Program søges:
Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-04-05 17:12

Kære gruppe

Jeg søger et program (som jeg ikke ved om findes):
Jeg forestiller mig et canvas/ark (min skærm) hvor jeg kan flytte
forskellige mindre tekststykker rundt, evt. med enkelte billeder men det
er ikke et krav. Jeg forestiller mig, at det har en eller anden
zoom-funktion eller auto-rul-sammen til en overskriftslinie eller hvad
ved jeg, sådan at det ikke bliver uoverskueligt allerede ved de 10
tekstblokke. I virkelighedens verden ville det være et stort papirark
med en masse små post-it's på. Altså ikke M$ Word med tekstblokke...

Jeg har søgt på versiontracker med ord som clipboard, artboard, canvas
etc. men synes ikke at kunne finde noget. Kender nogen noget a la det
jeg forestiller mig?

--
Mvh. Poul

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-04-05 18:06

Poul Skovmand Thingholm <skovmand@mac.com> wrote:
> I virkelighedens verden ville det være et stort papirark
> med en masse små post-it's på.

Din beskrivelse passer godt nok slående på tilbehøret "Huskesedler".

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-04-05 19:02

> Din beskrivelse passer godt nok slående på tilbehøret "Huskesedler".

Ja, og dobbeltklik på titellinien giver sammenfoldet seddel med første
linie. Jeg bruger det lige nu, for du har ret. Jeg ville så gerne have
gitter«. Men indtil da er det huskesedlerne, der styrer. Jeg tænkte
nogen måske havde implementeret det i et lille turbo-huskeseddelprogram
uden at vi kommer op i DTP eller projektstyringsværktøjer.
Lige nu har jeg fundet et sjovt program Curio
http://www.zengobi.com/products/curio/ som et stykke henad er det jeg
søger. Faktisk så langt, så jeg nu leger med det indtil nogen fortæller
mig, at der er et lille hack som gør, at man kan gemme sæt af
huskesedler...

--
Mvh. Poul

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 27-04-05 19:13

> [...]

> linie. Jeg bruger det lige nu, for du har ret. Jeg ville så gerne have
> gitter«. Men indtil da er det huskesedlerne, der styrer.

Du kan fremtrylle nogen gemte features v.h.a:
<http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040611015727765>

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 28-04-05 15:32

> Du kan fremtrylle nogen gemte features v.h.a:
> <http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040611015727765>

Det skal prøves - jeg savner i den grad rulleskakter i huskesedler. Tak
for det hint.
Ellers leger jeg nu med Curio, som kan alt det jeg har brug for - men
også meget mere. Og så er der My Mind, som jeg også synes er genial (og
gratis) og måske er den egentlig nok når jeg bedre får styr på hvornår
man skal begynde visuelt at flytte sine ting i forhold til hinanden (der
er to vinduer: et list-view og et chart-view). Men de to programmer er
vist egentlig det jeg ledte efter, så tak for hjælpen. Hjælpen ledte mig
ad omveje via kategorier til foreslåede programmer og frem til nogle,
som vist duer for mig. Tak.

--
Mvh. Poul

Fra : Zaphod B

Dato : 27-04-05 18:12

> [...]

> Jeg har søgt på versiontracker med ord som clipboard, artboard, canvas
> etc. men synes ikke at kunne finde noget. Kender nogen noget a la det

Det er ikke et enkelt DTP-program du søker, slik som f.ek.s RagTime
Solo? <http://www.ragtime-online.com/link.cgi?download_rts_program>
--
/Z
Remove NOT..INVALID to email

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 27-04-05 19:02

Zaphod B <NOT.diskworld@mac.com.INVALID> wrote:

> Det er ikke et enkelt DTP-program du søker, slik som f.ek.s RagTime
> Solo? <http://www.ragtime-online.com/link.cgi?download_rts_program>

Desværre nej, det er det bestemt ikke. Det er snarere curio
http://www.zengobi.com/products/curio/ neddroslet til »huskesedler«, men
tak for buddet (prøvede lige Ragtime - det er godt nok grimt

--
Mvh. Poul

Fra : Erik Richard

Dato : 28-04-05 00:09

Hej Poul

Hm... Måske noget i stil med DropDrawers X?
<http://tc.versiontracker.com/product/redir/lid/473687/dropdrawersx.sit.hqx>.
Den kører både i 9.2 (seperat download) og i OS X (den her).
mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Robert J. Widenmann

Dato : 28-04-05 02:35

Hvad med RagTime med dets flytbare rammer som kan linkes sammen?
Rammerne kan indholde såvel tekst som billeder.

--
Bob- purge Plus

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 28-04-05 15:32

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hm... Måske noget i stil med DropDrawers X?

Desværre nej, for jeg har brug for det visuelle a la et mindmap.
Jeg leger nu med Curio, som kan alt det jeg har brug for - men også