan lade sig gøre, men
netop hos DR. ser det ikke ud til, at vi kan vælge en anden player.

Hilsen Bente C.

Fra : Klaus Andersen

Dato : 15-04-05 15:55

"Bente Christensen" <bente.chr@mail.dk> wrote in message
> [...]
> vises.
>
> Vi bruger AVG7.
>
> Er der eventuelt indstillinger i denne, som man skal være opmærksom på,

Hej Bente

DR's netradio virker heller ikke her mere - heller ikke når jeg slår firewal
og antivirus fra - får kun et tomt popup vindue.

Bruger w2k, IE 6 og TDC ADSL m. router.

- kan være at det er en port i routeren der skal åbnes? Hvad siger i andre
til det?

Jeg vil rode lidt med det i aften, så skal jeg lade dig vide om jeg finder
noget.

Mvh

KA

Fra : Peer Krogh Petersen

Dato : 15-04-05 16:20

Virker fint her.

http://netplayer.swdc.dk/content.asp?station=16&

WIN XP PROF med SP2

McAfee VirusScan 9.0

Zyxel Wireless Broadband Router P-334 WT (Ingen specielle porte åben).

/Peer

Fra : Jan Andersen

Dato : 15-04-05 18:43

Jeg kontaktede for nylig DR med samme problem og fik dette svar ( i mit
tilfælde var det nok at åbne Routerens TCP Port 1755, men når trafikken
bliver mere intens kommer jeg nok til at åbne de andre porte også).

Mvh. JA

Hej Jan,

Tak for din mail.

Jeg vil bede dig om at prøve følgende, det kan være det løser dit problem:

1) åben Windows Media Player

2) vælg 'Funktioner' - 'Indstillinger' - 'Netværk'

3) under protokoller må der kun være et mærke i feltet ud for 'HTTP'

Hvis du stadig har problemer med at høre netradioen via vores player kan du
prøve at benytte de direkte links på denne side:
http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml

Hvis der stadig er problemer kan det skyldes din firewall. Der er nogle
standardporte du skal åbne, de porte er ikke afhængige af os, men af din
Internet udbyder.

Det drejer sig om følgende porte:

MMST TCP port 1755
MMSU UDP port 1755 and TCP port 1755
RTSPT TCP port 554
RTSPU UDP port 5005 and TCP port 554
HTTP TCP port 80

Der er også mere hjælp at hente på:
http://www.microsoft.com/Windows/windowsmedia/serve/firewall.asp

Det kan også skyldes et problem i installationen af Windows Media Player, så
hvis det stadig ikke virker når du har prøvet ovenstående, så vil jeg
anbefale dig at afinstallere og installere Windows Media Player version 9.
Du kan hente programmet gratis herfra: http://www.dr.dk/nav/mediaplayer/

Du er velkommen til at kontakte os igen, hvis du stadig har problemer med at
høre netradioen.

Med venlig hilsen

Susanne Bach Larsen