mailserver crash :(
Fra : Michael Holm

Dato : 02-05-05 11:53

æv efter opdatering er vores mailserver crashet :(
10.3.9 - får fejlmeddelse om at det nok er servermgr_mail der er
crashet...
Kan man blot udskifte den fil med en anden fra en anden server ?
eller....

har ledt på apple side efter en "combined 10.3.9 server updater" men
kan kun find 10.3.8 :(
gode råd modtages med kyshånd :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Michael Holm

Dato : 02-05-05 11:57

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> har ledt på apple side efter en "combined 10.3.9 server updater" men
> kan kun find 10.3.8 :(

nu fandt jeg den - hvis man går ind via deres support side finder man
den ikke umiddelbart...

Fra : Michael Holm

Dato : 02-05-05 14:18

> [...]

> crashet...
> Kan man blot udskifte den fil med en anden fra en anden server ?

Fandt ud af at der lå mega mange log.xxx filer i
/private/var/imap/db da de blev slettede crashede servermgr_mail ikke
mere...
nu kan vi maile internt og modtage externe mails, men ikke sende ud af
huset :(((
selv om smtp er slået til osv......

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-05 14:59

> [...]
> mere...
> nu kan vi maile internt og modtage externe mails, men ikke sende ud af

Tjek at alle filerne i /private/var/imap og nedefter har de rette
bruger:gruppe indstillinger og rette tilladelser. Bare en lille
afvigelse kan skabe ballade, og det har jeg selv oplevet på min
server, hvor én af log-filerne havde forkert ejer (root istedet for
cyrus, SVJH).

Hvad siger den i system.log?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 02-05-05 15:20

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> [...]
> afvigelse kan skabe ballade, og det har jeg selv oplevet på min
> server, hvor én af log-filerne havde forkert ejer (root istedet for

tak for forslagene!

Tror lige jeg har fåe det til at virke!
Det må være en instillingsfil der har drillet... vi har jo sat SMTP
relay til så det kun er folk på lokalnettet som kan smtp.... men selv
om jeg slog det helt fra kunne vi stadig ikke, så slettede jeg
instillingerne i System Admin, genstartede og tastede helt forfra ind
igen og nu ser det ud til at virke :)

Glæder mig foriøvrigt til at Tiger serveren lander og jeg får købt nogle
nye større diske !

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 02-05-05 18:45

> [...]
> om jeg slog det helt fra kunne vi stadig ikke, så slettede jeg
> instillingerne i System Admin, genstartede og tastede helt forfra ind

Dvs. at du lavede alle indstillinger under Mail i SA igen?

> Glæder mig foriøvrigt til at Tiger serveren lander og jeg får købt nogle
> nye større diske !

Jeg glæder mig også til at få fingrene i den. Er den overhovedet
frigivet?

Fra : Michael Holm

Dato : 03-05-05 10:51

René Frej Nielsen <spam@rfn.dk> wrote:

> Dvs. at du lavede alle indstillinger under Mail i SA igen?

Nej kun smtp relay instillingerne :)

> Jeg glæder mig også til at få fingrene i den. Er den overhovedet
> frigivet?

Ifølge apples hjemmeside er den frigivet, men Officline har ikke fået
den endnu og ved ikke hvornår ;(

nå nu crashede serveren igen :( virker efter genstart, poster lige et
nyt spørgsmål i ny tråd :)

Fra : Jens

Dato : 03-05-05 18:52

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

---snip---

> Ifølge apples hjemmeside er den frigivet, men Officline har ikke fået
> den endnu og ved ikke hvornår ;(

I går (mandag) havde det ny Apple Center i Lyngby Tigerdyr i bunkevis.
--

Jens F

Fra : Michael Holm

Dato : 03-05-05 19:06

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> ---snip---

> I går (mandag) havde det ny Apple Center i Lyngby Tigerdyr i bunkevis.

da ikke af server versionen, vel ??

Fra : Jens

Dato : 03-05-05 22:38

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

---snip---

> da ikke af server versionen, vel ??

Pardon!

Er der nogen der har en opskrift på, hvordan man holder kæft med
tilbagevirkende kraft?
--

Jens F

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 04-05-05 00:13

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> Er der nogen der har en opskrift på, hvordan man holder kæft med
> tilbagevirkende kraft?

I MacSOUP; Message/Cancel

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Jens

Dato : 04-05-05 06:01

> I MacSOUP; Message/Cancel

Ikke tilbagevirkende nok: Du har fået dit grin
--

Jens F

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-05-05 11:58

Michael Holm skrev:

> har ledt på apple side efter en "combined 10.3.9 server
> updater" men kan kun find 10.3.8 :(

Er det ikke denne her ?
<http://www.apple.com/support/downloads/macosxserverupdate1039combo.html>

--