iTunes Music Store har lidt underlige pris~
Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 09:43

Nu har vi jo fået iTunes Music Store i Danmark, og det er jo bare
dejligt.

<http://www.apple.com/pr/library/2005/may/10itms.html>

Sjovt nok gr Apple ikke s meget ud af det p deres hjemmeside. Det var da
meget relevant at nævne det p forsiden af den danske Apple-side eller i
det mindste under "Sidste nyt". I stedet skal man lede lidt efter det.
Men der er da en pressemeddelelse.
Prisen på kr. 8,- pr. sang må vel også siges at være helt
rimelig. Danmark er jo generelt et sted med højt prisniveau, og vi har
jo høj moms. Jeg undrer mig bare over priserne på på singler og EP'er.
OK, så er jeg ikke så vant til at købe musik, og jeg køber slet ikke de
"små" plader med kun få numre. Jeg aner derfor ikke, hvad de normalt
koster. Det undrer mig bare, at f.eks. Carpark North Human (Remixes) -
single med to (2) numre koster kr. 84,-. Det ene nummer kan købes løst
for kr. 8,-, men det andet fås kun med hele singlen, og det er da også
på hele 9:41 min. Prisen virker bare lidt vild, når man kan få hele
Bruce Springsteens nye album "Devils & Dust" med 12 numre for kr. 80,-.
Svarer det til priserne i pladeforretningerne, at en single er lige så
dyr som et helt album?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kenneth

Dato : 10-05-05 14:58

Henrik Münster wrote:

> "små" plader med kun få numre. Jeg aner derfor ikke, hvad de normalt
> koster. Det undrer mig bare, at f.eks. Carpark North Human (Remixes) -
> single med to (2) numre koster kr. 84,-. Det ene nummer kan købes løst

TP har Human singlen til 39.95...

-K

Fra : Michael Holm

Dato : 11-05-05 19:51

Kenneth <jakabov@mail.dk> wrote:

> TP har Human singlen til 39.95...
>
> -K

ikke i denne udgave - det er iTunes exlucive :)
<http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playListId=
60228722>

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 15:49

> [...]
> Bruce Springsteens nye album "Devils & Dust" med 12 numre for kr. 80,-.
> Svarer det til priserne i pladeforretningerne, at en single er lige så

Nu har Apple den politik at en hel plade, det værende et album eller en
single eller en maxisingle koster det samme som 10 numre i USA, i
Danmark så bare lidt mere!

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 19:37

In article <1gwcsc7.1fkbznx1m4kh3bN%spambuster@users.toughguy.net>,
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Nu har Apple den politik at en hel plade, det værende et album eller en
> single eller en maxisingle koster det samme som 10 numre i USA, i
> Danmark så bare lidt mere!

OK. Så må man bare udnytte denne lidt specielle prispolitik. Jeg har
lige købt:

Queen - The Platinum Collection_ Greatest Hits I, II, & III (Box Set)

Den indeholder i princippet tre cd'er med 17 numre på hver. Det vil
sige, at man får hele 51 stykker musik for kr. 80,-. Det er da billigt.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 11-05-05 18:11

> Den indeholder i princippet tre cd'er med 17 numre på hver. Det vil
> sige, at man får hele 51 stykker musik for kr. 80,-. Det er da billigt.

Får du studierabat? Jeg skal betale 84,-

-- and don't forget to boogie

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-05-05 19:43

In article <1gwevxw.fbsdj216t7wvsN%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> Får du studierabat? Jeg skal betale 84,-

Vi trofaste Mac-brugere har en særligt store med mere fordelagtige
priser. Der skal jo være forskel på os og pøbelen
Det kan godt være, jeg husker forkert. Jeg mente, det var kr.
80,-, men jeg kan godt se, der står 84,- nu. Men derfor er det nu stadig
billigt, hvis man ser på prisen pr. nummer.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Michael Holm

Dato : 11-05-05 19:55

> Nu har Apple den politik at en hel plade, det værende et album eller en
> single eller en maxisingle koster det samme som 10 numre i USA, i
> Danmark så bare lidt mere!

Det er da ikke rigtigt.. normalt koster et helt album 80 kr. - men
hovedreglen er at hvis der er mindre end 10 nr. på koster det mindre, se
f.eks. Sebastian, Stjerne til støv, der er kun 8 nr. på og den koster
kun 64 kr.
til gengæld koster nogen af dem 84 kr. ???

gad vide om det er over 10 at de koster 84 kr ?

Gitte Haening kan man få en del plader med til 9,95 !
<http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=
54542994&selectedItemId=54542982>

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-05-05 21:21

In article <1gwf0c6.1vcdixlgp6dkwN%fakeemail@anthro.ku.dk>, Michael Holm wrote:

> [...]
> kun 64 kr.
> til gengæld koster nogen af dem 84 kr. ???

Du kan også få dem dyrere. Anastacia. 12 numre på album. 96 kr.
http://kortlink.dk/apple/sm6

Det kan være de er så dyre fordi pladeselskabet tager mere for dem.
Til at starte med kørte Bilka også med forskellige priser pr nummer, hvilket
indikerer at der nok er forskellig indkøbspris på forskellige numre

> gad vide om det er over 10 at de koster 84 kr ?
>
> Gitte Haening kan man få en del plader med til 9,95 !
><http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=
> 54542994&selectedItemId=54542982>

Og du kan få megen musik billigere på allofmp3.com - Lovligt, og uden
at pladeselskaberne og kunstnerne tjener på det.

Fra : Christian Flintrup

Dato : 11-05-05 21:12

> [...]
> på hele 9:41 min. Prisen virker bare lidt vild, når man kan få hele
> Bruce Springsteens nye album "Devils & Dust" med 12 numre for kr. 80,-.

Der er også andre underlige priser på iTMS DK, som dog bærer karakter af
blot at være en fejl.

Eksempler:

- Albummet "Reveille" til kr. 9,99. (0,99 * 10 sange).
h<ttp://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playListId=
52459330>

- Albummet "Transport" til kr. 7,92 (0,99 * 8 sange).
<http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playListId=
56860377>

- "aval06 (Vinyl) - single" til kr. 1,98 (0,99 * 2 sange).
<http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewAlbum?playlistId=
56854758>

--
Mange hilsener
Christian Flintrup9

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-05-05 22:49

In article <1gwf44f.1mdaecd1avjp1uN%news@agge.net>,
news@agge.net (Christian Flintrup) wrote:

> [...]
> 56860377>
>
> - "aval06 (Vinyl) - single" til kr. 1,98 (0,99 * 2 sange).

Nu har jeg lyttet lidt til dem. Jeg er godt nok heller ikke sikker på,
om jeg synes, de er mere værd
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Christian Flintrup

Dato : 12-05-05 01:44

> Nu har jeg lyttet lidt til dem. Jeg er godt nok heller ikke sikker på,
> om jeg synes, de er mere værd

Hvad mener du?!

"Deerhoof", især "Sweet Knight Brugmansia" er da særklasse!

--
Mange hilsener
Christian Flintrup

Fra : Henrik Münster

Dato : 12-05-05 15:08

In article <1gwfguz.jorzdd1kuxrbeN%news@agge.net>,
news@agge.net (Christian Flintrup) wrote:

> Hvad mener du?!
>
> "Deerhoof", især "Sweet Knight Brugmansia" er da særklasse!

Jeg driller bare. Det er da heller ikke ligefrem bred folkelig musik.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster