Netradio med Mplayer
Fra : Martin

Dato : 12-05-05 08:25

Jeg har tidligere fået afvide, at Mplayer kan afspille netradio. Her
tænker jeg specielt på DRs netradio, da microsoft mediaplayer ikke kan
afspille i den bedste kvalitet.

Jeg kan dog ikke helt finde ud af det, er der en venlig sjæl der vil
fortælle mig hvordan

Det kan være hårdt at være nybegynder

/Martin

Fra : Andreas Kleist Svend~

Dato : 12-05-05 11:57

Martin wrote:
> [...]
> afspille i den bedste kvalitet.
>
> Jeg kan dog ikke helt finde ud af det, er der en venlig sjæl der vil

På linux gjorde jeg følgende (og jeg har lige testet at det også kan
lade sig gøre på OS X).

Gå til http://dr.dk/netradio/alternativ/

Hent den pls-fil du vil have f.eks.
http://dr.dk/netradio/alternativ/pls-filer/p1-64.pls

Udtræk linket fra den, der står en linie der ser således ud:
File1=http://wmsc.dr.dk/e02ch01m?wmcontentbitrate=300000/.wma

Smid "http...wma" ind i Mplayer i File - Open Location

Så skulle det køre.

På linux havde jeg et meget kort Bash-script som kunne finde ud af
hvilke kanaler der var mulige, og afspille dem. Det kunne være jeg
skulle lave noget tilsvarende i AppleScript... (Vent ikke på det kommer,
min liste over projekter jeg gerne vil lave er lang nok i forvejen)

/Andreas

PS: Så vidt jeg husker var der på linux problemer med at den kun
spillede den laveste kvalitet uanset hvilken kvalitet man valgte på
siden, om det stadig er aktuelt og om det er det samme på OS X skal jeg
ikke kunne sige.

Fra : Kenneth

Dato : 12-05-05 14:03

Andreas Kleist Svendsen wrote:

> [...]
> spillede den laveste kvalitet uanset hvilken kvalitet man valgte på
> siden, om det stadig er aktuelt og om det er det samme på OS X skal jeg

Det gælder stadig på Linux/Mplayer... Og jeg har ikke set nogen
fornuftig forklaring nogen steder.

-K