.Mac familiekonto
Fra : Henrik Münster

Dato : 12-05-05 23:36

Jeg har før spurgt lidt til .Mac-familiekontoen, men det vrimlede ikke
ligefrem med svar. Jeg har undersøgt det lidt. Apple vil forfærdeligt
gerne sælge tillæg, men det kniber gevaldigt med at vælge dem fra igen.
Den eneste mulighed for at få en familikonto med samme brugernavn som
ens nuværende konto er, så vidt jeg kan se, at lade sin konto udløbe og
derefter reaktivere navnet som familiekonto. Tror I ikke, jeg har ret i
det?
Hvad jeg gerne vil vide er, om man kan chatte med iChat, selv om
man er flere på en familiekonto. Det må man da kunne, tror I ikke. Det
er jo stadig et .Mac-medlemsnavn, man har, når man har en .Mac-adresse,
selv om den er en del af en familiekonto.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 13-05-05 03:40

> [...]
> er jo stadig et .Mac-medlemsnavn, man har, når man har en .Mac-adresse,
> selv om den er en del af en familiekonto.

Hvad indebærer »familiekonto« egentligt?
--
Per Erik Rønne

Fra : J.K.Arning

Dato : 13-05-05 08:39

On Fri, 13 May 2005 04:39:43 +0200, Per Rønne in newsgroup dk.edb.mac
wrote:

> Hvad indebærer »familiekonto« egentligt?

Det er primært noget Henrik ikke har endnu

--
Regards
J.K.Arning :: 5-13-2005 09:38:25 :: http://arning.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-05-05 23:39

In article <1gwhg6v.1rrm0kfhyst3wN%spam@husumtoften.invalid>,
spam@husumtoften.invalid (Per Rønne) wrote:

> Hvad indebærer »familiekonto« egentligt?

Tommy Hjorth har citeret det væsentlige fra Apples hjemmeside. Det er en
..Mac-konto, hvor man kan have op til fire underkonti, der kun har 100 MB
plads. Hovedkontoen administrerer så de fire andre. Det er jo ideelt for
en familie, hvor man gerne vil give børnene en e-mailadresse og lidt af
de andre muligheder, der er i .Mac.
Familiekontoen koster ¤179, hvor en almindelig .Mac-konto koster
¤99. Når jeg er så forhippet på det, så skyldes det, at vi har to
almindelige .Mac-konti i familien, og det er måske lidt overkill. Jeg
vil derfor kunne spare lidt ved at få en familiekonto. Og så vil jeg
også straks lade børnene få en konto der. Det er min erfaring, at .Mac
fungerer stabilt, og så kan man få IMAP-konto, hvor de fleste udbydere
stadig kun tilbyder POP.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-05 04:07

Og hvordan ser en sådan konto så ud? Som henrik@münster.mac.com,
frederiksine@münster.mac.com etc?
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 15-05-05 09:56

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Og hvordan ser en sådan konto så ud? Som henrik@münster.mac.com,
> frederiksine@münster.mac.com etc?

nej, de hedder "et eller andet"@mac.com

så det skal være et navn der ikke er taget før snabel-a'et

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Per Rønne

Dato : 15-05-05 10:47

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> nej, de hedder "et eller andet"@mac.com
>
> så det skal være et navn der ikke er taget før snabel-a'et

Så man kan ikke som udgangspunkt se at der er tale om en familie. OK.

Personligt droppede jeg nu min perronne @ mac.com, da de begyndte at
forlange penge for den, og anskaffede mig eget domæne - som på et
tidspunkt overgår til den andelsforening, jeg er medlem af.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 15-05-05 11:06

> [...]

> forlange penge for den, og anskaffede mig eget domæne - som på et
> tidspunkt overgår til den andelsforening, jeg er medlem af.

det er jo om man har brug for det eller ej, og om man vil støtte
formålet :)

Jeg bruger selv rigtig meget min iDisk, Homepage, iBlog, email,iCal og
adressebog.
En anden smart ting med familiypack er at alle får selvfølgelig en
iDisk, men der kommer også en "Shared" delt iDisk mappem for familien :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-05-05 12:07

In article <1gwlqkz.7g73kml83a7rN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
fakeemail@anthro.ku.dk (Michael Holm) wrote:

> [...]
> En anden smart ting med familiypack er at alle får selvfølgelig en
> iDisk, men der kommer også en "Shared" delt iDisk mappem for familien :)

Der er mange smarte funktioner, og det er dejligt let at bruge. Oveni
vil jeg da sådan set gerne støtte formålet. Og så dyrt er det jo heller
ikke, trods alt. Men man kan da sagtens få stort set de samme funktioner
billigere og måske gratis, hvis man gider lave lidt benarbejde.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 16-05-05 12:36

> [...]
> ikke, trods alt. Men man kan da sagtens få stort set de samme funktioner
> billigere og måske gratis, hvis man gider lave lidt benarbejde.

sådan har jeg det også :)

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 13-05-05 21:14

Henrik Münster wrote:
> [...]
> er jo stadig et .Mac-medlemsnavn, man har, når man har en .Mac-adresse,
> selv om den er en del af en familiekonto.

Hallo Henrik

Jeg tror svaret er her.

Mac Family Pack
The .Mac Family Pack offers an easy, cost-effective way to extend your
family's Mac experience to the Internet. You'll get one main .Mac
subscriber account with 250MB of storage space and four additional .Mac
accounts with100MB of storage space each. All five members have access
to the services that come with a regular .Mac subscription, plus a
Shared iDisk folder for you and your family.

Klippet fra apple´s side.

Tommy

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-05-05 23:32

In article <42850a8c$0$270$bc7fd3c@news.sonofon.dk>,
Tommy Hjorth <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote:

> [...]
> to the services that come with a regular .Mac subscription, plus a
> Shared iDisk folder for you and your family.

Det er nok rigtigt. Jeg kan vel ikke forlange at få det skåret ud i pap.
De fire ekstra konti er fuldgyldige .Mac-konti, der også kan chatte og
den slags. De er bare kun på 100 MB. Jeg går ud fra, at man også kan
dele og abonnere på kalendere og adressebøger på tværs af disse konti.
Nu mangler jeg bare at finde ud af at konvertere min .Mac-konto
til en familiekonto. Men det kan nok kun gøres ved at lade min konto
løbe ud, og så dagen efter oprette en familiekonto. Apple vil gerne
have, man tegner sig for noget, men man kan ikke rigtig sige det op
igen. Jeg tegnede mig også for nogen tid siden for en subkonto
(e-mail-konto), som jeg ikke bruger. Jeg kan ikke se noget sted, jeg kan
melde den fra. Men jeg kan sagtens bestille flere. Men det er
selvfølgelig sådan, man skal drive en forretning for at sælge mest
muligt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-05 22:56

> [...]
> ens nuværende konto er, så vidt jeg kan se, at lade sin konto udløbe og
> derefter reaktivere navnet som familiekonto. Tror I ikke, jeg har ret i

Via deres hjemmeside er der (så vidt jeg kan se) slet ingen mulighed for
at opgradere en fuldt .mac abon. til en familiy-pack - de har alle
mulige andre kombinationer:)

Så derfor ringede jeg til apple stores salgs tlf. og de gav mig det
svar, du nævner, men jeg "brokkede" mig og sagde at det da ikke kunne
være rigtigt at jeg skulle vente til 1. okt. med at kunne få en family
pack.. det kunne han godt se, så han bad mig ringe til kundeservice.

Hos kundeservice grinede de lidt af at han havde sendt mig videre til
dem :) de viste slet ingen ting !
Så han bad mig om at skrive til Apple via deres iTunes support side,
hvilket jeg har gjorde onsdag (eller var det torsdag) håber at havde
svar på tirsdag.

> [...]
> er jo stadig et .Mac-medlemsnavn, man har, når man har en .Mac-adresse,
> selv om den er en del af en familiekonto.

Det kan man godt, hver "familie-medlem" får adgang til alle service,
blot med mindre plads på iDisk.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-05-05 23:51

In article <1gwkswm.17r18h1cs7dbN%fakeemail@anthro.ku.dk>,
> [...]

> Så han bad mig om at skrive til Apple via deres iTunes support side,
> hvilket jeg har gjorde onsdag (eller var det torsdag) håber at havde

Prisværdigt at du gider. Jeg må tilstå, at jeg på forhånd regner det for
dødsdømt at ringe til et stort firma i disse computere-tider. Men du må
endelig lade os vide, hvad du finder ud af. Selv kan jeg godt vente til
oktober, hvor min konto udløber.

> Det kan man godt, hver "familie-medlem" får adgang til alle service,
> blot med mindre plads på iDisk.

Det er netop det, jeg håber på. Så kan vi chatte sammen over iChat i
stedet for MSN Messenger, som min søn, der ikke har .Mac, bruger. Jeg
ved godt, han kunne have fået et AIM-navn, men en af hans venner har
talt om også at komme på en chat, og jeg regner med, at det nok er MSN
Messenger.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 15-05-05 09:54

> [...]
> dødsdømt at ringe til et stort firma i disse computere-tider. Men du må
> endelig lade os vide, hvad du finder ud af. Selv kan jeg godt vente til

jeg har nu fået hjælp fra dem med noget før, hvor det næste på forhånd
var dømt til ikke at kunne løse sig, og blot ved at spørge pænt engang
til hjalp de på trods af først at havde sagt nej.

> [...]
> ved godt, han kunne have fået et AIM-navn, men en af hans venner har
> talt om også at komme på en chat, og jeg regner med, at det nok er MSN

Det gør vi herhjemme allerede (4 unger og viv) - det er blot at oprette
en prøve konto hos .mac, selv efter de 60 dages tid virker ichat delen
- har flere venner, som ikke vil betale for .mac, men som nu bruger
ichat på 2 andet år.
De holder jo navnet, så hvis man senere vil opgradere til fulddt
medlemskab, kan man gøre det, også efter 1 år!