"Undeliverable Mail" spam
Fra : Morten Dahl

Dato : 27-03-05 15:21

Hej

Er det mig der igen ikke har fulgt godt nok med, eller er det blevet
populaert at spamme ved at faa en tilsyneladende godtroende mail-server
til at sende en mail til en ikke-eksisterende konto, med afsender
adresse sat til den som spammeren i virkeligheden vil sende til. Naar
den godtroende mail-server finder ud af at modtageren ikke eksisterer,
sender den en "Undeliverable Mail" til afsenderen, som jo saa er den
virkelige modtager..

Andre der oplever en stigning af disse mails??

Mvh
Morten

Fra : Kasper Dupont

Dato : 27-03-05 23:23

Morten Dahl wrote:

> [...]
> virkelige modtager..
>
> Andre der oplever en stigning af disse mails??

Jeg har oplevet mange af dem, men mon det nu er bevidst
de sendes til en ikke eksisterende adresse? Jeg ville
umiddelbart tro, at de bare spoofer afsender adressen
og så sender mails uden at bekymre sig om hvorvidt
modtager adressen eksisterer.

Uanset hvad bagtænke de evt. måtte have haft burde det
ikke være svært at slippe af med problemet. Det er
trivielt at genkende bounces, da de altid sendes med
tom envelope sender. Så det er bare et spørgsmål om at
afgøre om en bounce faktisk skyldes en mail, du har
sendt. Hvis du har mulighed for at gemme Message-ID på
alt du sender i et par uger, så kan du gennemsøge hver
bounce for kendte Message-IDs.

--
Kasper Dupont