Blot til info..trådløst
Fra : Tom

Dato : 20-04-05 22:12

Nå men her blot lige lidt info om hvor forbandet kompliceret trådløse
netværk er..
Jeg bor et sted, hvor vi er nogle stykker der deler et trådløst netværk (
D-link omni diretional tranmitter)
Og så var det jeg tænkte, fedt nok det kan jeg komme på..
Og ja det kunne jeg. Problemet er blot at jeg kun kunne komme på, når min
søde Ti bog kunne se senderen.
Så var det jeg tænkte hvad gør man for at kunne flytte sin mac..
Jo man køber en wireless klient dims ( i mit tilfælde zyxel 405 54mbit/s
bagud kompatibel)
De er svære at finde, og denne er faktisk en af de få der eksisterer..!?
Nå den skal så snakke med mit eget trådløse netværk ( igen en zyxel, denne
gang en b2000 )
Problemet er så at få den lille klient dims til at forstå at den skal tale
med min bærbare via ethernet fra b2000 og at det trådløse netværk ( altså
det med Internet i) skal den kunne "hente/finde" som den "wireless-klient
den er, via sin antenne.

Hvad skal der så tænker man..
Tjo.. Man skal ind i avanceret opsætning på begge enheder, (kræver ethernet
kabet sat direkte i) via browser/safari ( 192.168.1.xx ( det nummer
enhederne har typisk 11 eller 33 eller 30.. Står i manualen) og bede det
lokale ( mit ) netværk til "først" at ringe til min klient, der derefter
tillader at der bliver ringet til den lokale ISP

Anyway jeg gættede mig igennem det meste.. Og håber at andre der skal til at
slås med alle de her trådløse kan bruge min lille oplevelse til noget..
Tom

PS
Jeg må erkende at jeg ikke aner om apple producerer produkter der kan "det
samme", inklusiv en wireless klient med ethernet udgang..