Os X.3 udskrivning på
Fra : Henrik Enslev

Dato : 26-04-05 11:23

Hej

Har slæbt min powerbook g4 med os x.3 ned på et windows netværk. Der
står en HP 2200 printer, og jeg kan simpelthen ikke få forbindelse med /
se printeren.
Jeg havde en fornemmelse at, at man bare kunne tilføje den i printere,
men sådan er det åbenbart ikke.

Jeg bruger dhcp netværk.

Er der nogen forslag?

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Erik Richard

Dato : 26-04-05 22:37

Hej Henrik

Du skal have softwaren til Mac OS X installeret. Du kan downloade det
hele her:
<http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=en&h_cc=us&cc=us&h_page=hpcom&lang=en&h_client=S-A-R163-1&h_pagetype=s-002&h_query=laserjet+2200&submit.x=0&submit.y=0>.
Men check hvilken af modellerne, det drejer sig om. Softwaren til de
forskellige ver. af 2200 er _ikke_ identiske. Så det er nødvendig, du
har eksakt modelnummer.

Når du installerer, _skal_ din PB være på netværket, hvor printeren er,
_før_ du begynder installationen. Installeren vil så selv søge den på
netværket og give den den korrekte tilgang.

Det er muligt, du skal ind i TCP/IP opsætningen og definere en sub
adresse til printeren, men det burde ikke være nødvendig, da jeg går ud
fra, at printeren også kører på DHCP...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Henrik Enslev

Dato : 26-04-05 23:53

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> t.x=0&submit.y=0>. Men check hvilken af modellerne, det drejer sig om.
> Softwaren til de forskellige ver. af 2200 er _ikke_ identiske. Så det er

Hej Erik Det link fandt jeg faktisk også igår, men det er dødt, idet
safari siger den ikke kan finde link target.

Vh Henrik > > Når du installerer, _skal_ din PB være på netværket, hvor

Fra : Henrik Enslev

Dato : 27-04-05 09:03

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> Hej Erik Det link fandt jeg faktisk også igår, men det er dødt, idet
> safari siger den ikke kan finde link target.

Driveren er fjernet pga. et rettighedsspørgsmål ifgl. HP telefonsupport.

Den har været offentligt tilgængeligt i nogle dage. Hvis der er en
herinde der har softwaren, kan jeg måske få mailet en kopi?

Fra : Erik Richard

Dato : 27-04-05 11:59

Hej Henrik

Henrik Enslev wrote:

> Driveren er fjernet pga. et rettighedsspørgsmål ifgl. HP telefonsupport.

- Det er sket siden, jeg svarede dig i går aftes. - Jeg kan heller ikke
downloade nu...

> Den har været offentligt tilgængeligt i nogle dage. Hvis der er en
> herinde der har softwaren, kan jeg måske få mailet en kopi?

Så skulle jeg alligevel bare have taget den ned. Det fylder 4,9mb, så
det var da til at sende i en mail...

Hvad med i mellemtiden at prøve Gimp Drivers?

mvh. Erik Rihcard

Fra : Henrik Enslev

Dato : 28-04-05 20:40

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Hvad med i mellemtiden at prøve Gimp Drivers?
>
> mvh. Erik Rihcard

Jo da gerne, men det er endnu et nyt land for mig, aner ikke en dyt om
det. Og det tar jo altid noget b'vl og tid at s;tte sig ind i n'rdede
teknikker.

Fra : Erik Richard

Dato : 27-04-05 11:46

Hej Henrik

Henrik Enslev wrote:

> Hej Erik Det link fandt jeg faktisk også igår, men det er dødt,

Har du mulighed for at prøve med enten en Mozilla ellr Firefox?

> idet safari siger den ikke kan finde link target.

Hm, det er ikke første gang, jeg hører, at Safari kan have svært ved HPs
site. - Det samme gælder også for Canons website... - Jeg har ingen
problemer med at gå ind med WaMCom 1.3.1 (Mozilla 1.4) og finde til de
forskellige modeller og styresystemer. Der er software dér til både OS
9.x og OS X...

mvh. Erik Rihcard

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-04-05 09:12

> [...]

> se printeren.
> Jeg havde en fornemmelse at, at man bare kunne tilføje den i printere,

Er det ikke en netvaerksprinter ? Saa skal du bare printe til dens IP
adresse.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Henrik Enslev

Dato : 27-04-05 09:59

> Er det ikke en netvaerksprinter ? Saa skal du bare printe til dens IP
> adresse.

Ja det har jeg prøvet, men den står bare og sender og sender, men der
kommer ikke noget på papir, så noget må jeg gøre galt

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-04-05 11:54

> Ja det har jeg prøvet, men den står bare og sender og sender, men der
> kommer ikke noget på papir, så noget må jeg gøre galt

Kan du pinge adressen ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Henrik Enslev

Dato : 28-04-05 20:45

> Kan du pinge adressen ?

Ja, jeg har luret IP fra en windowsmaskine, men den gir ikke resultat.
Un har jeg ogs[ pr'vet at slutte til USB stikket, men den vil intet.
Måske er printeren også i udu