nybegynder side
Fra : Ole Madsen

Dato : 03-05-05 20:48

hvor skal man begynde at læse hvis man er nybegynder i mac? fik min mac
mini idag, juhu, virker indtil nu ret lige til.

Ole

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 03-05-05 20:54

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> hvor skal man begynde at læse hvis man er nybegynder i mac? fik min mac
> mini idag, juhu, virker indtil nu ret lige til.

Du kan sikkert få en masse ud af Apples sider, beregnet til tidligere
Windowsbrugere:
<http://www.apple.com/dk/switch/>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-05 21:07

In article <QzQde.473$AC4.319@news.get2net.dk>,
Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> hvor skal man begynde at læse hvis man er nybegynder i mac? fik min
> mac mini idag, juhu, virker indtil nu ret lige til.

Tillykke med den. Det er en rigtig dejlig lille maskine.

Nyhedsbrevet TidBITS er alle tiders. Det er meget velskrevet, og man
lærer en masse om, hvad der foregår i Mac-miljøet. TidBITS udgiver også
nogle e-bøger, man kan købe og downloade for et beskedent beløb.

<http://www.tidbits.com/>

Ellers er denne nyhedsgruppe god. På engelsk er der de mange amerikanske
grupper som <comp.sys.mac> og undergrupperne til den. Du har jo fundet
et godt program til at læse nyhedsgrupper, så det kan du lige så godt
gøre til en vane. Men pas på, for det kan være tidsrøvende

Jeg ved godt, at det ikke er egentlig lærebøger, jeg har foreslået, men
man lærer fantastisk meget af at læse andres diskussioner af problemer
og løsninger. Ofte kommer diskussionen lidt ud over det egentlige
problem, og der kommer måske henvisninger til gode steder på nettet. På
den måde får man efter nogen tid opbygget en bred viden om emnet. Jeg
har selv lært meget om forskellige emner på den måde.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 03-05-05 23:28

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> hvor skal man begynde at læse hvis man er nybegynder i mac? fik min mac
> mini idag, juhu, virker indtil nu ret lige til.

Mac-hjælp er faktisk slet ikke et ringe sted at starte...Derfra kan du
fortsætte ud på internettet <http://www.apple.com/dk> og her vælge om du
vil læse om Tigerdyret, eller om switch-siderne er mere relevante.
Desuden findes der et par danske (macnyt og mediamac)- og en stor del
udenlandske web-fora med nyheder og indbyrdes hjælp.

mvh.
Kaj.

--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Per Madsen

Dato : 03-05-05 23:47

Ole Madsen <o-madsen@tele2adsl.dk> wrote:

> hvor skal man begynde at læse hvis man er nybegynder i mac? fik min mac
> mini idag, juhu, virker indtil nu ret lige til.
>
> Ole

Tillykke med den lille ny

Har lavet en side med nye macbrugere som målgruppe. Det er en liste med
hvad jeg ser som værende uundværlig MacOS X software. Det meste er
freeware eller billig, men god, shareware. Derudover er der også links
til nytige macsider på nettet. Måske er der noget du kan bruge:

http://android8.users.whitehat.dk/wordpress/index.php?p=255

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Ole Madsen

Dato : 04-05-05 06:26

Per Madsen wrote:

> [...]
> freeware eller billig, men god, shareware. Derudover er der også links
> til nytige macsider på nettet. Måske er der noget du kan bruge:

Tak for linkene allesammen

Ole