Scanner til iBook
Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-04-05 19:36

Jeg skal have kopieret en masse dokumenter i forbindelse med et
biblioteksbesøg. Derfor tænkte jeg på at tage min iBook med og anskaffe
mig en ny scanner til formålet.

Den skal være transportabel (Fjälräv-kompatibel).

Jeg kunne tænke mig en scanner der er rimelig hurtig i transportøren, så
"Vis udskrift" hurtigt kan bedømmes mhp. beskæring.

Nogen forslag.

Flemming Rubini

Fra : Henrik Enslev

Dato : 24-04-05 20:30

Flemming Rubini <flemming@rubini.invalid> wrote:

> Jeg kunne tænke mig en scanner der er rimelig hurtig i transportøren, så
> "Vis udskrift" hurtigt kan bedømmes mhp. beskæring.

Det er vist der pengekassen sidder. Har brugt en engang dyr HP SCSI, den
var hurtig, bruger nu en agfa Snapscan usb, den er langsom, men ok (for
mig) i billedkvalitet

--
Henrik Enslev (2200)
henske snawel a e-mand punktum dk

Fra : Steen Larsen

Dato : 24-04-05 20:44

In article <1gvjkyk.1nznx3efa0adcN%no@spam.nix>,
no@spam.nix (Henrik Enslev) wrote:

> Det er vist der pengekassen sidder. Har brugt en engang dyr HP SCSI, den
> var hurtig, bruger nu en agfa Snapscan usb, den er langsom, men ok (for
> mig) i billedkvalitet

Den eneste fjælræv-kompatible jeg kender er Canons Lide-serie.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 24-04-05 22:03

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> bruger nu en agfa Snapscan usb, den er langsom, men ok (for
> mig) i billedkvalitet

kender den, og jeg synes netop også man bemærker hvor langsom den er.

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard

Dato : 24-04-05 23:17

Hej Flemming

Fx. en Canon 650U, 656U eller lign.. De er næsten ikke større end en A4
og særdeles gode. Man kan være heldig at finde dem brugte til omkring
6-800kr. for en 650U. og 5-700kr. for en 656U. De er både OS 9.x og X
kompatible. Strømforsynes via USB'en...

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPA@Mnetscape.net> <kmldenmarkNOSPA@Mstofanet.dk>

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 25-04-05 13:50

> [...]

> mig en ny scanner til formålet.
>
> Den skal være transportabel (Fjälräv-kompatibel).

Kunne et godt digital kamera ikke være brugbart? Det ville være langt
mere kompakt og sikkert også hurtigere.