|
| iPod i Kontant på DR 1 i morgen Fra : Michael Tysk-Anderse~ |
Dato : 02-05-05 21:02 |
|
Kontant handler i morgen om Fonas salg af iPods og forsikringer til
disse! Åbenbart betvivler man kvaliteten af iPods for at kunne sælge
deres egne forsikringer.
Tirsdag 21.25 på DR 1
--
Michael Tysk-Andersen
Rønne, <tysk-andersen.dk>
| |
Kaj Christiansen (03-05-2005)
| Kommentar Fra : Kaj Christiansen |
Dato : 03-05-05 08:37 |
|
Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
> Kontant handler i morgen om Fonas salg af iPods og forsikringer til
> disse! Åbenbart betvivler man kvaliteten af iPods for at kunne sælge
> deres egne forsikringer.
Efter at Fona med sammenslutningen med Fredgaard har opnået
monopollignende status har jeg handlet der et par enkelte gange, og det
lader til, at Fona betvivler kvaliteten af *alle* deres produkter for at
sælge tvivlsomme forsikringer. Selv når man fra starten gør det
utvetydigt klart, at man ikke er interesseret, lader det til, at
sælgerne skal oplyse om prisen...
mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!
For contact replace ofir with myrealbox and dk with com
| |
Søren Blom (03-05-2005)
| Kommentar Fra : Søren Blom |
Dato : 03-05-05 10:44 |
|
"Kaj Christiansen" <kajc@ofir.dk> skrev
>
> Efter at Fona med sammenslutningen med Fredgaard har opnået
> monopollignende status har jeg handlet der et par enkelte gange, og det
> lader til, at Fona betvivler kvaliteten af *alle* deres produkter for at
> sælge tvivlsomme forsikringer. Selv når man fra starten gør det
> utvetydigt klart, at man ikke er interesseret, lader det til, at
> sælgerne skal oplyse om prisen...
>
Nu er det jo sælgere og de vil jo til en hver tid prøve at sælge dig et
produkt som du så kan mene ikke at have brug for. Jeg kender ikke ret meget
til den branche, men jeg kan forstille mig, at de får en større provision
ved at sælge en forsikring end de gør når de sælger f.eks. en Ipod, så det
er da logik at de vil prøve at sælge dig en forsikring.
--
VH
Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.
| |
Mikkel Westh (05-05-2005)
| Kommentar Fra : Mikkel Westh |
Dato : 05-05-05 18:45 |
|
"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
news:427747ef$0$167$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu er det jo sælgere og de vil jo til en hver tid prøve at sælge dig et
> produkt som du så kan mene ikke at have brug for. Jeg kender ikke ret
> meget til den branche, men jeg kan forstille mig, at de får en større
> provision ved at sælge en forsikring end de gør når de sælger f.eks. en
> Ipod, så det er da logik at de vil prøve at sælge dig en forsikring.
Jeg har arbejdet 2½ år i Fona, og provisionen er større på forsikringer.
Primært fordi der slet ikke er provision på normale produkter. Enkelte
produkter (f.eks. iPod) er der dog en minimal provision på, men slet ikke så
meget som på forsikringer.
Så vidt jeg husker er provisionen på en standard forsikring i Fona 30 kr, og
med den løn man får som sælger i Fona kan du tro, at de vil sælge
forsikringer.
Kendte dog ikke tricket med 14 dages fortrydelsesret på forsikringer. Ganske
smart.
Mvh. Mikkel
| |
Povl H. Pedersen (03-05-2005)
| Kommentar Fra : Povl H. Pedersen |
Dato : 03-05-05 17:10 |
|
In article <1gvzbnr.fdonvt8qdtcqN%kajc@ofir.dk>, Kaj Christiansen wrote:
> Michael Tysk-Andersen <mta@mac.com> wrote:
>
>> Kontant handler i morgen om Fonas salg af iPods og forsikringer til
>> disse! Åbenbart betvivler man kvaliteten af iPods for at kunne sælge
>> deres egne forsikringer.
>
>
> Efter at Fona med sammenslutningen med Fredgaard har opnået
> monopollignende status har jeg handlet der et par enkelte gange, og det
> lader til, at Fona betvivler kvaliteten af *alle* deres produkter for at
> sælge tvivlsomme forsikringer. Selv når man fra starten gør det
> utvetydigt klart, at man ikke er interesseret, lader det til, at
> sælgerne skal oplyse om prisen...
Køb forsikringen hvis du kan få rabat. Hele rabatten vil være på varen
da der ikke gives rabat på forsikringen. Udnyt herefter din generelle
14 dages fortrydelsesret på forsikringer, og du har fået varen billigere.
Fona's HQ ringede til mig da jeg lavede det stunt og fortrød forsikringen
som en overivrig sælger fik mig lokket til.
| |
Ukendt (04-05-2005)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 04-05-05 12:54 |
|
"Povl H. Pedersen"
> Køb forsikringen hvis du kan få rabat. Hele rabatten vil være på varen
> da der ikke gives rabat på forsikringen. Udnyt herefter din generelle
> 14 dages fortrydelsesret på forsikringer, og du har fået varen billigere.
Det var dog et glimrende tip. Takker.
> Fona's HQ ringede til mig da jeg lavede det stunt og fortrød forsikringen
> som en overivrig sælger fik mig lokket til.
Hvad sagde de? Der var vel intet at komme efter?
| |
|
|