Fællesindkøb Garmin Emap GPS.
Fra : Mich@el

Dato : 30-05-01 01:53

Hellooo.

Da jeg har besluttet mig for at købe en Garmin Emap GPS til min MC, vil
jeg lige høre om der er andre som kunne tænke sig at være met til et
fælleskøb, og derved spare en del penge.

I tyskland har jeg fundet den hidtil billigste pris.

Garmin Emap 678.00 DM
64 MB Hukommelse 589.00 DM
PC Interfacekabel 89.00 DM
12 V Adapter 85.00 DM
I alt 1441.00 DM

Eller ca. 5.500 KR.

Prisen for ovenstående herhjemme vil være ca. 2.000 kr. dyrere, men ved
fælleskøb kan prisen nok presses ned i samme prisleje, eller lavere end
som i tyskland.

Jeg forestiller mig at der forhandles frem til en fast %-del i rabat, og
så kan man selv sammensætte delene til sin GPS.

Jeg ved at et mindre Taxa selskab på Fyn har fået 35 % i rabat ved køb
af 7 Stk. Gps til deres biler, så vi må også kunne handle.
--

Med tilbagelænet hilsen.........

(o; dk.fritid.motorcykel

Mich@el

Yamaha XV 1100 Virago
Med i http://www.mc-customania.dk
Virago MC Club Danmark # 1101

Loud pipes saves lives

Fra : Anders Winther

Dato : 30-05-01 07:21

Jeg er frisk hvis prisen bliver presset i bund..
Men vær lige opmærksom på hvilket kort der følger med.. Hvis du køber den i
Tyskland er det jo nok ikke ligefrem Danmark og Sveriges kortet der ligger
i..

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 30-05-01 08:27

Anders Winther wrote:

> [...]
> Tyskland er det jo nok ikke ligefrem Danmark og Sveriges kortet der ligger

Jeg tror ideen var at købe den i DK til samme pris som i Tyskland. Og en Dansk
forhandler sælger vel næppe med kort til Tyskland.

Anders

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 30-05-01 09:38

>Men vær lige opmærksom på hvilket kort der følger med.. Hvis du køber den i
>Tyskland er det jo nok ikke ligefrem Danmark og Sveriges kortet der ligger
>i..
Hvis man køber Emap'en i europa, er det europakortet der ligge i den. Dvs..
Motorveje og andre større veje.

Der følger INGEN "lokal" kort med. De koster ~1500kr per land hvis man vil
have dem med.
Meeen, de kan nok findes andre steder

Mvh
Tim
GpS500E - Emap

Fra : Mich@el

Dato : 30-05-01 10:05

Hej Anders.

Anders Winther wrote:

> [...]
> Tyskland er det jo nok ikke ligefrem Danmark og Sveriges kortet der ligger

Meningen med fælleskøbet er at handle i Danmark, men at få prisen ned på eller
under tysk niveau.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 30-05-01 11:01

Mich@el <mick@post5.tele.dk> wrote in article
<3B144472.1B0EA680@post5.tele.dk>...
> Garmin Emap 678.00 DM
> 64 MB Hukommelse 589.00 DM
> PC Interfacekabel 89.00 DM
> 12 V Adapter 85.00 DM
> I alt 1441.00 DM

Husk holderen til styret!

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Henrik Olsen

Dato : 30-05-01 11:58

Jeg er interesseret i at være med på en handel, da jeg står for at skulle
købe en GPS. Dog skal den købes inden forfærdeligt længe, så måske der skal
sættes en tidsfrist på samkøbet?

Har du hørt NavTech, eller hvor du regner med at købe fra, hvad de kan byde
på af fællesindkøbspris? Det _kan_ jo også godt være en udenlandsk
forhandler, hvis prisen er ekstraordinær lav.

Du kan eventuelt også finde priser på
http://www.gpsinformation.net/bannereurope.htm - her kan man godt finde et
par billige steder.

Har du overvejet alternativer til eMap'en?

Surt at ingen af de håndhåldte har "turn-by-turn"-navigering endnu, som de
"rigtige" VDO'er.

Fra : Søren Johansen

Dato : 30-05-01 13:18

"Henrik Olsen" skrev:
> Surt at ingen af de håndhåldte har "turn-by-turn"-navigering endnu, som de
> "rigtige" VDO'er.

Min Emap viser da ruten "turn-by-turn". Forskellen til VDO f.eks. er bare at
Emap'en ikke selv kan planlægge ruten, det skal man gøre selv.

Mvh,
Søren

Fra : Henrik Olsen

Dato : 30-05-01 13:37

"Søren Johansen" <sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Min Emap viser da ruten "turn-by-turn". Forskellen til VDO f.eks. er bare
at
> Emap'en ikke selv kan planlægge ruten, det skal man gøre selv.

Ja, ok. Det er det med den manuelle planlægning jeg synes er surt. Ikke
engang PC-programmet kan vist planlægge selv - ville det ikke kunne lade sig
gøre på basis af de kortinformationerne?

Når du selv lægger ruten ind, hvordan reagerer eMap'en så, hvis du kører
lidt forkert. Bliver du så bare peget i retning af dit waypoint igen?

Og når man følger ruten, kommer der så en stor pil frem inden der skal
drejes med tilhørende info om vejnavn/nr. osv.?

Har du haft set på andre end eMap'en? Overvejer en eTrex...

Fra : Søren Johansen

Dato : 30-05-01 14:42

"Henrik Olsen" skrev:
> Når du selv lægger ruten ind, hvordan reagerer eMap'en så, hvis du kører
> lidt forkert. Bliver du så bare peget i retning af dit waypoint igen?

Jeps, pilen peger i retning af waypoint'et. Den fortæller også afstand til
næste/nærmeste waypoint.

> Og når man følger ruten, kommer der så en stor pil frem inden der skal
> drejes med tilhørende info om vejnavn/nr. osv.?

Ja, normalt har displayet en stor pil i øverste venstre hjørne der viser
retningen. I højre side står tid og afstand til stedet hvor der skal drejes.
Nederst på displayet kommer et lille vindue frem med: "Approaching turn".
Displayet er dog meget konfigurerbart, så det hele kan sikkert ændres.

> Har du haft set på andre end eMap'en? Overvejer en eTrex...

Ja, jeg valgte Emap pga. muligheden for at bruge "datakasetter", altså extra
hukommelse til Mapsource kort. Med 16MB har man plads til (næsten) hele DK
på gade-niveau. Der er mulighed for at søge på adresser, seværdigheder
(inkl. tankstationer osv.), motorvejs afkørsler og en masse andet.

Mvh,
Søren

Fra : Mich@el

Dato : 30-05-01 14:31

Hej Henrik.

Henrik Olsen wrote:

> Jeg er interesseret i at være med på en handel, da jeg står for at skulle
> købe en GPS. Dog skal den købes inden forfærdeligt længe, så måske der skal
> sættes en tidsfrist på samkøbet?

Jeg regner med at bestille d. 10. Juni hvis vi er nok.

> Har du hørt NavTech, eller hvor du regner med at købe fra, hvad de kan byde
> på af fællesindkøbspris? Det _kan_ jo også godt være en udenlandsk
> forhandler, hvis prisen er ekstraordinær lav.

Jeg undersøger sagen, jeg vil helst købe i DK, PGA hvis noget skulle gå i
stykker, så er det nemmere at aflevere skidtet her i landet.

Fra : Anders Winther

Dato : 30-05-01 22:08

> Jeg regner med at bestille d. 10. Juni hvis vi er nok.
Hvornår vil du så skrive folk op? Eller er du begyndt på det?
Jeg kan måske komme i kontakt med en der importerer GPS'er.. Så hvis du har
et overblik over hvormange der er interesseret må du endelig sige det til
mig.. Så kan jeg måske få det endnu billigere til os.

> Jeg undersøger sagen, jeg vil helst købe i DK, PGA hvis noget skulle gå i
> stykker, så er det nemmere at aflevere skidtet her i landet.
Enig.. Men jeg ville godt kunne leve med at skulle sende den til Tyskland
(hvis det skulle blive aktuelt)

Mvh.
Anders Winther
XJ600S

Fra : Mich@el

Dato : 31-05-01 05:46

Hej Anders.

Anders Winther wrote:

> Hvornår vil du så skrive folk op? Eller er du begyndt på det?

Yep.

> Jeg kan måske komme i kontakt med en der importerer GPS'er.. Så hvis du har
> et overblik over hvormange der er interesseret må du endelig sige det til
> mig.. Så kan jeg måske få det endnu billigere til os.

Når jeg har et tilbud klart, kommer det her i den nyhedsgruppe, og jeg ser da
med glæde hvis en eller anden kan skaffe dem billigere end mig.

Jo mere vi sparer, jo bedre.

Fra : Tim Hoffmann

Dato : 31-05-01 11:51

>Enig.. Men jeg ville godt kunne leve med at skulle sende den til Tyskland
>(hvis det skulle blive aktuelt)
Det er selvfølgelig rart nok at garantien er i DK hvis der skulle blive
problemer. Men tjek lige ud med om man ikké kan aflevere sin Emap hos en
dansk forhandler selv om den er købt i tyskland. (hvis den ikke er på
garanti)

Garmin har faste priser på rep. af GPS'er. Dvs dør din GPS Emap så ind med
den til en forhandler, at betale ~1300kr. Og du får en "ny" emap. Ligemeget
hvad der er galt med den gamle.

Mvh

Tim