Cinema Display - DVI
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 28-04-05 19:19

Hej.

Jeg overvejer meget seriøst at anskaffe mig en 12" Powerbook og et 20"
Cinema Display, som jeg tror kunne være en god løsning, hvis man som mig
både er på farten en gang i mellem, men også gerne vil have en god
stationær arbejdsplads. Tror i ikke også det?

Jeg har et ? til displayet: Det indeholder en firewire/usb hub. Går
forbindelsen til den gennem DVI-porten, og virker det med 12"
Powerbooken - altså forbindelsen til firewire gennem DVI-kablet? Hvad
med på en PC (Matrox Parhelia grafikkort)?

Det ville jo være smart hvis man kun skal smide 1 kabel i Powerbooken,
og så kan have display, tastatur, mus, extern harddisk osv. på det!

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-04-05 20:21

Rasmus Nielsen <mail@fjerndetterasmusn.dk> wrote:

> [...]
> både er på farten en gang i mellem, men også gerne vil have en god
> stationær arbejdsplads. Tror i ikke også det?

Jo, men du skal måske også investere i tastatur og mus.

> [...]
>
> Det ville jo være smart hvis man kun skal smide 1 kabel i Powerbooken,
> og så kan have display, tastatur, mus, extern harddisk osv. på det!

Det er ét kabel, men det deler sig i den ene, som skal ind i
computeren. Du skal derfor sætte skærmkabel, firewirekabel og
USB-kabel i computerens stik, for at skærmens hub virker.

--
Mvh.
René Frej Nielsen - Read my blog at http://blog.rfn.dk

Fra : Terje Rydland

Dato : 28-04-05 20:41

Rasmus Nielsen <mail@FJERNDETTErasmusn.dk> wrote:

> Det ville jo være smart hvis man kun skal smide 1 kabel i Powerbooken,
> og så kan have display, tastatur, mus, extern harddisk osv. på det!

Ja, det var altså ideen bak ADC (Apple Display Connector), men det er
ikke måte på hvor mye kjeft Apple fikk for den ideen.
Med ADC hadde du akkurat den løsningen du spør om.

Alle sier jo at Apple alltid bruker sine proprietære løsninger (NuBus,
ADC, AAC), men sannheten er jo at disse alle sammen var standarder fra
andre leverandører som faktisk var åpne og fritt tilgjengelig for hvem
som helst å lisensiere/bruke.
NuBus kom fra Texas Instruments
Det gjorde vel ADC også.
Mens AAC er utviklet av Dolby.