iMac G5 el. Powerbook + Cinema Display
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 03-05-05 16:24

Hej.

Ligenu har jeg en iBook G4 800 Mhz, men den er lidt langsom, og jeg
vil gerne have en større skærm og noget mere lagerplads. Jeg skal
derfor ha' nyt. Jeg havde egentlig besluttet mig til at købe en
Powerbook 12" og et 20" Cinema Display.

Men nu hvor iMac G5 er blevet lanceret noget billigere og med mere go
i, er jeg blevet i tvivl om jeg i stedet skal købe sådan én (20") og
så beholde iBooken til togture osv.

Hvor meget performance forskel er der ml. iMac'en og Powerbook'en i
Tiger - og hvad synes i jeg skal vælge - jeg synes det er meget svært!

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-05-05 19:52

In article <8c00a567.0505030724.38a8ddd9@posting.google.com>,
rasmusn@rasmusn.dk (Rasmus Nielsen) wrote:

> [...]
>
> Hvor meget performance forskel er der ml. iMac'en og Powerbook'en i
> Tiger - og hvad synes i jeg skal vælge - jeg synes det er meget

Jeg var ude i lidt af de samme overvejelser sidst i 2002. Jeg endte med
at købe en TiBook, men jeg kunne have fået en iMac og en iBook til samme
pris. Jeg fandt ud af, at jeg ville have alle mine data med mig altid.
Hvis man har to computere, kan det hurtigt blive besværligt at skulle
synkronisere dem mellem to computere. Pludselig sidder man et sted og
har glemt noget.
Hvis du omvendt sidder hjemme det meste af tiden, eller hvis du
kun skal arbejde med noget relativt afgrænset, når du er på farten, så
du ikke behøver have alt med dig, så er en stationær computer mere
"solid" og som regel også hurtigere. Den har hurtigere drev, hurtigere
bus etc. Jeg har dog ikke erfaring med de pågældende modeller.
Det kan også være en fordel med to computere, da man så altid
har en, der virker. Jeg har måttet sande, at man er lidt på den, hvis
man ikke har en reservecomputer, når ens computer går i stykker.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-05-05 14:57

Rasmus Nielsen wrote:
> [...]
>
> Hvor meget performance forskel er der ml. iMac'en og Powerbook'en i
> Tiger - og hvad synes i jeg skal vælge - jeg synes det er meget svært!

Jeg ville vælge iMac/iBook modellen. Du får på den måde en fin computer
til brug hjemme og en lille transportable computer til at bruge på
farten, som det ikke er en katastrofe hvis du mister/taber/hælder en kop
kaffe i.

Men det kommer helt an på hvad du laver på den, hvis du primært arbejder
med word, mail etc. kan Powerbook modellen være rigtig god. Hvis du
laver lidt tungere ting derhjemme, som video, lyd etc. tror jeg at du
vil blive glad for en stationær med mere kraft, mulighed for nem
udskiftning af disk etc.

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk