Stifinder online ?
Fra : SpookiePower

Dato : 11-04-05 18:42

Hvorfor prøver min stifinder at gå online ?

Application Windows Stifinder try to send UDP packet on remote adress 239.255.255.250
and port 1900.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-04-05 21:52

On Mon, 11 Apr 2005 19:42:23 +0200, "SpookiePower"
<boxjunk2600@gmail.com> wrote:

> Hvorfor prøver min stifinder at gå online ?

Din firewall er noget skrammel, og nu prøver den at fortælle dig det
på en pæn måde.

> Application Windows Stifinder try to send UDP packet on remote adress
> 239.255.255.250 and port 1900.

http://sikkerhed-faq.dk/hjemme_net#fwbesked

239 er i øvrigt multicast, der ikke routes på nogen private Internet-
forbindelser (herhjemme). Så uanset hvad det er den prøver at lave,
når det ikke særlig langt (max til nærmeste ISP-router).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : jamen

Dato : 11-04-05 23:41

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317843

Fra : Stig Johansen

Dato : 12-04-05 05:43

jamen wrote:

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317843

Minder mig om en hændelse engang.
Jeg har en D-link, som jeg er yderst tilfreds med.
MEN en dag efter min søn havde en kammerat på besøg, opdagede jeg
tilfældigvis, at mine FW regler var ændret - UDEN admin adgang.

Til min gru, opdagede jeg at UPnP var enablet som default.
Personligt synes jeg, det er useriøst at have den enablet som default.
For det ikke skal være løgn, opdagede jeg tilfældigvis (via ethereal), at
jeg havde glemt at disable UPnP efter sidste firmware upgrade.

Jeg ved ikke om det gælder for andre produkter, men -
Husk at tjekke UPnP settings.

Stig Johansen

Fra : Vagn K. Kjeldsen

Dato : 12-04-05 14:59

"Stig Johansen" skrev i en meddelelse

> Til min gru, opdagede jeg at UPnP var enablet som default.

Jeg var lige inde og kigge:
Min Netgear WGR614v4 har også UPnP slået til som default (iflg.
hjælpeteksten). Jeg har dog tidligere slået den fra.

Vagn K. Kjeldsen.