mp3, wma download
Fra : Anders

Dato : 14-04-05 16:15

Hej

Findes der et program som kan forhindre download af bestemte filtyper, som
fx mp3 og wma ? Jeg vil gerne kunne købe musik på nettet, men samtidig
forhindre andre pc'er på mit hjemmenet i at hente/modtage bl.a. mp3 og wma
filer uanset om det er fra en webside, fildelingstjeneste, vedhæftet fil,
Messenger etc. You name it.

Anders

Fra : DL

Dato : 14-04-05 17:01

> [...]
>filer uanset om det er fra en webside, fildelingstjeneste, vedhæftet fil,
Sæt en proxy op på klienterne.

Fra : Alex Holst

Dato : 14-04-05 19:41

Anders wrote:
> [...]
> filer uanset om det er fra en webside, fildelingstjeneste, vedhæftet fil,

Sæt en proxyserver op på dit lokalnet og tving klienter til at benytte
den. Sæt ét regelsæt for tilladte downloads op for dine forbindelser og
et andet sæt regler for alle andres.

Alternativt, hvis du har fuld kontrol over klienterne kan du fjerne den
funktionalitet der tillader at afspille lydfiler (og at kunne installere
tilsvarende funktionalitet).

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk

Fra : ///M

Dato : 14-04-05 20:37

Alex Holst wrote:
> Alternativt, hvis du har fuld kontrol over klienterne kan du fjerne
> den funktionalitet der tillader at afspille lydfiler

Mener du lydkortet?

///M

Fra : Kent Friis

Dato : 14-04-05 21:17

Den Thu, 14 Apr 2005 21:37:00 +0200 skrev ///M:

> Mener du lydkortet?

Eller driveren. Eller brugernes rettigheder til at benytte lydkortet
(fx chmod 000 /dev/dsp* /dev/audio* /dev/snd/* på Linux)

Mvh
Kent
--
Hard work may pay off in the long run, but lazyness pays off right now.