Mystik?
Fra : kk

Dato : 11-04-05 19:32

Hos en bekendt har jeg været ude for følgende, som jeg ikke før har set og
derfor finder meget ejendommeligt.
Vedkommende har en i forvejen underRAMmet" og dermed sløv computer, win 2kn
installeret og tilsluttet Stofa-net.
Efter opstart var den sløv som bare pokker, og der var indlæst en masse exe
filer, som tilsyneladende var åbne, idet de ikke kunne slettes. Der foregik
en konstant downloading, vistnok af flere exe filer, idet den blev
langsommere og langsommere. Virusprogrammer var totalt uvirksomme, idet de
kun kunne finde nogle af slynglerne, men ikke slette den (Åbne?)
Altså ubudne gæster, som inviterede alle vennerne.
Nogle af navnene på de ubudne er:
OCIMET.EXE
YITUWIFE.EXE
IPACUWAY.EXE
www.cyberdefender.com påstår man at kunne bekæmpe nogle af de navne som
jeg nævner, men der skal først skillinger på bordet.
Ved nogen, hvad der er gang i?
mvh
kk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-04-05 20:40

Den 11-04-05 20.31 skrev kk følgende:

> På www.cyberdefender.com påstår man at kunne bekæmpe nogle af de navne som
> jeg nævner, men der skal først skillinger på bordet.

Hold dig fra programmer som finder spyware/virus/mm. og som kun kan
rense, efter du har betalt - ofte er det snydeprodukter. De fleste
seriøse programmer kan hentes i fuldt virkende prøveversioner.

Hvis din ven ikke allerede har lukket forbindelsen til nettet, vil det
nok være en god ide, om han gør det snarest. Få ham derefter til at
starte computeren i fejlsikker tilstand og så prøve, om de rigtige
antivirusprogrammer ikke kan hjælpe ham af med problemet. Alternativt
kan han formatere computeren og geninstallere Windows og diverse andre
programmer.

Han har forhåbentlig taget backup af vigtige data, inden problemet opstod.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Fra : kk

Dato : 11-04-05 21:15

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Læs om verdens første webcam og en ekstrem dyr kaffemaskine.

Tak for svaret. Det du nævner er prøvet, men dels er der ikke nogen
programmer som kan fjerne synderne, og så snart vi går på nettet, begynder
download af de små ballademagere, - indtil der er så mange at det hele
næsten går i stå.
Spørgsmålet er; Hvad er det for noget?
mvh
kk

Fra : Kludder

Dato : 13-04-05 17:24

Hej.. Hent Spysweeper og install så Spysweeper på Maskinen og så opdaterer
du Databasen, og så tager du maskinen fra internettet.. derefter kører du en
scan.. Spysweeper er kåret som det bedste Spyware Remove program. Desværre
er det kun en 30 dages Trial i "Full" udgave..Det er Bestemt værd at købe..
Pengene er hvertfald lagt godt ud. Det program tager MEGET af det Skrammel
som driller..
http://www.webroot.com/shoppingcart/tryme.php?bjpc=64000&vcode=DT02
Held og Lykke..

Fra : kk

Dato : 13-04-05 20:22

"Kludder" <work_boy3@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Held og Lykke..
> Det har også været prøvet, og jeg fik følgende tilbagemelding:
>

>Mine første 6 viruser har følgede navne:
wycir.exe Trojan horse Proxy.21.l
edybuhon.exe Trojan horse IRC/BackDoor.sdBot.1
erafebir.exe Trojan horse Proxy.21.l
texy.exe Trojan horse IRC/BackDoor.sdBot.1
tisawarub.exe Trojan horse Proxy.21.l
tawyviye.exe Trojan horse IRC/BackDoor.sdBot.1

De inviterede så følgende, som AVG virusprogrammet heller ikke kunne slippe
af med.

asdbyad.exe Trojan horse LowZones.BF
cash(1).exe Trojan horse Lowzones.BFn(denne er der 2 gange)
macdwXM.exe Virus identified Worm/Agobot
ATAPL.EXE " = "
Yaheh.exe Trojan horse Proxe 18 BO
Ibofanih.exe " = "
Zgude09.exe Trojan horse Proxy 20 AZ

Desuden er der også en "spy" som spysweeperen ikke kunne få bugt med.

Min bekendte har opgivet, købt en ny, og givet mig til opgave at rense den
gamle med skrap lud, og gøre den klar til legebrug. Derfor takker jeg for
indsatsen og håber at I tilgiver at vi ikke holdt ud.
mvh
kk

Fra : Kludder

Dato : 15-04-05 16:56