Formatere xppro ntfs ?
Fra : Olsen

Dato : 27-03-05 19:17

Jeg vil formatere c-drevet på min XPpro+sp2 (ntfs) maskine.
Har prøvet med win98 bootdisk men det accepteres ikke.

Heller ikke opstart med cd-rom virker.

Hvordan gør jeg?

\Olsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-03-05 19:25

"Olsen" <xxsnipnospamyy@olsen.mail.dk> crashed Echelon writing

> Jeg vil formatere c-drevet på min XPpro+sp2 (ntfs) maskine.
> Har prøvet med win98 bootdisk men det accepteres ikke.

Win9x kan kun køre under FAT som Native, så hvorfor dælen vil du bruge
fdisk til at lege med det.

> Heller ikke opstart med cd-rom virker.
> Hvordan gør jeg?

I med din XP installations CD og start installationen af XP op efter du har
valgt harddisk (i tilfælde af flere diske), kommer liste over mulige
partitioner op, hvor du kan anvende eksisterende eller lave dine egne
partitioner og derefter vælge at de formateres med NTFS.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jørgen

Dato : 02-04-05 10:08

Bare brug fdisk og fjern partition (ikke dos(
opret derefter en ny Fat 32
Jørgen