emacs
Fra : Søren

Dato : 06-05-05 17:56

Jeg har X11 på min OSX og når jeg starter den op skriver jeg 'emacs' og
programmet (emacs) er oppe og køre. Jeg har en menubjælke med punkterne
File, Edit, Options, Buffers, Tools og Help. Hvordan kommer jeg 'i
kontakt' med menuen; jeg har prøvet at klikke på ordene med musen,
anvendt æble + det først bogstav i hvert ord men intet hjælper. Jeg
håber, at der er nogen her der kan hjælpe.

Søren

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 06-05-05 18:41

Søren <sohv03@hum.aau.dk> writes:

> [...]
> musen, anvendt æble + det først bogstav i hvert ord men intet
> hjælper. Jeg håber, at der er nogen her der kan hjælpe.

Hvis der ikke er grafik omkring menubjælken er det den basale
tekstbaserede udgave du har fat i og den er ikke særlig sjov.
Standardtasten til at få fat i menuen er F10.

Per Rønne kan formentlig hjælpe dig med at få fat på en Emacs med mere
spræl i.
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-05-05 20:19

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> writes:

> Hvis der ikke er grafik omkring menubjælken er det den basale
> tekstbaserede udgave du har fat i og den er ikke særlig sjov.

For lidt mere fest og farver, hent da
http://emacs-on-aqua.sourceforge.net

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 07-05-05 09:45

Søren <sohv03@hum.aau.dk> writes:

> Tak for linket - jeg var ved at opgive emacs til mac hvor jeg tidligere
> har oplevet problemer med æ, ø og å. Men det her virker som det skal.

Jeg har hørt rygter om, at Aqua-emacs alleredet ligger i den
officielle CVS, så næste udgave (21.5?) af GNU Emacs skulle køre
"native".

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH