dele internet forbindelse win2000 til Mac
Fra : Michael Holm

Dato : 25-04-05 11:22

Nogen der har fået dette til at funke ?
Dele internet forbindelsen fra en Win2000 server til en Mac med OX
10.3.9...
Win2000 har 2 netkort et sat til vores andet netværk og et som løber
over i en Mac,
kan godt få dem til at se hinanden, hvis jeg giver mac'en samme type IP
og subnet. Men ifølge det jeg har læst mig frem til på MS 2000 sider
skal mac'en få tildelt et IP nr. af win-maskinen...

Ved godt det måske mere høre til i en Win-gruppe, men de kloge sidder jo
her :)

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 25-04-05 13:13

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> skal mac'en få tildelt et IP nr. af win-maskinen...
>
> Ved godt det måske mere høre til i en Win-gruppe, men de kloge sidder jo
Jeg kan ikke se noget galt ved, at du tildeler IP-nummer manuelt.

Fra : Michael Holm

Dato : 25-04-05 13:31

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Jeg kan ikke se noget galt ved, at du tildeler IP-nummer manuelt.

ok - men det er underligt jeg ikke får hul igennem til internettet..
der må være en eller anden indstilling der er gal.. eller skal det være
en anden win-pc for at internet sharing virker.. det kan næsten ikke
passe..

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 25-04-05 15:23

> [...]

> der må være en eller anden indstilling der er gal.. eller skal det være
> en anden win-pc for at internet sharing virker.. det kan næsten ikke

Hvad med DNSerne ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Michael Holm

Dato : 25-04-05 16:12

> Hvad med DNSerne ?

Win-pc sætter selv 127.0.0.1 op som DNS på det netkort der går over til
mac'en.. på mac'en har jeg prøvet at give samme DNS og prøvet med en
normal DNS server som jeg bruger på andre mac'er.. uden noget held :(

kunne selvfølglig prøve at sætte en rigtig DNS op på det netkort på
PC'en...

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 26-04-05 22:35

Michael Holm <fakeemail@anthro.ku.dk> wrote:

> Win-pc sætter selv 127.0.0.1 op som DNS på det netkort der går over til
> mac'en..

Det lyder som om du har installeret en DNS-server på din W2K-server.
Hvis du har sat den op som domænebestyrer for et ADS-domæne, så har du
sikkert. Ellers er der næppe nogen grund til det.

> på mac'en har jeg prøvet at give samme DNS og prøvet med en
> normal DNS server som jeg bruger på andre mac'er.. uden noget held :(

Det bør virke. Hvis det ikke gør, så er det ikke (kun) en DNS-fejl.

> kunne selvfølglig prøve at sætte en rigtig DNS op på det netkort på
> PC'en...

Virker næppe.

Har du sat Internet Connection Sharing op på din W2K-server?

Hvorfor vil du overhovedet gå igennem en Windows-server?

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.