Dansk iTunes åbner
Fra : Per Rønne

Dato : 10-05-05 05:11

Men tilsyneladende foreløbig stort set uden danske »numre«. Det skyldes
at der ikke er lavet en aftale med Phonofile om rettighederne. Og det
kan igen begrundes med to ting: 1) Phonofile holder fast ved en
Microsoft-udviklet kopibeskyttelse som ikke understøttes af Apple, og
herunder ikke af iPod, og 2) Phonofile ønsker højere priser for
forbrugerne, end Apple kan acceptere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 10-05-05 05:36

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> [...]
> Microsoft-udviklet kopibeskyttelse som ikke understøttes af Apple, og
> herunder ikke af iPod, og 2) Phonofile ønsker højere priser for

Det kommer til at svide til demselv og de danske navne. Mon ikke
protester fra kunsternes egne rækker over Phonofile gør dem møre?

Fra : J.K.Arning

Dato : 10-05-05 12:35

On Tue, 10 May 2005 06:35:52 +0200, Jesper in newsgroup dk.edb.mac
wrote:

> Det kommer til at svide til demselv og de danske navne. Mon ikke
> protester fra kunsternes egne rækker over Phonofile gør dem møre?

Med sikkerhed ikke .. koda som reelt er dem der sidder på kagen i dette
tilfælde er ikke nået til samme tidsregning som resten af verden. Min
arbejdsplads har i flere måneder været i dialog med dem og deres
indstilling til alt hvad der relaterer med musik og internet i samme
sætning er forbløffende ensporet og det er ikke i kunstnernes favør.

--
Regards
J.K.Arning :: 10-05-2005 12:03:44 :: http://arning.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-05-05 12:11

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Men tilsyneladende foreløbig stort set uden danske »numre«.

Et par hurtige søg viste dog at fx. NHØP, Kim Larsen, Tina Dickow,
Raveonettes, Doky Brothers, Eva Madsens og Poul Dissing er der. Ikke med
det hele, ganske vist, men ...

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-05-05 12:33

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Et par hurtige søg viste dog at fx. NHØP, Kim Larsen, Tina Dickow,
> Raveonettes, Doky Brothers, Eva Madsens og Poul Dissing er der. Ikke med
> det hele, ganske vist, men ...

Det lader til, at de fleste af de danske numre der er med er af ældre
dato - De nyere må man købe andetsteds.
Jeg ser lige, at de "gamle" aktører på det danske marked har sænket
deres priser! Så nu kan du købe Carpark Borth til 80,00 kr i iTMS eller
79,95 hos Payload - om du så kan spille den er en anden historie.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Kenneth

Dato : 10-05-05 14:56

Kaj Christiansen wrote:

> deres priser! Så nu kan du købe Carpark Borth til 80,00 kr i iTMS eller
> 79,95 hos Payload - om du så kan spille den er en anden historie.

Den gamle Carpark North skive fåes til 60-70 kr. i "rigtige" CD
butikker, som f.eks. TP Musik. (Jeg ved godt den nye er dyrere.)

-K
(som synes at priser på online-musik er vanvittige)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-05-05 17:11

In article <4280bd8a$0$79464$14726298@news.sunsite.dk>, Kenneth wrote:

> Den gamle Carpark North skive fåes til 60-70 kr. i "rigtige" CD
> butikker, som f.eks. TP Musik. (Jeg ved godt den nye er dyrere.)
>
> -K
> (som synes at priser på online-musik er vanvittige)

Det primære salg i online butikkerne er gamle numre, og de er ved at
forsvinde fra musikbutikkerne. Så det er rigtigt fedt for pladeselskaberne
at sælge på nettet hvor de kan få mere for et album end i en butik,
og samtidig spare produktionsomkostninger.

Jeg er enig i at priserne er for høje.

Fra : Martin Bech

Dato : 10-05-05 14:25

In article <1gwckgm.3jpduc1daamwsN%xmartinmarius@petersen.mail.dk>,
xmartinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Et par hurtige søg viste dog at fx. NHØP, Kim Larsen, Tina Dickow,
> Raveonettes, Doky Brothers, Eva Madsens og Poul Dissing er der. Ikke med
> det hele, ganske vist, men ...

Og Alberte, Poul Krebs, Malurt, Gnags (få numre), Tøsedrengene, Røde Mor
(skal skrives Rode Mor), Gitte Haenning, Monrad & Rislung (mange!) for
ikke at glemme Kandis

Men der er desværre også rigtigt meget som ikke kan findes endnu.
--
Med venlig hilsen / Greetings

Martin Bech
mail: Fjern / remove XYZ

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-05-05 15:00

Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:

> [...]
> ikke at glemme Kandis
>
> Men der er desværre også rigtigt meget som ikke kan findes endnu.

Hvis man søger på "mig" eller "dig", (eller "kaerlighed" ...), kommer
der en hel del danske (og et par svenske) titler og grupper frem.

Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-05-05 15:03

> [...]

> ikke at glemme Kandis
>
> Men der er desværre også rigtigt meget som ikke kan findes endnu.

p.s. "dig" er ikke så god ...

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-05 19:43

In article <bechX-6206C0.15243710052005@nntp03.dk.telia.net>,
Martin Bech <bechX@iY.amZ> wrote:

> Og Alberte, Poul Krebs, Malurt, Gnags (få numre), Tøsedrengene, Røde Mor
> (skal skrives Rode Mor), Gitte Haenning, Monrad & Rislung (mange!) for
> ikke at glemme Kandis

Og Dario Campeotto og Four Jacks. Jeg føler mig helt ung, når jeg
browser rundt i iTunes Music Store Det irriterer mig bare lidt, at
der ikke står det oprindelige udgivelsesår. De to nævnte står til hhv.
2002 og 2004. Jeg ved ikke, om det var det år, de blev udgivet
elektronisk, men de oprindelige LP'er er vist en generation eller to
ældre.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster