Windows Sikkerhedscenter Firewall
Fra : Viktor Andersen

Dato : 13-04-05 20:37

Hvordan slår man SP2's indbyggede Firewall fra?

Uanset, hvad jeg prøver (også når jeg ændrer under "Administrer
sikkerhedsinstillinger for: Windows Firewall)

så vedbliver den med at være slået til.

Jeg er ved at blive tosset over alle de små lyseblå beskeder, jeg bliver ved
at få.

Jeg opererer med en anden firewall, jeg hellere vil benytte, så derfor
spørgsmålet.

Kan jeg evt. gå ind i reg.databasen og ændre nogle parametre dér?

Viktor

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 13-04-05 21:57

"Viktor Andersen" skrev i en meddelelse
> Hvordan slår man SP2's indbyggede Firewall fra?

Start / Kontrolpanel / Windows Firewall / Slået fra / OK.

Vagn K. Kjeldsen.

Fra : Viktor Andersen

Dato : 14-04-05 16:36

Hej Vagn,

Tak for din mail. Ja, men det er jo det jeg gør. Firewall er slået fra,
men den bliver ved med at give mig "Warnings" nede i højre hjørne.

Viktor

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-05 16:47

Viktor Andersen skrev:
> men den bliver ved med at give mig "Warnings" nede i højre hjørne.

Start - Kontrolpanel - Sikkerhedscenter - "Skift måden, som
sikkerhedscentret giver mig besked" fjern fluebenet ved firewall (og
hvad du ellers måtte have lyst til)

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-04-05 10:15

On Thu, 14 Apr 2005 17:36:19 +0200, "Viktor Andersen"
<virgilante@sol.dk> wrote:

> Tak for din mail. Ja, men det er jo det jeg gør. Firewall er slået fra,
> men den bliver ved med at give mig "Warnings" nede i højre hjørne.

Det er ikke firewall'en, der giver dig advarsler. Det er Windows
Security Center, der brokker sig over, du har slået firewall'en fra.

Gå i Control Center | Security Center | Change the way Security Center
alers me og fjern checkmark'et ved Firewall.

-A

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-04-05 22:43

On Wed, 13 Apr 2005 21:37:12 +0200, "Viktor Andersen"
<virgilante@sol.dk> wrote:

> Hvordan slår man SP2's indbyggede Firewall fra?

Control Panel | Windows Firewall, Off, OK. Det har virket fint for
mig. Desuden kan du stoppe den service, der hedder Windows Firewall /
Internet Connection Sharing (ICS), hvis du ikke deler din forbindelse
via den pc.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Viktor Andersen

Dato : 14-04-05 16:37

Hej Asbjørn,

Tak for din mail.

Kontrolpanelet har jeg prøvet uden success. Hvordan stopper jeg den
service, du har nævnt??

Viktor

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 14-04-05 16:51

Viktor Andersen skrev:
> Kontrolpanelet har jeg prøvet uden success. Hvordan stopper jeg den
> service, du har nævnt??

Kør - services.msc og finder den derinde, højreklikker og vælger
egenskaber, tryk på stop, og derefter kan du Deaktivere den ved starttype

NB "Windows Firewall/Deling af Internetforbindelse" er det danske navn i
XP DK home

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Viktor Andersen

Dato : 17-04-05 12:34

Tak for hjælpen allesammen. Jeg afprøvede Ivans forslag, og det ser ud til
(indtil videre), at det har hjulpet.

Viktor

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-04-05 19:18

On Thu, 14 Apr 2005 17:37:14 +0200, "Viktor Andersen"
<virgilante@sol.dk> wrote:

> Tak for din mail.

Jeg har ikke sendt mail.

> Kontrolpanelet har jeg prøvet uden success.

Hvad mener du med, det var uden success?

> Hvordan stopper jeg den service, du har nævnt??

Start | Run | services.msc | Enter

-A
--
http://www.hojmark.org/