Juniper Netscreen 204
Fra : Anders Hansen

Dato : 06-04-05 09:28

Er der nogen der har erfaring med denne serie og gerne vil dele ud af dem ?
(erfaringerne)

Er der andre alternativer jeg bør kigge på ?

Mvh

Anders Hansen

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 06-04-05 21:47

> Er der nogen der har erfaring med denne serie og gerne vil dele ud af dem
?
> (erfaringerne)

Nej, jeg har ikk

> Er der andre alternativer jeg bør kigge på ?

Nu skriver du ikk noget om spec's, eller dit setup hvori den skal indgå, men
der findes jo også fx en Cisco Secure PIX Firewall 515E-R, som er ret stærk
,og utroligt meget samlignlig med NS200 serien (med PIXOS7.0.1)

/Martin Bilgrav

Fra : Lars Knudsen

Dato : 07-04-05 07:13

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@image.dk> wrote in

> som er ret stærk ,og utroligt meget samlignlig med NS200 serien (med
> PIXOS7.0.1)

Jeg skulle lige til at skrive at PIXOS7 måtte være Cisco's svar på Duke
Nukeem Forever (vaporware), men kan se at den rent faktisk er kommet,
endeligt.

Vil PIXOS7 være forbeholdt 515+ hardware, eller er der en chance for det
nogensinde kommer ned i 501/506 hardwaren?

/lars

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-04-05 08:30

On 07 Apr 2005 06:13:13 GMT, Lars Knudsen <bofh@tiwli.com> wrote:

> Vil PIXOS7 være forbeholdt 515+ hardware, eller er der en chance for
> det nogensinde kommer ned i 501/506 hardwaren?

Ja, der er en relativt god chance for det kommer til 501, 506 og 506E
i en senere release, men ikke nødvendigvis alle features. Og hvornår?
"Don't hold your breath waiting".

Men i øvrigt er det IMO også for tidligt at sætte PIXOS 7 i (kritisk)
drift endnu. Hvis man kan leve uden de nye features, ville jeg vente
et par bugfixes.

Men i en lys og lykkelig fremtid kan man køre samme code base på FWM,
PIX og ASA. And there was much rejoicing.

-A

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 07-04-05 16:26

"Lars Knudsen" <bofh@tiwli.com> wrote in message
> Vil PIXOS7 være forbeholdt 515+ hardware, eller er der en chance for det
> nogensinde kommer ned i 501/506 hardwaren?

I-flg Cisco techupdate seminar, så er PIXOS 7.0.1 bygget over codebase fra
FWSM, pga en eller anden frygt for at 6.x codebase måske kan været
leaked/stolen
Men dermed sagt, så er 7.0.1 (*Og det er vigtigt at sklæne mellem numrene
her) kun for 515 og opefter
Der kommer så til efteråret en 7.0 til 501/506, men givet vis med feature
limits, og senere vil de så nok feature-traine the to serier så meget som
muligt. Det er jo mange fysiske forkskelle der sætte grænserne.

HTH
Martin

PS det er lidt off topic dette her ...